Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
På torsdag kommer mannen hem. Det är faktiskt rätt skönt att rå sig själv ibland, men nu (efter nästan två veckor) börjar det kännas som om det blir bra att han kommer hem :) . Hunden saknar honom också.... Förhoppningsvis har han haft det bra med släktingarna "hemma" i Kalifornien :) !
 
Tenta inlämnad! Chezuz Christ så tungjobbat. Hoppas det inte blir rest, men nu är den i alla fall tillfälligt utom min kontroll ivägskickad in det digitala mörkret urkund!
 
På torsdag kommer mannen hem. Det är faktiskt rätt skönt att rå sig själv ibland, men nu (efter nästan två veckor) börjar det kännas som om det blir bra att han kommer hem :) . Hunden saknar honom också.... Förhoppningsvis har han haft det bra med släktingarna "hemma" i Kalifornien :) !

Forhoppningsvis var han lang ifran branderna. I gar hade San Francisco's flygplats sa mycket rok att manga flighter var installda. Igen. :( Det har varit ett hart ar for Californien med alla brander.
 
Att hon inte skulle gilla julklappen pga att det är loppissaker är not rätt uteslutet - hon går mycket på loppis själv :) .

Men alltså @tanten , tycker du verkligen att allt på loppis är gammalt och avskavt?? Detta synnerligen vackra (i mina ögon) Glimma glasfat hittade jag för 90 kr på loppis för ett par veckor sedan. Det är absolut 100% felfritt, och SÅ fint :) ! Jag använder det som ett väldigt dekorativt fruktfat just nu.
20181020_131259.jpg


ÄLSKART!!
 
Nej nej. Verkligen inte allt. Jag har faktiskt några få saker som jag köpt begagnade.

Men själva miljön gör mig lite illa till mods. Och det finns så mycket smutsigt, halvtrasigt att det inte väger upp.
Plus att så mycket är onödigt skräp. Prydnadssaker (det mest onödiga jag kan tänka mig) Spruckna skålar etc etc. Saker nån gjort i slöjden. Så mycket skräp.
Håller med det där med att det kanske inte alltid är tipptopp på allt. Det kan skilja sig så otroligt mellan olika second hands, vissa verkar ha högre standard medan andra lägger ut vad tusan som helst.
Det som stör mig på loppisar är folk som kanske köper en av fyra muggar i ett sett, va f*n liksom...!
 
Ligger i min säng och vill vara trött så att jag kan somna. Blir nog en seg dag imorgon, är aldrig trött på natten men på dagen blir jag trött. Nu börjar jag även bli hungrig, men det känns lite sent att äta, 00.00.
Fantiserar lite på om hur det är att bo i ett engelsktalande land. Typ Australien eller USA. Det är två länder som fascinerar mig mycket, UK gör inte det på samma sätt - tror det beror på närheten till Sverige. Både USA och Australien ligger på ”andra sidan jorden” medans UK är närmare och inom EU. I framtiden blir det definitift resor till både USA och Australien, så coola länder med så annorlunda kultur! :love:
 
Ska till jobcenter imorgon. För två veckor sen hade hag en tid men förmedlaren var inte där...Över en timme bortkastad. Hatar att gå dit. Man blir behandlad som en idiot.
 
Har äntligen fått ändan ur och bokat tid för däckbyte. Jag har förvarat däcken i källaren och det är svintungt att släpa upp däcken. Så nu har jag bestämt mig för det bekväma alternativet. Däckförvaring på firman. Inte så galet dyrt och jag känner att kostnaden är värt det för min del. Jag kan dra in på något annat.
 
Jag brukar ju inte skriva här men kände att jag kanske kunde få lite feedback..
Har två timmar övertid jag egentligen skulle tagit ut i fredags (och slutat vid 14 istället för 16) men det blev inställt då min kollega behövde VABa.

Sitter nu i valet och kvalet om jag ska ta ut dem idag istället? eller spara till nästa fredag? eller bara vänta på en superkass dag? (inte jättebra dag idag heller iofs)

Hur hade ni gjort? arbetslusten är noll men det är den de flesta dagarna.. :meh:
 
På grund av grymt godissug fixade jag alldeles nyss en laddning chokladbollar - MUMS :d ! Måste väl nästan vara något av det snabbaste och godaste man kan göra? Ingredienser som alltid finns hemma. Ingen tid i ugnen. Sedan kan jag aldrig bestämma mig för om jag gillar pärlsocker eller kokosflingor bäst, så jag brukar använda båda delar.... ;)
 
Pa senaste tiden har min Chron's varit riktigt besvarlig :cautious: och jag har varit tvungen att halla mig nara en toalett eller att inte ata alls :meh:. Vad gor man da, undrar ni nu. Man tittar pa gamla Magnum P.I med Tom Selleck och stickar. Det ar vad man gor. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
786
· Visningar
41 004
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
184
Senast: Rie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 582
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp