Vad göra åt lite mjuk och blöt mark...

Domino_s

Trådstartare
Vinterhagen på nya stället är jättefin till 75%, men ca 25 % är mjuk och blöt.

Skulle gissa på att det går en vattenåder precis under...

Det enda jag kan komma på är att gräva ett dike eller liknande och hoppas att allt vatten stannar där...:D

Finns det något smidigt sätt att göra någonting åt detta så att resten av hagen går att använda (används inte alls just nu). Hagen är ganska stor som den är, men delen som är blöt finns det en massa träd på, vore skönt för hästarna att få den skuggan och skyddet som dom ger...

Så fram med tips!

Mvh Domino_s
 
Sv: Vad göra åt lite mjuk och blöt mark...

Går det att gräva in dränering? Du kan ju ha osynliga makadamdiken som sväljer vatten om du inte vill ha synliga diken...

Vad är det för jordtyp?
 
Sv: Vad göra åt lite mjuk och blöt mark...

Är det mycket träd i den blöta delen? Ta inte bort dessa eftersom de dricker mycket vatten per dygn.

En stor björk som står fritt dricker ca 200 liter vatten en solig sommardag.

/KT
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag är intresserad av att arrendera lite mark av grannen, har dock inte diskuterat detta med honom ännu utan vill ha ett hum själv om...
Svar
8
· Visningar
11 081
Senast: Tacitus
·
Hästmänniskan Får nog ta alltihopa från början för att alla ska hänga med. Köpte förra året en mindre gård (sommaren). Hade en dröm att ha hästarna...
2
Svar
28
· Visningar
3 683
Senast: Domino_s
·
Ekonomi & Juridik Jag och min sambo har nyss flyttat till ett hus på landet där det inte ingår nån mark alls. Brevid våran gård finns ett gärde på 6...
2
Svar
24
· Visningar
6 130
Senast: Ia*
·
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 198
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp