Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute i solen och den känns så stark redan!
Ska göra ordning bastun snart till ikväll. Krockar iofs med farmen men den kan jag kanske hinna se nu istället innan jag går ut med middagsmaten.

Imorgon ska jag på bankmöte så vill va smidig i kroppen innan :D
 
Jag lovade syrran och hennes kompis att skjuta på stallväggen jag
Trodde ju inte det var sån kraft
De fick sluta när de sköt hål i pappas eldningstunna och stallväggen
 
Gick halva vägen till Citygross och Ikea. Går fortare än att åka buss in till stan, och sedan buss ut till Ikea.
Köpte nya skor - samma sort igen. Mina gamla har börjat ge upp, så sulan är nästan nernött.
Handlade lite på Citygross och åt lunch på Dags. Sedan buss in till stan och ut till Sävja.
 
Bågskytte har jag också varit länge nyfiken på :love:
Det är hur roligt som helst! Har kört med både recurve-båge och långbåge (utan hylla), och det var det sistnämnde som passade mig bäst.

@Masqueradee vad är det i bågskytte som kostar pengar? Att det är så dyrt menar jag?
Det kanske är en av de billigare sakerna i listningen. Men det kostar ganska många hundralappar (med en nypa salt, snarare uppåt tusen ibland) exklusive frakt för en båge, sen ska det till handskar eller tabbar, skydd och annan utrustning. Sen blir det ju till att hitta en skytteklubb, tränings- och tävlingskostnader (om man är intresserad av sådant) osv.

När det gäller sömnaden tillexempel så kostar min senaste klänning ca 1500:- bara i materialkostnader.
 
Spelat Apex legends med pojkvännen nästan hela dagen :D. Till lunch ska vi pyssla ihop en potatis och purjolökssoppa med vitlöksbröd! Pojkvännen är skeptisk men jag hoppas att den är lika god som den jag fick i skolan för mer än 10 år sedan :rofl:. Är den det och han inte tycker om den så är det något fel på honom :p
 
Landat för lite söndagsmiddag på stammishaket.
Min favvoservitör var på olats och utbrast glatt ”Hej Törnis”! :D

5596DA17-C013-4C23-AF13-F6C78B3065BF.jpeg
 
Det är hur roligt som helst! Har kört med både recurve-båge och långbåge (utan hylla), och det var det sistnämnde som passade mig bäst.


Det kanske är en av de billigare sakerna i listningen. Men det kostar ganska många hundralappar (med en nypa salt, snarare uppåt tusen ibland) exklusive frakt för en båge, sen ska det till handskar eller tabbar, skydd och annan utrustning. Sen blir det ju till att hitta en skytteklubb, tränings- och tävlingskostnader (om man är intresserad av sådant) osv.

När det gäller sömnaden tillexempel så kostar min senaste klänning ca 1500:- bara i materialkostnader.
Syr du själv?

Jag skulle kunna tänka mig att skjuta med pil nån gång men vill ju inte satsa eller nått utan bara för kuls skull :)
 
Spelat Apex legends med pojkvännen nästan hela dagen :D. Till lunch ska vi pyssla ihop en potatis och purjolökssoppa med vitlöksbröd! Pojkvännen är skeptisk men jag hoppas att den är lika god som den jag fick i skolan för mer än 10 år sedan :rofl:. Är den det och han inte tycker om den så är det något fel på honom :p
Potatis- och purjosoppa :d
Massor massor av timjan ska det vara i.
 
Syr du själv?

Jag skulle kunna tänka mig att skjuta med pil nån gång men vill ju inte satsa eller nått utan bara för kuls skull :)
Det gör jag!'

Skulle rekommendera att kolla en skytteklubb i närheten. De har oftast prova-på kurser med bågar att låna, då får du prova att skjuta en som är inställd på rätt, för dig, draglängd och tyngd.
 
Jag har skrämt hunden från att någonsin gå in i badrummet med mig när jag duschar :devil::angel: aka jag har duschat henne :p
Katten borde passa på och tycka att det är alla tiders men det är visst för blött för hennes känsliga små tassar :cautious::meh: Hon vet inte vilken tur hon har..!

Kan ju vara tvättmaskinen också dock kom jag på nu. Den sköljer för fullt.
Hunden vågade sig nyss på en liten liten titt in med bara huvudet synligt men nope inte värt risken.
 
Det är hur roligt som helst! Har kört med både recurve-båge och långbåge (utan hylla), och det var det sistnämnde som passade mig bäst.


Det kanske är en av de billigare sakerna i listningen. Men det kostar ganska många hundralappar (med en nypa salt, snarare uppåt tusen ibland) exklusive frakt för en båge, sen ska det till handskar eller tabbar, skydd och annan utrustning. Sen blir det ju till att hitta en skytteklubb, tränings- och tävlingskostnader (om man är intresserad av sådant) osv.

När det gäller sömnaden tillexempel så kostar min senaste klänning ca 1500:- bara i materialkostnader.
Jag har en liten förälskelse i bågskytte sen en bokserie som jag läste som ung och tycker fortfarande mycket om - spejarens lärling :love:
 
Kunde inte hålla mig så jag gick in och kollade om lönebeskeden kommit in på kommunernas webb. Det hade de. Lukrativ månad. Det behövs.

Min hushållsassistent har ju dött åldersdöden. Jag får råd att köpa den och ändå lägga undan bra på sparkontot. Kanske köpa lite kläder. Också SYNNERLIGEN välbehövligt. Problemt brukar vara att hitta nåt....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 085
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp