Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har någon form av slapphetsjobbundvikande dag idag. Borde både jobba och städa huset. Men har faktiskt unnat mig en rätt chill dag med lång promenad med vovvi i fina vädret och sen pratat i tel med kompisar. Har väl jobbat några h iaf. Men städa gör jag nog imorgon.
Sambon ringde just i halv panik över att han glömt att det är Valentines day imorgon och han är i Skåne och kommer hem mitt i natten imorgon. Meddelade att jag tror vår relation överlever det. :laugh:

Fick höra från maken som ligger hemma i kräksjuka att han nog kanske inte orkar iväg till affären imorgon och köpa blommor och choklad åt oss. Får se om vi tar oss igenom dagen ändå :laugh: Han kan kanske å andra sidan behöva lite blommor och framför allt choklad när han är så ömklig, och jag tror att det är erbjudanden på sådant mest överallt denna vecka så jag kanske får svänga förbi affären själv och använda det som ursäkt till att köpa hem något godis en vanlig sketen torsdag :angel:
 
72 är vad kontaktpersonen sa så jag litar på det. Kanske är för att det är skola och dagis? Jag vet inte. Eller så sa hon fel, så kan det också vara. I vilket fall blir det inget mer jobbat den här veckan..
Ok. 48h för barn och 24h för vuxna enligt 1177.se. Men då är det säkert att ni har några specialregler.
 
Somnade fort igår kväll. Hann inte ens släcka lampan!
Idag är det soligt och fint ute, 6 plusgrader och varmare i solen. Hästarna står verkligen och njuter :)
Idag är det kontorsarbete, matlagning och lektioner ikväll som gäller. På dagen ska jag passa på att rida ut i detta strålande väder.
 
2 plusgrader i morse när jag gick upp vid 7.30. Fick byta täcke på den helklippta hästen så han inte skulle dö av värmeslag :p Tror till och med jag kan rida i ridbyxor och jacka på lunchrasten istället för overall :)
 
Jag har för mig att jag läste någon forskning om att drottningen egentligen inte var så avgörande för en myrkoloni utan de föder mest bara fram nya myror, dvs de sprids inte efter en drottning dör. Utan det är ett samhälle så det kommer fram (tolkar jag det som?) en ny drottning som ska föda fram alla myror som behövs.

So kill them all :cautious::p

Jag har sprejat dödande medel på dm nu och det verkade funka.
 
Min skotork har gett upp. Den har varit min trogna vän länge men torkar inte längre barnens skor så jag ska beställa en ny. Och ska även inskaffa mig en GPS till bilen, är trött på att åka fel efter google maps i telefonen. Men vilken GPS är bra när man är.. host.. ekonomisk :angel:
 
Oj, så härligt att det för första gången i år luktar VÅR ute :banana: !!! Och för första gången på länge kände jag inte bara att jag ville "slänga in" hästarna och ta mig inomhus så snabbt som möjligt, utan det kändes roligt att gå runt och pyssla med hästar och katt :) . Och nu BAKAR jag några Alla Hjärtans Dag-kakor.... :d
 
Idag har det känts vårigt och härligt här. Så härligt med lite varmare och ljust hyfsat länge. Vovvi är dock mindre road av att torteras i duschen efter promenader. :laugh:
Jag fick ju för mig att det var Valentines day idag. Så igår klädde jag hallen med lappar som jag tänkte sambon skulle mötas av ikväll när han kommer hem.
Hans möte drog ut på tiden rejääält. Så han är nog inte hemma förrän efter kl 00 iaf. :up:
Nu prokrastinerar jag städning. Hade tänkt göra stor vårstädning tills han kommer hem. Jag ju mer tid nu pga förseningen.. :angel:
 
72 är vad kontaktpersonen sa så jag litar på det. Kanske är för att det är skola och dagis? Jag vet inte. Eller så sa hon fel, så kan det också vara. I vilket fall blir det inget mer jobbat den här veckan..
Min sk "chef" tyckte att jag skulle komma och jobba dagen efter sist när jag hade maginfluensan...O_o
Visst jag kan komma, med hink och vuxenblöjor (sprutade åt båda håll då:turd::wtf:)
 
Spelar Kingdom Hearts 3 och fick världens magknip sådär från ingenstans. Verkar ha släppt så gott som helt nu dock
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 073
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp