Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tokmätt. Att jag aldrig lär mig att sluta äta i tid. Nu sitter jag med paltkoma...Jag vet ju att det är för mycket och fortsätter ändå att äta.
 
Irriterade mig på att jag knappt fått något gjort idag. Jag borde gjort en massa men har mest masat omkring, lagat mat, tvättat en tvätt och slösurfat.

Men så minns jag att det faktiskt inte är sååå himla länge sedan jag i stort sett sov bort lördagarna för att orka göra något på söndagen. Jag HAR blivit bättre. Min kropp repar sig. Det är trösterikt. Faktum är ju att jag i stort sett hade räknat ut den här kroppen och den här hjärnan för inte alltför länge sedan.
 
Irriterade mig på att jag knappt fått något gjort idag. Jag borde gjort en massa men har mest masat omkring, lagat mat, tvättat en tvätt och slösurfat.

Men så minns jag att det faktiskt inte är sååå himla länge sedan jag i stort sett sov bort lördagarna för att orka göra något på söndagen. Jag HAR blivit bättre. Min kropp repar sig. Det är trösterikt. Faktum är ju att jag i stort sett hade räknat ut den här kroppen och den här hjärnan för inte alltför länge sedan.
Tycker var och varannan klagar och är trötta så här års. Är inte jättepigg själv.
Så men bra du ser det positiva! Och ja det blir bara bättre dag för dag 🐣
 
Tycker att det dricks för lite vin ikväll😉Det var vinprovning på stormarknaden idag och jag blev ju tvungen att köpa några flaskor
20181110_215726.jpg
 
Normalt köper jag ogärna viner från länder utanför Europa. Tycker att transporten känns onödigt när det finns bra viner i Europa
 
Irriterade mig på att jag knappt fått något gjort idag. Jag borde gjort en massa men har mest masat omkring, lagat mat, tvättat en tvätt och slösurfat.

Men så minns jag att det faktiskt inte är sååå himla länge sedan jag i stort sett sov bort lördagarna för att orka göra något på söndagen. Jag HAR blivit bättre. Min kropp repar sig. Det är trösterikt. Faktum är ju att jag i stort sett hade räknat ut den här kroppen och den här hjärnan för inte alltför länge sedan.
Man MÅSTE få tillåta sig själv att göra "ingenting" ibland... De flesta av oss stressar runt på vardagarna med jobb och alla måsten. Ibland behöver man bara vila och andas :) !
 
Jag har gjort ingenting idag, och det tänker jag inte ha dåligt samvete för. Så det så. Har varit jättetrött, efter sjukdom halva veckan och resten av veckan gick i 110. Känner att jag är lite efter var jag "borde" vara med inlämningar. Men idag fick bli en chilla dag - ingen orkar vara igång 24/7 och vara produktiv, göra saker, umgås osv.
Imorgon planerar jag att få något gjort. Vad vet jag inte än, men jag måste ändå aktivera mig lite. Blir trött av att inte göra något annars.
Just precis nu ligger jag i sängen och lyssnar på en ljudbok, samtidigt som jag läser i en annan bok. Snart är boken jag lyssnar på slut och då ska jag sätta mig i soffan med en chokladbit, det är ju ändå lördag :laugh:
 
Jag eldar och eldar. Tänkte att det är lika bra att dra på lite innan vi lämnar huset igen.

Nu ska jag ta ner några flyttkartonger och börja packa ner böcker och sånt som inte används så ofta.
 
Har börjat planera en av årets julklappar. Jag tänker en kaffekorg med ett par söta loppis-kaffekoppar. Någon/några fina loppis-kakburkar med hembakat innehåll (godis och kakor). Kanske en fin gammal bakbok (också loppis). Vad tror ni om det? Är det något som ni hade uppskattat?
 
Har börjat planera en av årets julklappar. Jag tänker en kaffekorg med ett par söta loppis-kaffekoppar. Någon/några fina loppis-kakburkar med hembakat innehåll (godis och kakor). Kanske en fin gammal bakbok (också loppis). Vad tror ni om det? Är det något som ni hade uppskattat?

Jag hade blivit överlycklig! Men så älskar jag både kaffe och loppis :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
808
· Visningar
42 436
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Rie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 585
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp