Vad gör ni med mobilen en regnig ridtur?

Bukefalos 30 år!

Ja som rubriken lyder hur löser ni logistiken kring mobil och regn?

Själv får jag väl erkänna att jag kör på dubbla (lr trippla :angel:) plastpåsar ända sedan den gången mitt dittills pålitliga regnjacka passade på att säga upp sig halvägs in i en körtur så både jag och fån blev dränkta. Jag överlevde men det gjorde inte mobilen. :cautious:
Men det är ju ganska opraktiskt om man behöver använda telefonen snabbt i en nöd situation.

Så blev nyfiken på hur buke gör? Invensterar ni i en vattentålig fån? Har den i en ficka i regnrocken och litar på att det håller tätt? Är dom där billiga "mobilpåsarna" som finns o köpa med touchplast pålitliga?
Nåt annat knep?

Vi går ju mot höst, regn och rusk snart nu. ☔
Otterbox, absolut bäst mot damm, smuts och väta. Också stöttåligt.

Det finns små pluppar man kan sätta i laddningshålet. Det brukar jag ha i när jag inte laddar den. Då kommer det inte in damm och vatten. Vet inte om det hindrar vatten till 100 %, men väldigt mycket i alla fall.

Jag brukar också bara ha den i fickan på ridbyxorna och har peppar peppar inte haft några problem mer än med min gamla Iphone som inte klarade kyla, men den var också ganska gammal och batteriet var kasst.

Är det extremt regnigt så lägger jag den i en innerficka på jackan.

Det finns små pluppar man kan sätta i laddningshålet. Det brukar jag ha i när jag inte laddar den. Då kommer det inte in damm och vatten. Vet inte om det hindrar vatten till 100 %, men väldigt mycket i alla fall.
Hittade faktiskt att det går o köpa vattentäta mobilskal så nu har jag ett sånt och det har en sån där plugg. Tar fortfarande med en påse i fickan ifall det skulle börja vräka men känner mig lite mera bekväm med att vara ute nu.

Har inte haft någe fukt i laddhålet sedan dess så det verkar fungera och att ha skal runt om hela telefonen inkl framsida kan knappast vara negativt för någon som tappar fån lika ofta som jag. :o

Dessutom var baksidan genomskinlig så jag kunde stoppa in en egen bild där och personfiera den på så vis. :D
20260815_110710.webp

Hittade faktiskt att det går o köpa vattentäta mobilskal så nu har jag ett sånt och det har en sån där plugg. Tar fortfarande med en påse i fickan ifall det skulle börja vräka men känner mig lite mera bekväm med att vara ute nu.

Har inte haft någe fukt i laddhålet sedan dess så det verkar fungera och att ha skal runt om hela telefonen inkl framsida kan knappast vara negativt för någon som tappar fån lika ofta som jag. :o

Dessutom var baksidan genomskinlig så jag kunde stoppa in en egen bild där och personfiera den på så vis. :D
Visa bifogad fil 191093
Men snyggt ju!!!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/tränare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar