Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är inte ditt kontor ute i skogen knackandes på stenar? :angel::D

E4BDA48A-89AB-4A2D-B08E-021AD183E997.jpeg
 
Nu ska vi äta thaimat på den nya restaurangen i stan. Hoppas det är gott! Och att de har många vegetariska alternativ. Annars blir det falafeltallrik.
 
Gå inte och handla på tom mage. :banghead: :banghead: :banghead:
Klassiskt felgrepp.

Affären hade svensk färsk kyckling till vrakpris. Jag tvekade men la ner en i korgen och hämtade ett par tetror kokosmjölk.

När jag väl fått i mig lite mat hemma inser jag att jag hittills nästan aldrig lyckats få till GOD kyckling. Oavsett kryddning och tillbehör. Det är själva kycklingsmaken som jag inte riktigt klarar av. Den där vaga smaken av tuggat papper......

Så, ja jag är en idiot.
 
Gå inte och handla på tom mage. :banghead::banghead::banghead:
Klassiskt felgrepp.

Affären hade svensk färsk kyckling till vrakpris. Jag tvekade men la ner en i korgen och hämtade ett par tetror kokosmjölk.

När jag väl fått i mig lite mat hemma inser jag att jag hittills nästan aldrig lyckats få till GOD kyckling. Oavsett kryddning och tillbehör. Det är själva kycklingsmaken som jag inte riktigt klarar av. Den där vaga smaken av tuggat papper......

Så, ja jag är en idiot.

Coq au vin! :d Eller släng i en romargryta med massa grönsaker/rotsaker ala långkok?

Superenkelt är annars följande:
Tärna upp kycklingen och lägg i en ugnsform. Smula över en buljongtärning, hacka ett par vitlöksklyftor och strössla över. Riv över orimligt mycket långlagrad parmesan så att det täcker kycklingen. Ös på med matlagningsgrädde (well grädde går såklart också utmärkt om man vill göda upp sig själv) ;)
Låt det puttra på i ugnen, et viola! Fett gott!
Servera med ett kladdigt ris och en fräsch grönsallad!
Och glöm för guds skull inte måltidsdryck aka vin till anrättningen! Skål!

Ska ära ovanstående i skrivande stund! :d
 
Har haft en slapp dag. Gick och handlade vid lunchtid iklädd pyamas :p Därefter har jag sanerat mig själv, färgat på håret, städat lite och pysslat/homestylat med snittblommor och fruktfat ala tant-style.
Nu ett glas vin efter middagen. Kan bli två ;)
 
Coq au vin! :d Eller släng i en romargryta med massa grönsaker/rotsaker ala långkok?

Superenkelt är annars följande:
Tärna upp kycklingen och lägg i en ugnsform. Smula över en buljongtärning, hacka ett par vitlöksklyftor och strössla över. Riv över orimligt mycket långlagrad parmesan så att det täcker kycklingen. Ös på med matlagningsgrädde (well grädde går såklart också utmärkt om man vill göda upp sig själv) ;)
Låt det puttra på i ugnen, et viola! Fett gott!
Servera med ett kladdigt ris och en fräsch grönsallad!
Och glöm för guds skull inte måltidsdryck aka vin till anrättningen! Skål!

Ska ära ovanstående i skrivande stund! :d
Tack!

Grädde finns hemma och vitlök i landet. Parmesan saknar jag men långlagrad präst finns. Ska testa en variant av det där!
 
Tack!

Grädde finns hemma och vitlök i landet. Parmesan saknar jag men långlagrad präst finns. Ska testa en variant av det där!

Det är orimligt enkelt och orimligt gott!
Jag brukar köra kycklinglårfilé då det är mört och svårt att misslyckas med, men allt kycklingkött lär funka! Har även testat med vit fisk och det var också gött!
 
Slappar i soffsn med 3 av barnen som spelar tvspel. Trött och huvudvärk så satsar på tidig säng idag
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
774
· Visningar
40 474
Senast: MJLee
·
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
183
Senast: Rie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 578
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp