Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vissa dagar känns det som man mest är överallt och ingenstans :crazy:. Har inte hunnit rida alla jag behöver så blir sent ikväll, efter lektionerna. Men nu måste jag faktiskt äta. Blir wok. Hade planerat att duscha och tvätta håret innan ett möte och det sket sig så blev en stram hårknut istället :cool:
 
Tack och lov att morkret inte ar sa overvaldigande som i Sverige (Stockholm, min fodelsestad:heart) Jag avskyr verkligen morkret. Eller rattare sagt, morkret i kombination med kylan. Jag har inga problem med tropiskt nattsvart morker ungefar lika mycket som har ... det ar nog kombinationen kyla/morker som gor det sa overvaldigande. Och da ar det inte alls sa valdigt kallt har. Jag ar en wimp.:cautious:
Nu nar vi skiftat tillbaka till standard tid ar det ljust fran straxt fore 7 pa morgonen,:) men blir morkt redan fore 6 pa kvallen och dagsljuset krymper fortfarande. :(
Det är likadant här, idag började det mörkna redan 3.50 :( och kylan, brr, jag vill helst stanna under täcket till någon gång i Mars/April.
Tror nog också det är mörkret tillsammans med kylan som gör allt så överväldigande, jag är feg både när det gäller kyla och mörker, vågar knappt gå ut när det är mörkt ute för att jag tror att jag ska bli attakerad av en björn eller varg :D
Här i Sverige flyttade vi ju tillbaka tiden till normaltid förra helgen, så nu blir det mörkt ännu tidigare än innan tidsomställningen :cautious:
 
Har börjat jobba redan. Ska inte köra ungarna till dagis och fritids idag så yngsta blev kvar hos mormor och morfar igår och äldsta får åka bussen till skolan istället så slipper jag lämna hemmet :p
 
Idag var det segt, milt sagt..
Väntar på att hunden ska äta klart så ska vi till stallet och hovslagare ska komma.
Sen ska jag ta Slyngelhästen och åka till ridhus med spegelvägg och se hur han reagerar.
Semesterdag idag :D
 
Pust! Umgåtts med små barn sen i lördags. Det har tagit på krafterna. Men nu har barnen åkt hem till sig och jag ska hem till mig några dagar. Ska bli skönt, men lite ensamt. Maken och katterna stannar här.
 
Precis vaknat efter att ha sovit ca 3h. Vaknade med världens huvudvärk och noll motivation till något så har inte tagit mig utanför hemmet idag (huvudvärken blev nog det avgörande till att inte ta sig utanför hemmet) :(. Nu surar jag för att det känns som att jag har sovit bort hela dagen och ska försöka äta lunch.
 
Väntar på att ungarna ska komma hem, slötittar på tv och försöker vara nöjd över att åtminstone ha kunnat gjort någonting rätt idag. :meh:
 
Promenad med shettisen och hunden på lunchen medan bästis red sin unghäst, jag var med som moraliskt stöd då dom precis börjat rida utan ledare :) Hann longera ena islandshästen också, den andra hade bästis redan ridit.

Nu blir det kaffe och mera jobb innan jag ska möta dottern vid bussen.
 
Nu ar det dags att starta dagen i dag. Eller inte. :eek: Klockan ar 5:32 :cautious: Det blir en lang dag i dag.
Och jag som rostade i gar for att slippa koa vid "rostladan" i dag. :angel: Det ar en superprocess att rosta har. Man lagger sin rost for flera lagforandringar, dommare, sheriffen, namn for stadsfullmaktige, och en himla massa mer. Och jag laser pa om alla :cautious: ... jag ar helt enkelt aldeles for noga. :wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
957
· Visningar
51 222
Senast: tanten
·
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
188
Senast: Rie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 592
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp