Vad äter ni till kvällsfika?

Vi äter alltid middag sent men det betyder att jag i regel trycker i mig snacks/mellanmål efter jobbet någon gång mellan 17-21 istället, så det kanske räknas ändå?

Mina favoriter är olika knäckebröd med ost, hummus eller makrill som pålägg. Turkisk yoghurt med nötter/honung brukar också finnas hemma. Brukar försöka ha lite enkla snack-ostar (tex babybel eller tärnad salladsost i olivolja), salta kex och oliver hemma för akut snack-sug. Allt för att undvika chipsen :D
 
Jag gillar att ta en smörgås/knäckebröd med leverpastej eller kokt skivat ägg på till kvällsfikat :) middag äts oftast runt 17-18.30, och jag måste äta något innan jag lägger mig vid 22-23 tiden. Ibland blir det nått gottigare som popcorn eller en mazarin/bulle/annat gofika om jag inte orkar fixa nått.
Sen tycker jag alltid det är bra att ha drickkvarg eller liknande i kylskåpet, det funkar både till frukost eller kvällsfika 😊
Lyxigare kvällsfika är scones.
 
Jag tror att de sena middagarna som syns på Buke mest handlar om att här finns mycket hästfolk - inte hemma från stallet förrän 19-20 om man har normala arbetstider. :D
Fast jag har också haft häst och dagtidsjobb en gång i tiden. Middagen åts före stallet då oftast. Tror ändå det är mer skillnad över var i landet man bor än hästfolk vs icke hästfolk!
 
Provade en sådan ikväll. Jordgubbsgranola, yoghurt med jordgubbssmak och en skiva digestive. Inte så dumt! Åt direkt från frysen så kaaaallt och lät sista biten smälta i gommen så den blev kall och burr, känner mig kall inombords 😅 men säkert svalkande gott en varm sommardag 😁.
 

Bifogade filer

  • 20240317_205759.jpg
    20240317_205759.jpg
    243,5 KB · Visningar: 24
Provade en sådan ikväll. Jordgubbsgranola, yoghurt med jordgubbssmak och en skiva digestive. Inte så dumt! Åt direkt från frysen så kaaaallt och lät sista biten smälta i gommen så den blev kall och burr, känner mig kall inombords 😅 men säkert svalkande gott en varm sommardag 😁.
Detr lät spännnde! Hällde du bra yoghurt i formar och frös med granola??
 
Kokt ägg, knäckebröd med skivat kokt ägg eller en frukt.
Om det inte finns ägg får det bli rökt skinka på knäckebröd.

Sen förekommer det såklart att jag äter saker som godis, bullar eller vitt bröd men jag försöker undvika det så mycket jag orkar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 901
Senast: Jojo
·
Hästmänniskan Jag kan ju inte vara ensam om det här. Att ponnyerna får rätt mat, rätt mängd etc. är jag jättenoga med. Jag väger, analyserar och...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 126
Senast: Balahé
·
Gravid - 1år Är nu 3½ månad sedan min son föddes och jag har nu satt igång med träningen på allvar! Så här ser mitt vecko schema ut: Måndag...
2
Svar
21
· Visningar
1 908
Senast: jacko
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 396
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp