Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har börjat planera en av årets julklappar. Jag tänker en kaffekorg med ett par söta loppis-kaffekoppar. Någon/några fina loppis-kakburkar med hembakat innehåll (godis och kakor). Kanske en fin gammal bakbok (också loppis). Vad tror ni om det? Är det något som ni hade uppskattat?
Jag hade tyckt det var gräsligt :D

Men många av mina vänner hade uppskattat det. Många är förtjusta i loppisar!

Min bror karaktäriserade loppis så här - en sopstation där man får betala för prylarna. :rofl:
Riktigt så grovt tänker inte jag men jag har i allmänhet svårt för udda prylar, och gammalt och avskavt.

Men för den som gillar loppis är det säkert helt perfekt! :up:
 
Har börjat planera en av årets julklappar. Jag tänker en kaffekorg med ett par söta loppis-kaffekoppar. Någon/några fina loppis-kakburkar med hembakat innehåll (godis och kakor). Kanske en fin gammal bakbok (också loppis). Vad tror ni om det? Är det något som ni hade uppskattat?
Jag hade blivit glad för allt.
Men jag är inte främmande för loppisprylar och sånt
Allt hemma hos mig utom tekniken, tallrikar och glas är begagnat.
Har inte råd med nytt och är inte så kräsen :)
 
Nähä. Det skulle komma några och kika på huset/trädgården vid 11. De har inte dykt upp än :cautious: Visst, jag sa att jag skulle vara hemma men ändå. Jag hade tänkt hinna till stallet innan det kommer folk och tittar på hästtransporten. Det gör jag inte nu.. Man kan tycka att maken kunde ta hand om visningen, men han vägrar :cautious: Han har fått för sig att jag är mycket mer socialt kompetent än vad han är (vilket i och för sig är sant men ändå).

Sammanfattningsvis, mitt humör såhär långt: :cautious: :cautious: :cautious:
 
"skriver tenta"

Prokrastineringsmetoder:
- äta pepparkaka
- äta cashews
- göra te
- köra en tvättmaskin
- klappa en katt
- fixa lite med kommande lunch
- göra mer te
- diska skålen där cashewsen låg
- titta på QI på tuben
- klappa en katt igen
- öppna ett fönster
- hämta en kofta
- stänga fönstret
- kolla på Buke
 
Har börjat planera en av årets julklappar. Jag tänker en kaffekorg med ett par söta loppis-kaffekoppar. Någon/några fina loppis-kakburkar med hembakat innehåll (godis och kakor). Kanske en fin gammal bakbok (också loppis). Vad tror ni om det? Är det något som ni hade uppskattat?

Jag tycker det är en bra julklapp! Ett annat förslag är en utflykt till en second hand-affär med eget café (t ex Erikshjälpen brukar ju ha jättefina caféer) där du bjuder på fika och betalar personens shopping (upp till en viss summa om man vill). :)
 
Har börjat planera en av årets julklappar. Jag tänker en kaffekorg med ett par söta loppis-kaffekoppar. Någon/några fina loppis-kakburkar med hembakat innehåll (godis och kakor). Kanske en fin gammal bakbok (också loppis). Vad tror ni om det? Är det något som ni hade uppskattat?
Jag gillar ju inte loppisgrejer... annars är det en fin idé
 
Jag hade tyckt det var gräsligt :D

Men många av mina vänner hade uppskattat det. Många är förtjusta i loppisar!

Min bror karaktäriserade loppis så här - en sopstation där man får betala för prylarna. :rofl:
Riktigt så grovt tänker inte jag men jag har i allmänhet svårt för udda prylar, och gammalt och avskavt.

Men för den som gillar loppis är det säkert helt perfekt! :up:
Att hon inte skulle gilla julklappen pga att det är loppissaker är not rätt uteslutet - hon går mycket på loppis själv :) .

Men alltså @tanten , tycker du verkligen att allt på loppis är gammalt och avskavt?? Detta synnerligen vackra (i mina ögon) Glimma glasfat hittade jag för 90 kr på loppis för ett par veckor sedan. Det är absolut 100% felfritt, och SÅ fint :) ! Jag använder det som ett väldigt dekorativt fruktfat just nu.
20181020_131259.jpg
 
Att hon inte skulle gilla julklappen pga att det är loppissaker är not rätt uteslutet - hon går mycket på loppis själv :) .

Men alltså @tanten , tycker du verkligen att allt på loppis är gammalt och avskavt?? Detta synnerligen vackra (i mina ögon) Glimma glasfat hittade jag för 90 kr på loppis för ett par veckor sedan. Det är absolut 100% felfritt, och SÅ fint :) ! Jag använder det som ett väldigt dekorativt fruktfat just nu.
20181020_131259.jpg
Nej nej. Verkligen inte allt. Jag har faktiskt några få saker som jag köpt begagnade.

Men själva miljön gör mig lite illa till mods. Och det finns så mycket smutsigt, halvtrasigt att det inte väger upp.
Plus att så mycket är onödigt skräp. Prydnadssaker (det mest onödiga jag kan tänka mig) Spruckna skålar etc etc. Saker nån gjort i slöjden. Så mycket skräp.
 
Nej nej. Verkligen inte allt. Jag har faktiskt några få saker som jag köpt begagnade.

Men själva miljön gör mig lite illa till mods. Och det finns så mycket smutsigt, halvtrasigt att det inte väger upp.
Plus att så mycket är onödigt skräp. Prydnadssaker (det mest onödiga jag kan tänka mig) Spruckna skålar etc etc. Saker nån gjort i slöjden. Så mycket skräp.
Jo, visst finns det mycket skräp.... Man får gräva efter guldkornen :D !
 
Sån sjukt seg, bortslösad dag.
Fast egentligen inte då min kropp och min hjärna behöver vilan.
Men att inte göra särskilt mycket går emot hela min stressade hjärna.
Sicken skit..
Men när det regnar och är mörkt ute hela dagen så är man ju inte så sugen att vara ute heller
 
Har tagit ledigt idag med. Ligger och slöar i sängen och ömsom lyssnar på musik och läser, glor på Netflix etc. Sååå galet skönt!
Fick lite feeling och ska se om jag inte ska ta och måla lite eller ngt. Bara jag hittar var jag stuvat undan allt sånt..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
927
· Visningar
49 596
Senast: pepp
·
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
188
Senast: Rie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 592
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp