Bukefalos 28 år!

Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
It doesn't make any sense! :arghh:
Igår sov jag för lite och då somnade jag nästan till framför datorn på jobbet, så igår kväll gick jag och på mig tidigt och somnade vid nio-tiden. Kände mig duktig.
Men vad tror ni har hänt idag?
Jag somnade nästan till framför datorn IGEN :meh::rage:
 
En hundskinnspäls var värd 50 kr, enligt samma bouppteckning....... Var tvungen att kolla med släktforskningsgruppen på fb om jag verkligen läste rätt. Jodå, och tydligen var det ett vanligt klädesplagg ända in på 1930-talet. Aldrig hört talas om!
Det har jag heller aldrig hörrt talas om, och då har jag ändå växt upp med en farmor och farfar som var körsnärer med egen ateljé.

Anekdot: farmor beundrade och klappade min fina kanin, jag var runt 7 år, med orden - den här skulle bli en riktigt fin mössa ;)
Rekation idag :laugh:
Reaktion då :arghh:
 
U(ndrens tid är inte förbi. :D
Talade med en man på Comhems kundtjänst som visade sig vara normalbegåvad och utrustad med helt normala öron.

Han försökte sälja på mig ett mobilabonnemang när internet kommit tillbaka. Jag förklarade varför jag var skeptisk till dem.

Nämnde att jag blivit ombedd att ta söner till hjälp när jag inte ville göra all felsökning en gång till. Samt förklarade att det var högst osannolikt att vi skulle ha fel på samtliga hus i byn samtisdigt. Är byn utan nät är det sannolikt fel på nätet - inte på min egna utrustning. Samt berättade vad ett gruppavtal med en ekonomisk förening är. Han hade ingen aning. Gruppavtal i deras värld är något en fastighetsägare tecknar för sin hyresfastighet....

Det är dessutom skapligt irriterande att de skriver på hemsidan att de inte har några driftstärningar de gånger det är avgrävd kabel. För då är det fel på kabeln och inte på deras tjänst. :banghead:
Han förstod.
 
Det har jag heller aldrig hörrt talas om, och då har jag ändå växt upp med en farmor och farfar som var körsnärer med egen ateljé.

Anekdot: farmor beundrade och klappade min fina kanin, jag var runt 7 år, med orden - den här skulle bli en riktigt fin mössa ;)
Rekation idag :laugh:
Reaktion då :arghh:

Min sambo brukar skämtsamt säga att när hans Dalmatiner dör så vill han göra tofflor av hundens öron för att dom är så mjuka.
 
Min sambo brukar skämtsamt säga att när hans Dalmatiner dör så vill han göra tofflor av hundens öron för att dom är så mjuka.
Apropå det, jag är så sugen på att samla ihop min katts ull (ja, den är i princip som ull :grin:) och lämna någonstans så att man kan få ett armband eller något av det. Men har bara hört om att man gjort det med hästtagel 🤔
 
Apropå det, jag är så sugen på att samla ihop min katts ull (ja, den är i princip som ull :grin:) och lämna någonstans så att man kan få ett armband eller något av det. Men har bara hört om att man gjort det med hästtagel 🤔
Tror det är lättare att spinna det till garn, är ju inte som tagel. Dock är det väl frågan hur lätt det är att spinna. Har spunnit garn från sheltie och det blev okej, men efter att ha stickat väntar av det så lossnade det ändå hår ifrån det.
Men ja, ägaren blev nöjd. 🙂
 
Apropå det, jag är så sugen på att samla ihop min katts ull (ja, den är i princip som ull :grin:) och lämna någonstans så att man kan få ett armband eller något av det. Men har bara hört om att man gjort det med hästtagel 🤔

Håller med @parellikusken. Särbons brors sambo har stickat saker från kattull/katthår men jag vet inte exakt hur hon gör. Särbon har bla ett par sockar gjorda av hår från sin gamla katt :love:
 
Nu sökte jag upp en sida där någon skrev att de skulle prova göra garn av hundpäls och frågade om kattpäls.. :D

Tror det är lättare att spinna det till garn, är ju inte som tagel. Dock är det väl frågan hur lätt det är att spinna. Har spunnit garn från sheltie och det blev okej, men efter att ha stickat väntar av det så lossnade det ändå hår ifrån det.
Men ja, ägaren blev nöjd. 🙂
Men åh vad fint :love: och det lät spännande med vantar! Men det känns som att det behövs mycket päls för att sticka något, därför tänkte jag mig ett armband (som ser ut som de man gör med tagel) 🤔
Tillägg: Min katts päls är nog inget problem, den liknar kardad ull när jag har borstat henne :grin:

Håller med @parellikusken. Särbons brors sambo har stickat saker från kattull/katthår men jag vet inte exakt hur hon gör. Särbon har bla ett par sockar gjorda av hår från sin gamla katt :love:
Hon har inte möjligen någon sida eller så? :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
531
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 429
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
747
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
610
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp