Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
En bekant bjöd in mig till ett event som jag jättegärna vill gå på men inte vet om jag vågar. Det involverar att jag inte känner någon annan där (men det är förmodligen många jag vill känna) och dansande. :nailbiting:

Hen kommer jobba där så jag har inte så mycket faktiskt stöd heller.

Klart du ska! :bump: :banana:

Känner jag mig tveksam brukar jag fråga mig själv: "Är det sannolikt att du kommer att dö?". Om svaret är nej så kör jag på (kan ha hänt att jag kört på även om det fanns en liten risk för död också, det går under "ingen kommer ihåg en fegis" :angel: :rofl:).

Hemtjänstbesöket på morgonen blir tidigare och tidigare för varje dag . Igår kom de 9, idag 08.30. Planeringen är klockan 10. Men det är väl sånt man får räkna med antar jag. Men känns inte som jag har någon nytta av det när det blir så tidigt då jag äter frukost vid 8.
Man kan säga ifrån också att tiderna är viktiga, det blir så att många tyvärr körs över om dom inte säger något. Just för att dom inte påpekar något. Sen får man räkna med viss skillnad ibland men är det bestämt 10 så tycker jag inte det är okej med 1,5 timme i skillnad och då har jag 7 år bakom mig i hemtjänsten. Så ta en kontakt med dom, annars kan du plötsligt få besök 2 timmar tidigare snart eller 2 timmar senare.

Idag är det verkligen tisdag, sååå seg! Ingen lust att träna i morse (gjorde det ändå såklart) och går trögt att komma in i jobbflow. Ska kämpa på till kl 10 nu och försöka få något vettigt gjort så kan jag hämta kaffe som belöning sen :p

Klart du ska! :bump: :banana:

Känner jag mig tveksam brukar jag fråga mig själv: "Är det sannolikt att du kommer att dö?". Om svaret är nej så kör jag på (kan ha hänt att jag kört på även om det fanns en liten risk för död också, det går under "ingen kommer ihåg en fegis" :angel: :rofl:).

Så brukar jag resonera när det gäller riktig fara, men människor är en helt annan grej. :nailbiting:

(Jo, jag ska gå. Personen som bjöd in mig är bland det mest glädjeskapande jag vet så det skulle förvåna mig mycket om hens nätverk inte också är väldigt trevligt. :love:)

Typiskt oss hästfolk, bönder och hillbillys, och blöder det igenom plåstret finns det ju silvertejp och funkar inte det drar man på en plasthandske så man inte blodar ner omgivningen. :D
Jag tillhör skaran som fått banningar på akuten. Skar upp ett finger och tejpade. När det fortsatte blöda dagen efter åkte jag in. Det hade behövt sys...
Ärret besvärar. Det blir inte liks bra med stips

Tänk ändå vad olika vi människor är vad det gäller sociala kontakter och annat, jag har hela livet varit en ensamvarg som trivts allra bäst i mitt eget sällskap men jag är inte heller osocial när jag är bland folk, jag brukar beteckna mig som en "social kameleont" för jag har lätt för att smälta in i dom mest skilda sammanhang.
Jag avundas de som inte behöver social samvaro.
Jag är ordentligt extrovert och blir dum i huvudet av att bara prata med mig själv. Behöver trevligare sällskap ;)

Dessutom tänker jag bäst när jag pratar.

Här är det hemlagad husmanskost 7 dar i veckan, jag köpte nån enstaka färdiglagad rätt för att testa, bläää :wtf: det duger ju inte ens som nödmat, hemlagat är bäst och med lite planering tar det ju inte heller timmar att laga.
Jag gillar sånt som tar timmar att laga. Dvs sånt jag stoppar i ugnen och tar ut när det är klart. :D

Som flintastekgrytan. Gott och nyttigt och minimalt med jobb.
Gryta fylld med vitkål, lök, kålrot, morot upp till kanten. Kläm dit flitasteken på toppen och lägg på lock. In i ugnen i någa timmar på lägre värme. Inga kryddor behövs, marinaden räcker..:d

Hemtjänstbesöket på morgonen blir tidigare och tidigare för varje dag . Igår kom de 9, idag 08.30. Planeringen är klockan 10. Men det är väl sånt man får räkna med antar jag. Men känns inte som jag har någon nytta av det när det blir så tidigt då jag äter frukost vid 8.
Ett sätt som jag tycker hjälper är att fråga innan de går, när nästa besök är planerat. Det visar att tiden spelar roll för mig och när jag började fråga sker besöken oftare i mitt önskade intervall.

Självklart behöver det nämnas för schemaläggaren/kontoret också så de som styr schemat är medvetna om det, och det går att be dem om att bli uppringd om besöket skiljer mer än x tid från utsatt tid vilket gör det tydligt för dem hur stor skillnad som funkar i din vardag och inte.

Fått en fråga om att bli ATEX ansvarig. Jag känner mest att jag är lite småtrött på att man alltid gör saker lite halvhjärtat och att man ofta lämpar över massa ansvar för farliga saker på mig utan att man ger mig några som helst mandat.
Så jag har skrivit ett halvlångt och lite inbakat "Nej" till förfrågaren. Som för övrigt är en vikarie - vilket gör att allt bara blir ännu mer märkligt. En vikarie kan inte ge mig nya ansvar och arbetsuppgifter.

Varit ute och nödshoppat lite mat åt mig själv. Hade inte ätit på nästan 24 timmar, inte sovit på över 1,5 dygn och tror jag glömt min mobil på köksbordet så sufen lär ta slut strax. Det regnar, jag har ont i fötterna och måste städa innan jag kan bära in någonting. :turd:

Jag avundas de som inte behöver social samvaro.
Jag är ordentligt extrovert och blir dum i huvudet av att bara prata med mig själv. Behöver trevligare sällskap ;)

Dessutom tänker jag bäst när jag pratar.
Jobbet som lantbruksreparatör och djurskötare mm. passade mig perfekt, jag kan helt enkelt inte koncentrera mig med folk i närheten som ska snacka men med djur är det en helt annan sak, sitta och skruva på nåt medan kossan i närheten lagt sig till ro och somnat med huvudet i mitt knä går hur fint som helst, även i en storbox med busiga tjurar.:heart

Jag gillar sånt som tar timmar att laga. Dvs sånt jag stoppar i ugnen och tar ut när det är klart. :D

Som flintastekgrytan. Gott och nyttigt och minimalt med jobb.
Gryta fylld med vitkål, lök, kålrot, morot upp till kanten. Kläm dit flitasteken på toppen och lägg på lock. In i ugnen i någa timmar på lägre värme. Inga kryddor behövs, marinaden räcker..:d
Jo men då är du ju inte tvingad att engagera dig i nåt annat än att ha koll på när det är färdigt. Jag lagar risgrynsgröt i koklådan, jag kokar upp risgryn och den lilla mängden vatten som ska vara, häller i mjölken, ger det ett uppkok, på med locket och ner i koklådan och så "kokar" den färdigt där under några timmar tills det blir middagsdax, koklåda är en himla praktisk uppfinning trots att det först var en kristidsprodukt för att spara på bränsle.

Hörde på radion igår när jag körde till huset att många kända restauranger i USA(?) Börjat anställa autister och Tom Sjöstedt var superpositiv. Det är tydligen väldigt många som misslyckas i skolan som hittar in i restaurangköken istället, t ex Tore Wretman som det gick väldigt bra för. :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka