Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett samtal i morse.
Kusin skitgris vill att jag ska testa mig så han kan se om jag kan donera en njure.
han ringde i går.
Han ringde i morse,
sa något i stilen
om jag inte får en njure så dör jag.
det är nu jag blir så mörk.
höll på säga att han redan var död i mina ögon.
ush, jag vill inte mer.
Då får han leta efter en annan donator! Om du hade velat testa dig, fine, men lägga den sortens utpressning på dig är verkligen inte ok.
Svara inte när han ringer. Du måste ingenting för honom. Du behöver finnas för dig och dina barn, ingen annan :heart
 
Har krälat ur sängen. Känner att det är orimligt att behöva stiga upp innan kl 12. :crazy: Är så van med mina nattpass att det känns fett jobbigt att jobba kväll nu. :laugh:
 
Men två chilifrukter är väl ingen speciellt exakt mängd?? Olika storlek, olika styrka, osv. Börja med, säg, en en fjärdedels tesked pulver och smaka av. Inte starkt nog? Häll i mer! Svårare än så behöver det inte vara... Så slipper du hanteringen av färsk/fryst chili.
Köper man chili i affären så är det väl bara en sort. Jag tar två i medium storlek.

Chilin ska i tidigt, innan vätskan och då går det inte att provsmaka. Och om man ändå blandar i det senare så blir det rätt svårt att blanda i pulver så det blir jämt i hela grytan. Den rymmer 8 portioner. Det blir ju svårt att smaka av om man antingen tar där det inte finns chili eller där det finns massor av chili. Jag är för övrigt inte van att smaka av mat och tycker det är svårt. Jag vill ha ett exakt recept så jag slipper svåra moment.
 
Köper man chili i affären så är det väl bara en sort. Jag tar två i medium storlek.

Chilin ska i tidigt, innan vätskan och då går det inte att provsmaka. Och om man ändå blandar i det senare så blir det rätt svårt att blanda i pulver så det blir jämt i hela grytan. Den rymmer 8 portioner. Det blir ju svårt att smaka av om man antingen tar där det inte finns chili eller där det finns massor av chili. Jag är för övrigt inte van att smaka av mat och tycker det är svårt. Jag vill ha ett exakt recept så jag slipper svåra moment.
Jag håller på chiliflakes, som @bettysmatte föreslog från början. Mycket godare chilismak än pulvret.

Ta lite till att börja med. Kanske knappt en halv tesked till 8 portioner. Var det för mesigt, ta mer nästa gång, var det för hett, ta mindre.
 
Hemma nu. Tänkt vila idag och fortsätta sticka. Blev medbjuden på en Roy Andersson-film på bio ikväll, så funderar på om jag ska gå eller inte..
 
Jag håller på chiliflakes, som @bettysmatte föreslog från början. Mycket godare chilismak än pulvret.

Ta lite till att börja med. Kanske knappt en halv tesked till 8 portioner. Var det för mesigt, ta mer nästa gång, var det för hett, ta mindre.
Jag har aldrig sett sånt i någon affär. Men det vore väl bra om jag kunde använda den chili jag odlat själv. Det mesta är torkat och en del är fruset i mindre bitar.
 
Jag har aldrig sett sånt i någon affär. Men det vore väl bra om jag kunde använda den chili jag odlat själv. Det mesta är torkat och en del är fruset i mindre bitar.
Aha, det var din egen. Det missade jag.

Annars:

gg_0077_Chiliflakes-450x450.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har snöat in på lakrits-te och dricker Pukkas Liqurice-Cinnamon. Det är gott men jag skulle vilja hitta ett mer mer lakrissmak. Nån...
Svar
11
· Visningar
506
Senast: Kratus
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 279
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
729
Senast: Halcyon
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
539
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp