Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börja handla i billigare butiker, det gör mycket!
Pallar inte :p då måste jag åka genom stan åt olika håll. Netto ät nära men tycker inte alls om dom, Lidl Coop och Konsum är jag heller inte förtjust i och dom plus Willys ligger helt fel (i centrum =måste betala parkering å tjafs) eller utanför åt fel håll. Kvantum är nästan vid mig och maxi är smidigaste stora butiken så blir där jag handlar. Dock köper jag mycket ekologiskt vilket gör att priserna ökar lite.

Ska jag vara ärlig så köper jag nog lite för mycket onyttigt som b&j och chips/ostbågar vilket gör att det blur onödiga kostnader också :meh:

Försöker ta tag i pluggandet till denna nya kursen. Känner mig helt lost.
Föreläsaren refererar konstant till en kurs vi inte läst till än..

Har sorterat om de där pallarna nu. Mycket prydligt blev det :D Men har fortfarande inget att göra direkt. Och så ska jag på utvecklingssamtal för A en timme efter att jag slutar = ingen större idé att åka hem emellan. Funderar på att köra bilen till dagis och sen ta en promenad i väntan på att det är dags. Mormor hämtar ju ändå A tidigare.

Fick bli nudlar till lunch idag. Insåg jag har typ 8 paket i skåpet så lär väl bli det till lunch fler dagar :angel:

Ett äpple och två chokladbitar blir dagens mellanmål :p har förresten kommit på att jag ska försöka skära ner på matkostnaderna rejält. Brukar handla mat för ca 2500 i mån, nu ska jag försöka hålla mig på 400 kr i veckan = 1600 kr månaden. Får se hur det går.

Tänker du på rena matkostnader då? Inget annat som tex toalettpapper, schampoo mm?

För på 400:- i veckan i ren mat lär du nog klara dig galant! Innnan barn, karl mm livet så ade jag en matkostnad på ca 200:- i veckan och då hade jag med mig lunch til jobbet!?! Fråga mig inte hur jag klarade det...

Tänker du på rena matkostnader då? Inget annat som tex toalettpapper, schampoo mm?

För på 400:- i veckan i ren mat lär du nog klara dig galant! Innnan barn, karl mm livet så ade jag en matkostnad på ca 200:- i veckan och då hade jag med mig lunch til jobbet!?! Fråga mig inte hur jag klarade det...
För ca 2500 i mån ingår det toapapper sköljmedel tvättmedel tandkräm allt sånt. Schampo/duschcreme ibland men köper ofta sånt på ullared och då klarmar jag mig ett tag. Och ca 4 böcker i mån :p dom kostar väl runt 70 kr st. Jag är ju sån som kan åka ner på maxi en fredag kväll för jag har tråkigt och då kan sånt tjafs följa med hem :p jag behöver helt enkelt låta bli att köpa snacks och ta och äta ut det jag har hemma istället för att köpa nytt :p

Pallar inte :p då måste jag åka genom stan åt olika håll. Netto ät nära men tycker inte alls om dom, Lidl Coop och Konsum är jag heller inte förtjust i och dom plus Willys ligger helt fel (i centrum =måste betala parkering å tjafs) eller utanför åt fel håll. Kvantum är nästan vid mig och maxi är smidigaste stora butiken så blir där jag handlar. Dock köper jag mycket ekologiskt vilket gör att priserna ökar lite.

Ska jag vara ärlig så köper jag nog lite för mycket onyttigt som b&j och chips/ostbågar vilket gör att det blur onödiga kostnader också :meh:

Jag saknar min Nettobutik :cry:

Jag tyckte inte heller om den först men ju mer jag handlade där ju mer började jag tycka om den, dom har bra priser även om det är en liten butik.

Jag har börjat tänka efter när jag är inne på affären, jag räknar ihop kostnaderna för alla onödiga saker i vagnen som tex glass, strössel, godis mm och sedan åker hälften ut!

Men annars finns det många sätt att dra ner på matkostnaderna, idag slängde jag ihop en pytt i panna med överblivna matresten tex. Blir det två hotdogs, en hamburgare, några köttbullar mm över efter middagen så fryser jag in dom och använder det sedan till pytt i panna :love:

För ca 2500 i mån ingår det toapapper sköljmedel tvättmedel tandkräm allt sånt. Schampo/duschcreme ibland men köper ofta sånt på ullared och då klarmar jag mig ett tag. Och ca 4 böcker i mån :p dom kostar väl runt 70 kr st. Jag är ju sån som kan åka ner på maxi en fredag kväll för jag har tråkigt och då kan sånt tjafs följa med hem :p jag behöver helt enkelt låta bli att köpa snacks och ta och äta ut det jag har hemma istället för att köpa nytt :p

4 böcker i månaden :o

Har ni inget bibliotek? Blir mycket billigare att låna!

4 böcker i månaden :o

Har ni inget bibliotek? Blir mycket billigare att låna!
Kan ju inte låta bli att köpa Nora Roberts pocketböcker, finns ju tyvärr inte att låna på biblioteket :( jag och farmor brukar dela på dom, ibland köper hon och ibland jag (båda läser ju dom :p ). Och det brukar komma 2 eller 4 nya i månaden och dp kan jag inte låta bli :banghead: annars köper jag böcker på secondhand eller lånar :) läser fruktansvärt mycket, dock i perioder ibland. Kan bli en bok om dagen om jag har "tid" :angel:

Jag saknar min Nettobutik :cry:

Jag tyckte inte heller om den först men ju mer jag handlade där ju mer började jag tycka om den, dom har bra priser även om det är en liten butik.

Jag har börjat tänka efter när jag är inne på affären, jag räknar ihop kostnaderna för alla onödiga saker i vagnen som tex glass, strössel, godis mm och sedan åker hälften ut!

Men annars finns det många sätt att dra ner på matkostnaderna, idag slängde jag ihop en pytt i panna med överblivna matresten tex. Blir det två hotdogs, en hamburgare, några köttbullar mm över efter middagen så fryser jag in dom och använder det sedan till pytt i panna :love:
Netto här är sunkig :( allt är rörigt och står huller om buller och det känns ofräscht tyvärr :/

Jag har nästan slutat äta kött faktiskt, bacon och köttfärs är typ det jag köper, annars är det kycklingfilé och ibland kycklingkorv (köper det oftast på erbjudanden). Ibland funderar jag över vad jag egentligen äter, för i perioder känns det som jag aldrig gör mat :p

Jag var snabb som en vessla i stallet. Även om Max blev lite grinig över att bara få klappar och morötter så hinner jag äta lite innan jobbet så det får faktiskt vara värt det ;)

Netto här är sunkig :( allt är rörigt och står huller om buller och det känns ofräscht tyvärr :/

Jag har nästan slutat äta kött faktiskt, bacon och köttfärs är typ det jag köper, annars är det kycklingfilé och ibland kycklingkorv (köper det oftast på erbjudanden). Ibland funderar jag över vad jag egentligen äter, för i perioder känns det som jag aldrig gör mat :p

Det går också att göra pytt på :p Det är jättegott med köttfärssås i en pytt i panna!

Ja vad äter du egentligen? Nä jag skojade bara :D

Imorgon blir det pannkakor alt våfflor till middag, är jättesugen på våfflor med vispgrädde mmmm vad gott! Kanske chokladvåfflor! Oj nu svävade jag ut :angel: Så är det när man har mensjävulen på besök :banghead:

Det går också att göra pytt på :p Det är jättegott med köttfärssås i en pytt i panna!

Ja vad äter du egentligen? Nä jag skojade bara :D

Imorgon blir det pannkakor alt våfflor till middag, är jättesugen på våfflor med vispgrädde mmmm vad gott! Kanske chokladvåfflor! Oj nu svävade jag ut :angel: Så är det när man har mensjävulen på besök :banghead:
Själv behöver jag göra pannkaka. Mjölk som har passerat datum men inte dålig än och massa ägg... kanske ska göra det ikväll :angel:

Jag och hästen surtant kom iväg till veterinären ordentligt i morse i alla fall. Hon är inget fan av veterinären så hon var extremt sur och gjorde sin bästa kobra-imitation.
Jaja, det är väl del av hennes charm antar jag :angel:

Dottern vaknade dunderförkyld och med feber så hon har fått tillbringa dagen i sängen. Hoppas hon är bättre snart :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 192
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
551
· Visningar
15 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka