Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Paris :heart

Har lyckats packa inför resan i morgon. Har inte ens övervikt :up: Men det är mest för att det inte får plats något mer :D

Har även lyckats med att skära upp fingret på en rakhyvel, tappa tandborsten i toan och sett ut som ett troll på kyrkans julbasar :) (jag har helt hemsk akne och fick för mig att sätta på mig makeup, men det var askalas varmt så det smälte bort. Församlings pedagogen pratade snällt med mig i flera minuter trots det :up: Det ser nog bättre ut med enbart akne).

Vaknade upp till nyheterna om Paris och blev rätt skakis. Ofattbart att det finns så mycket hat.

Hur märkligt det än känns att gå vidare med min dag som vanligt så måste jag fokusera om och åka bort till hästen. Han ska få en extra morot tror jag.

Ny dag nya möjligheter, sitter här och tänker tillbaka på gårdagen som började riktigt bra. Fick beröm av en kund, som jag körde första lasset till ett lager där de hyrt in sig i somras. Det var lite speciellt att backa in, då det var några stolpar man ska hålla reda på. Det var trångt och jag vet att ja sa det, men att det går bara man vet vart man har sitt ekipage. Tror det är ca 20cm till godo på ena sidan till stolpen och 20 cm till den andra, eller tja det som är runt stolpen för att skydda själva stolpen då. Så endast ca 40 cm att spela på, så gäller att komma rakt redan från början.

Så inte jättemycket spelrum med andra ord. Backade in där utan problem i stort sett.
Igår när jag var hos denne kund berättade de att de hade haft en trailer på det lagret som skulle lasta och hade vägrat backa in för att det var så bökigt. Då hade de sagt till denne chauffören att "flicksnärtan som var här backade in utan problem", dessutom körde jag med bil och släp (24m) då, och en trailer är bara ca 18m (beroende lite på själva trailerns längd osv), samt är en trailer lättare att backa med än lastbil och släp. Så när de berätta sa de att jag fick ta åt mig och sträcka på mig lite extra. :o

12243627_1134234456607399_857472454_n.jpg

Verkar blåsa som fan. Inte kollat ut ordentligt, men låter i fönster och fläkten i badrummet snurrar på rejält vilket den gör lite extra när det blåser mycket.
Dags att vakna till liv, ska tvätta nu på morgonen. Sen äta frulle och se ett zombie äventyr igen, plocka undan lite mer, lägga ut mer i shopen och sen på em åka iväg till kompis som ska ha 30 års fest ikväll :up:

Ny dag nya möjligheter, sitter här och tänker tillbaka på gårdagen som började riktigt bra. Fick beröm av en kund, som jag körde första lasset till ett lager där de hyrt in sig i somras. Det var lite speciellt att backa in, då det var några stolpar man ska hålla reda på. Det var trångt och jag vet att ja sa det, men att det går bara man vet vart man har sitt ekipage. Tror det är ca 20cm till godo på ena sidan till stolpen och 20 cm till den andra, eller tja det som är runt stolpen för att skydda själva stolpen då. Så endast ca 40 cm att spela på, så gäller att komma rakt redan från början.

Så inte jättemycket spelrum med andra ord. Backade in där utan problem i stort sett.
Igår när jag var hos denne kund berättade de att de hade haft en trailer på det lagret som skulle lasta och hade vägrat backa in för att det var så bökigt. Då hade de sagt till denne chauffören att "flicksnärtan som var här backade in utan problem", dessutom körde jag med bil och släp (24m) då, och en trailer är bara ca 18m (beroende lite på själva trailerns längd osv), samt är en trailer lättare att backa med än lastbil och släp. Så när de berätta sa de att jag fick ta åt mig och sträcka på mig lite extra. :o

12243627_1134234456607399_857472454_n.jpg
Bra kört! Nya Åhlenshuset här i stan är byggt så att man måste backa in jäkligt tokigt till lastkajen, man får stryka fasaden till grannen. Sen väl på plats så sitter Åhlens fasad sjukt långt ner. Vår DAF går in med 5 cm till godo upp till fasaden, men bara om han slår ur luften ur boggien! :eek: Huset invigdes förra veckan, undrar hur länge det dröjer innan fasaden är sönderkörd där?

Sitter i soffan med dottern och två av hennes kusiner, tittar på Pippi. Tänker på hur lyckligt lottad jag är som har en familj ändå, och hur tragiskt det är för alla som vaknat upp och saknar delar av sin familj idag :( #prayforparis #jetaimeparis

Bra kört! Nya Åhlenshuset här i stan är byggt så att man måste backa in jäkligt tokigt till lastkajen, man får stryka fasaden till grannen. Sen väl på plats så sitter Åhlens fasad sjukt långt ner. Vår DAF går in med 5 cm till godo upp till fasaden, men bara om han slår ur luften ur boggien! :eek: Huset invigdes förra veckan, undrar hur länge det dröjer innan fasaden är sönderkörd där?
Säkert inte länge, förr eller senare kommer någon köra i. Fattar inte varför de inte bygger så det är minst 4,5m i höjd för att undvika onödiga skador... eller så tänker de att bara små lastbilar ska komma dit...

Ja vissa ställen är inte roliga att backa intill, men det går. Hört kollegorna säga att Svenska Mässan i Göteborg är visst inte rolig med lastbil och släp, aldrig själv vart där men kan bara tänka mig. Allt som ligger i Göteborg/Stockholm/Malmö är en annan division. :p

Säkert inte länge, förr eller senare kommer någon köra i. Fattar inte varför de inte bygger så det är minst 4,5m i höjd för att undvika onödiga skador... eller så tänker de att bara små lastbilar ska komma dit...

Ja vissa ställen är inte roliga att backa intill, men det går. Hört kollegorna säga att Svenska Mässan i Göteborg är visst inte rolig med lastbil och släp, aldrig själv vart där men kan bara tänka mig. Allt som ligger i Göteborg/Stockholm/Malmö är en annan division. :p
Och Åhlens lär ju ändå ha en del leveranser. Hela huset har byggts om och byggts ut, men lastkajen stoppar man längst in i ett U, med infart från en trång gata :banghead:
Fasadglas i Bromma däremot! Där kör du rakt in och öppnar sidodörrarna :D sen kör du bara runt huset ut :up: Vi kör ju mest med sidolastning med truck eftersom vi har så många olika storlekar på pallar. Har räknat ut att vi har ca 9 olika storlekar som vi hanterar :crazy: och ofta så lastas det utanför pallarna också!

Fått ut hälften av muggunderläggen :up: Ätit en smörgås. Och ska ner å hänga sista tvätten. Blev bara 4 maskiner idag, två med kläder, en med handdukar och en med min stalljacka.
Inte kollat på zombies än idag, blev finalen av hela Sverige bakar istället :p Nu ska jag försöka röja lite :wtf:

Och Åhlens lär ju ändå ha en del leveranser. Hela huset har byggts om och byggts ut, men lastkajen stoppar man längst in i ett U, med infart från en trång gata :banghead:
Fasadglas i Bromma däremot! Där kör du rakt in och öppnar sidodörrarna :D sen kör du bara runt huset ut :up: Vi kör ju mest med sidolastning med truck eftersom vi har så många olika storlekar på pallar. Har räknat ut att vi har ca 9 olika storlekar som vi hanterar :crazy: och ofta så lastas det utanför pallarna också!
Åh, det sistnämnda är sååååå fantastiskt roligt när man har t ex exakt 2 pallplatser kvar på flaket och man ska hämta två pallar som ska ta 2 pallplatser och inser när man kommer fram att det sticker ut utanför... då är det inte roligt.... och som chaufför i det läget undrar man vem det är som gjort fel, kunden som inte meddelat storleken på pallarna eller trafikledningen som inte lagt in rätt information? :banghead:

Precis kommit in efter en ridpass i paddocken, idag bestod det av att göra av med energi. Har inte haft så mycket ork att rida på sistone, så det har blivit att hästen fått vila. Nu tänkte jag försöka bryta den onda spiralen och ta tag i problemet.
Egentligen skulle jag longerat igår, men blev inte så då jag kom hem tok för sent från jobbet. Så bestämde mig för att göra det uppsuttet istället.

Var lite förberedd på en pigg häst med lite bus i kroppen, jag förväntade mig för mycket, inte ens en tendens till bus och det var så härligt att galoppera sa pållan. Frustade som bara den efteråt. Imorrn är planen att lösgöra, får se hur poppis jag blir imorrn när jag kräver att hon ska arbeta igen. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 72 73 74
Svar
1 468
· Visningar
52 779
Senast: Asko
·
Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 632