Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha jag har börjat sär skriva efter att ha bott här länge.
Jag bor i Australien sedan 4 år cirka :D
Nej, nu blir jag avundsjuk! :arghh:Så coolt att bo där, haha.
Haha, jag vet inte hur bra jag är på svenska egentligen. Använder det sällan nu så det känns som att jag inte pratat det på tusen år..
Särskrivningar har många som bor i sverige också som ett problem, tro mig. De möter man på överallt. :)
 
Nej, nu blir jag avundsjuk! :arghh:Så coolt att bo där, haha.
Haha, jag vet inte hur bra jag är på svenska egentligen. Använder det sällan nu så det känns som att jag inte pratat det på tusen år..
Särskrivningar har många som bor i sverige också som ett problem, tro mig. De möter man på överallt. :)
Jaa jag trivs väldigt bra här. Det är som en liten bubbla här på ön och det känns som semester varje dag :)
Vi tjänar inte lika mycket här som om vi skulle jobba och bo på fastlandet i nån stad men livsstilen gör det värt. Vi har ju inget att lägga pengar på egentligen mer än vårt ohälsosamma liv (äta ute, dricka öl/vin och röka).
Men vi är ju seriösa och aktiva när vi jobbar och vi röker inte på som många andra. Då blir man till slut russinhjärna, det märks verkligen.
Vi hyr ett fullmöblerat hus så vi lägger inga pengar på möbler eller saker till huset, allt finns.
Vi lägger pengar på skatt och bensin till bilen, betalar hyra och el, samt sparar lite till semesterpeng. Vi har inga barn eller egna djur så "överskottet" går till att ha det gött och kul.
 
Jaa jag trivs väldigt bra här. Det är som en liten bubbla här på ön och det känns som semester varje dag :)
Vi tjänar inte lika mycket här som om vi skulle jobba och bo på fastlandet i nån stad men livsstilen gör det värt. Vi har ju inget att lägga pengar på egentligen mer än vårt ohälsosamma liv (äta ute, dricka öl/vin och röka).
Men vi är ju seriösa och aktiva när vi jobbar och vi röker inte på som många andra. Då blir man till slut russinhjärna, det märks verkligen.
Vi hyr ett fullmöblerat hus så vi lägger inga pengar på möbler eller saker till huset, allt finns.
Vi lägger pengar på skatt och bensin till bilen, betalar hyra och el, samt sparar lite till semesterpeng. Vi har inga barn eller egna djur så "överskottet" går till att ha det gött och kul.
Åh, verkar underbart! Dessutom Australiens klimat, alltså hur skönt att slippa snö, skask och minus grader... du skrev innan att nu hade typ 14° förra året... 14° såhär års i Sverige finns ju bara i drömmarna.. (märks kanske att jag inte gillar snö?)
Är fastlandet för er den stora ön? Alltså hur ska jag förklara.. om man säger Australien är det första de flesta tänker på typ ”den stora ön”. Så liksom, australien som stor ö blir fastlandet för er då?
Ja, men Australien verkar ha en typ lugn livsstil. Mycket lugnare än Sverige, eller det finns väl de som stressar runt som tokar (typ i de i de större städerna), vilket jag inte tror på något sätt är bra. Hela australien är bara så fascinerande på något sätt! Liksom, livet på en stor ö mitt ute i havet, bara det låter så fantasifullt för mig och det känns konstigt att människor kan bo så - förmodligen eftersom jag aldrig har upplevt det.. (känns som att jag skrivit något jätteklantigt nu, isåfall var det inte min mening..)
 
Åh, verkar underbart! Dessutom Australiens klimat, alltså hur skönt att slippa snö, skask och minus grader... du skrev innan att nu hade typ 14° förra året... 14° såhär års i Sverige finns ju bara i drömmarna.. (märks kanske att jag inte gillar snö?)
Är fastlandet för er den stora ön? Alltså hur ska jag förklara.. om man säger Australien är det första de flesta tänker på typ ”den stora ön”. Så liksom, australien som stor ö blir fastlandet för er då?
Ja, men Australien verkar ha en typ lugn livsstil. Mycket lugnare än Sverige, eller det finns väl de som stressar runt som tokar (typ i de i de större städerna), vilket jag inte tror på något sätt är bra. Hela australien är bara så fascinerande på något sätt! Liksom, livet på en stor ö mitt ute i havet, bara det låter så fantasifullt för mig och det känns konstigt att människor kan bo så - förmodligen eftersom jag aldrig har upplevt det.. (känns som att jag skrivit något jätteklantigt nu, isåfall var det inte min mening..)

Haha ingen fara. Australien som kontinent är fastlandet för oss. Vi bor på en ö i Australien (tänk Sverige-Gotland) :D
Här i norr där vi bor har vi mer eller mindre sommar året om. Jag kan sakna årstider.
Nere i söder, i Melbourne, blir det betydligt kallare under en längre period på vintern.
 
Haha ingen fara. Australien som kontinent är fastlandet för oss. Vi bor på en ö i Australien (tänk Sverige-Gotland) :D
Här i norr där vi bor har vi mer eller mindre sommar året om. Jag kan sakna årstider.
Nere i söder, i Melbourne, blir det betydligt kallare under en längre period på vintern.
Ja, precis så menade jag! Haha, Australien är en kontinent med öar. Men kunde inte hitta det ordet. Undrar ibland vad jag gett mig in på, det är visst inte gå bra att gå en (nästan) helt engelspspråkig gymnasielinje. Iallafall inte bra för Svenskan, den blir rätt lidande. Och jag har inte ens gått en termin... kanske går ut utan att kunna svenska alls, om jag fortsätter glömma den i denna takten :down:
Yepp, förstår precis, en ö i Australien. Försökte ju som sagt beskriva det, dock utan att finna rätt ord :D rekommenderas inte, det var svårt.
Det låter härligt med sommar året om! Men jo, som du säger. Årstiderna och variationen börjar man nog sakna då. Men kanske det är annorlunda för en som är uppvuxen i norra Australien. Att den istället skulle sakna att inte ha årstider att anpassa tex kläder efter (oj, så konstigt det känns att skriva att det är varmt i norr, haha, här är det ju kallt i norr, när jag skulle skriva "varmt i nott" skrev jag till och med fel och skrev kallt först..).
Kanske Melbourn påminner mer om Svenskt klimat då? Med typ årstiderna och det? Är glad att jag bor i södra sverige, som jag avskyr snö och kyla :D, kanske har kvar det i mig någonstans, att aldrig få kallt väder. Innan jag kom till sverige bodde jag i en av kinas så kallade grytor, där blir det aldrig kallt. Minns jag inte helt fel var deras lägsta temperatur typ 21 grader på vintern, alltså typ svensk sommar :rofl: (är adopterad).
 
Jag har stickat klart mina pagaende projekt. Jag-ar-sa-uttrakad :cautious: (who'd have thunk?) I morgon besoker jag garnaffaren i huvudstaden, da jag maste aka dit i alla handelser. Tva dagar senare har jag bokat in en tripp till garnaffar i Portland, var storsta stad, samt besok pa alpaca farm runt hornet fran oss. Jag vet att alpaca farmen har massor med haftigt garn ... :angel: Ursakten for det besoket ar att barnbarnet "Tiny" ska fa se alpacas.:cool: MEN ... nu har jag inget att gora.
SA uttrakad :wtf:
 
FB_IMG_1541422267850.jpg
 
Fy vad tråkigt det är med mörkret! Vi hade väl hoppats på att hinna dra till solen en sväng i vinter. Men ser ut som det kan bli för ont om tid. Haaatar den här årstiden!
Snart ska jag ner till pålle och ha dit hovis som slår på tappsko. Har bestämt mig för att cykla iom att jag behöver röra mig. Vill helst inte gå ut mer from nu till i typ mars.:laugh:
 
Jag är sinnessjukt trött verkligen och klockan går alldeles för långsamt.
Vill bara få kväll så jag kan få stoppa barnen i säng och sedan sova själv.
 
Tack och lov att morkret inte ar sa overvaldigande som i Sverige (Stockholm, min fodelsestad:heart) Jag avskyr verkligen morkret. Eller rattare sagt, morkret i kombination med kylan. Jag har inga problem med tropiskt nattsvart morker ungefar lika mycket som har ... det ar nog kombinationen kyla/morker som gor det sa overvaldigande. Och da ar det inte alls sa valdigt kallt har. Jag ar en wimp.:cautious:
Nu nar vi skiftat tillbaka till standard tid ar det ljust fran straxt fore 7 pa morgonen,:) men blir morkt redan fore 6 pa kvallen och dagsljuset krymper fortfarande. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
632
Senast: gullviva
·
Svar
1 562
· Visningar
84 325
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
2 108
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp