Börja handla i billigare butiker, det gör mycket!Ja jag lägger alldeles för mycket pengar på mat. Iof är det böcker ibland, tvättmedel hygien å allt sånt inräknat där med. Handlar allt sånt på Ica oftast.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Börja handla i billigare butiker, det gör mycket!Ja jag lägger alldeles för mycket pengar på mat. Iof är det böcker ibland, tvättmedel hygien å allt sånt inräknat där med. Handlar allt sånt på Ica oftast.
Pallar inteBörja handla i billigare butiker, det gör mycket!
Ett äpple och två chokladbitar blir dagens mellanmålhar förresten kommit på att jag ska försöka skära ner på matkostnaderna rejält. Brukar handla mat för ca 2500 i mån, nu ska jag försöka hålla mig på 400 kr i veckan = 1600 kr månaden. Får se hur det går.
För ca 2500 i mån ingår det toapapper sköljmedel tvättmedel tandkräm allt sånt. Schampo/duschcreme ibland men köper ofta sånt på ullared och då klarmar jag mig ett tag. Och ca 4 böcker i månTänker du på rena matkostnader då? Inget annat som tex toalettpapper, schampoo mm?
För på 400:- i veckan i ren mat lär du nog klara dig galant! Innnan barn, karl mm livet så ade jag en matkostnad på ca 200:- i veckan och då hade jag med mig lunch til jobbet!?! Fråga mig inte hur jag klarade det...
Pallar intedå måste jag åka genom stan åt olika håll. Netto ät nära men tycker inte alls om dom, Lidl Coop och Konsum är jag heller inte förtjust i och dom plus Willys ligger helt fel (i centrum =måste betala parkering å tjafs) eller utanför åt fel håll. Kvantum är nästan vid mig och maxi är smidigaste stora butiken så blir där jag handlar. Dock köper jag mycket ekologiskt vilket gör att priserna ökar lite.
Ska jag vara ärlig så köper jag nog lite för mycket onyttigt som b&j och chips/ostbågar vilket gör att det blur onödiga kostnader också![]()
För ca 2500 i mån ingår det toapapper sköljmedel tvättmedel tandkräm allt sånt. Schampo/duschcreme ibland men köper ofta sånt på ullared och då klarmar jag mig ett tag. Och ca 4 böcker i måndom kostar väl runt 70 kr st. Jag är ju sån som kan åka ner på maxi en fredag kväll för jag har tråkigt och då kan sånt tjafs följa med hem
jag behöver helt enkelt låta bli att köpa snacks och ta och äta ut det jag har hemma istället för att köpa nytt
![]()
Kan ju inte låta bli att köpa Nora Roberts pocketböcker, finns ju tyvärr inte att låna på biblioteket4 böcker i månaden
Har ni inget bibliotek? Blir mycket billigare att låna!
Netto här är sunkigJag saknar min Nettobutik
Jag tyckte inte heller om den först men ju mer jag handlade där ju mer började jag tycka om den, dom har bra priser även om det är en liten butik.
Jag har börjat tänka efter när jag är inne på affären, jag räknar ihop kostnaderna för alla onödiga saker i vagnen som tex glass, strössel, godis mm och sedan åker hälften ut!
Men annars finns det många sätt att dra ner på matkostnaderna, idag slängde jag ihop en pytt i panna med överblivna matresten tex. Blir det två hotdogs, en hamburgare, några köttbullar mm över efter middagen så fryser jag in dom och använder det sedan till pytt i panna![]()
Netto här är sunkigallt är rörigt och står huller om buller och det känns ofräscht tyvärr :/
Jag har nästan slutat äta kött faktiskt, bacon och köttfärs är typ det jag köper, annars är det kycklingfilé och ibland kycklingkorv (köper det oftast på erbjudanden). Ibland funderar jag över vad jag egentligen äter, för i perioder känns det som jag aldrig gör mat![]()
Själv behöver jag göra pannkaka. Mjölk som har passerat datum men inte dålig än och massa ägg... kanske ska göra det ikvällDet går också att göra pytt påDet är jättegott med köttfärssås i en pytt i panna!
Ja vad äter du egentligen? Nä jag skojade bara
Imorgon blir det pannkakor alt våfflor till middag, är jättesugen på våfflor med vispgrädde mmmm vad gott! Kanske chokladvåfflor! Oj nu svävade jag utSå är det när man har mensjävulen på besök
![]()