Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gottar mig åt de fyra flaskor vin som jag fick med mig från jobbet.

En konsult är delägare i en ungersk vingård och en kollega köpte ett gäng flaskor. Dock hade kollegan missat att tydiggöra att han enbart var intresserad av vitt. Så de röda var lite "över". Jag köpte dem.

Egri Bikaver fanns på bolaget förr, men har varit sällsynt de senare åren. Nu har jag ett par årgångar i mitt skåp :d :d

En annan kollega som är muslim blev helt förskräck när jag berättade att jag kan ta ett glas vin flera gånger i veckan. Hon kör inte bil på 24 timmar efter att hon smakat vin. Hon måttade ett par cm mellan fingrarna - det var mängden hon brukade dricka till jul och midsommar.

/tanten - alkoholliberal :rofl:
 
Skit skit skit håller på att bli sjuk. Sov på den och när jag var på väg till stans ridklubb med Slyngelhästen började jag må kasst.
Så Slyngelhästen fick bara en åktur (det otrevliga bemötandet man får på stans ridklubb hjälpte till med..) Och jag ska mäta hästar och åka hem till sängen. Hoppas jag orkar jobba i morgon..
 
Sitter i soffan och virkar. Systerdottern beställde en rosa ponny :D Så nu får jag pyssla! Men först en tomte till.
Jag är ensam hemma, inte ens en katt till sällskap. Måste städa huset och plocka i ordning så hyresvärden kan ha visning. Måste ju se någorlunda respektabelt ut ;)
 
Framfört mitt klagomål till nya mobiloperatören, över att simkortet kom till utlämnings stället igår och jag han inte hämta det då. Och inatt skede operatörs bytet, alltså funkar inte telefonen idag :rage:
 
En annan kollega som är muslim blev helt förskräck när jag berättade att jag kan ta ett glas vin flera gånger i veckan. Hon kör inte bil på 24 timmar efter att hon smakat vin. Hon måttade ett par cm mellan fingrarna - det var mängden hon brukade dricka till jul och midsommar.

/tanten - alkoholliberal :rofl:

Haha påminner mig om en kär vän som häromdagen utbrast: "men herregud, kan man inte förtära ett par flarror rödvin en vanlig måndag utan att känna sig sliten dagen efter". Hen skyllde på ålderdom. Well well :p
 
Pust och stön! Plockat i ordning halva huset för visningen ikväll. Bara den jobbiga halvan kvar. Aka mitt syrum :angel: Det är tyger och tillbehör högt och lågt, massor med prylar!

Nu ska jag ner och tända pannan. Håll tummarna att det går bättre idag!
 
Sitter på vårdcentralen och väntar på att få ta några blodprover. Vill sprita hela mig själv utanpå och inuti efter den här dränkningen i baciller.
Typ snorta handsprit..
 
Nu orkar jag inte städa mer. Hunnit börja att sy en väska och vara en sväng till stallet. Men nu får det vara nog med plockandet. Har tagit på mig civiliserade kläder och huset är rent och någorlunda prydligt. Det skulle inte hålla för en mäklare men för uthyrning duger det gott. De får acceptera att jag bor här liksom.
Bara en timme kvar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
956
· Visningar
51 119
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
188
Senast: Rie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 592
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp