Fick höra om det vid tolv-ettiden...Följer liverapporteringen om skottdåden och sprängningarna i Paris.
Hade tänkt gå och lägga mig men det kommer nog dröja nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick höra om det vid tolv-ettiden...Följer liverapporteringen om skottdåden och sprängningarna i Paris.
Hade tänkt gå och lägga mig men det kommer nog dröja nu.
Bra kört! Nya Åhlenshuset här i stan är byggt så att man måste backa in jäkligt tokigt till lastkajen, man får stryka fasaden till grannen. Sen väl på plats så sitter Åhlens fasad sjukt långt ner. Vår DAF går in med 5 cm till godo upp till fasaden, men bara om han slår ur luften ur boggien!Ny dag nya möjligheter, sitter här och tänker tillbaka på gårdagen som började riktigt bra. Fick beröm av en kund, som jag körde första lasset till ett lager där de hyrt in sig i somras. Det var lite speciellt att backa in, då det var några stolpar man ska hålla reda på. Det var trångt och jag vet att ja sa det, men att det går bara man vet vart man har sitt ekipage. Tror det är ca 20cm till godo på ena sidan till stolpen och 20 cm till den andra, eller tja det som är runt stolpen för att skydda själva stolpen då. Så endast ca 40 cm att spela på, så gäller att komma rakt redan från början.
Så inte jättemycket spelrum med andra ord. Backade in där utan problem i stort sett.
Igår när jag var hos denne kund berättade de att de hade haft en trailer på det lagret som skulle lasta och hade vägrat backa in för att det var så bökigt. Då hade de sagt till denne chauffören att "flicksnärtan som var här backade in utan problem", dessutom körde jag med bil och släp (24m) då, och en trailer är bara ca 18m (beroende lite på själva trailerns längd osv), samt är en trailer lättare att backa med än lastbil och släp. Så när de berätta sa de att jag fick ta åt mig och sträcka på mig lite extra.
![]()
Säkert inte länge, förr eller senare kommer någon köra i. Fattar inte varför de inte bygger så det är minst 4,5m i höjd för att undvika onödiga skador... eller så tänker de att bara små lastbilar ska komma dit...Bra kört! Nya Åhlenshuset här i stan är byggt så att man måste backa in jäkligt tokigt till lastkajen, man får stryka fasaden till grannen. Sen väl på plats så sitter Åhlens fasad sjukt långt ner. Vår DAF går in med 5 cm till godo upp till fasaden, men bara om han slår ur luften ur boggien!Huset invigdes förra veckan, undrar hur länge det dröjer innan fasaden är sönderkörd där?
Och Åhlens lär ju ändå ha en del leveranser. Hela huset har byggts om och byggts ut, men lastkajen stoppar man längst in i ett U, med infart från en trång gataSäkert inte länge, förr eller senare kommer någon köra i. Fattar inte varför de inte bygger så det är minst 4,5m i höjd för att undvika onödiga skador... eller så tänker de att bara små lastbilar ska komma dit...
Ja vissa ställen är inte roliga att backa intill, men det går. Hört kollegorna säga att Svenska Mässan i Göteborg är visst inte rolig med lastbil och släp, aldrig själv vart där men kan bara tänka mig. Allt som ligger i Göteborg/Stockholm/Malmö är en annan division.![]()
Nervös! Nu bär det av till stallet för att möta spekulanten. Håll gärna tummarna för att han blir såld idag!
Håller tummar och tår stenhårt!Nervös! Nu bär det av till stallet för att möta spekulanten. Håll gärna tummarna för att han blir såld idag!
Åh, det sistnämnda är sååååå fantastiskt roligt när man har t ex exakt 2 pallplatser kvar på flaket och man ska hämta två pallar som ska ta 2 pallplatser och inser när man kommer fram att det sticker ut utanför... då är det inte roligt.... och som chaufför i det läget undrar man vem det är som gjort fel, kunden som inte meddelat storleken på pallarna eller trafikledningen som inte lagt in rätt information?Och Åhlens lär ju ändå ha en del leveranser. Hela huset har byggts om och byggts ut, men lastkajen stoppar man längst in i ett U, med infart från en trång gata
Fasadglas i Bromma däremot! Där kör du rakt in och öppnar sidodörrarnasen kör du bara runt huset ut
Vi kör ju mest med sidolastning med truck eftersom vi har så många olika storlekar på pallar. Har räknat ut att vi har ca 9 olika storlekar som vi hanterar
och ofta så lastas det utanför pallarna också!
Nä, varför?Tänk vad svårt det är att vara glad och possessiv, hatar mitt liv mer och merSamtidigt som jag är ganska nöjd ändå