Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enda sedan jag hade min lilla dispyt med förskolan om vilken musik som spelades, och jag själv kom på att Die Mauer var min favoritlåt som barn, så har jag lyssnat på repeat. Måste ju ändå vara en av de bästa låtarna som skrivits på svenska?
Jag satt i kyrkan och spelade och kom in på låten staten och kapitalet och hörde några som började sjunga med, det var ett äldre par, 70+ som gick och tittade i kyrkan som ju var öppen, rätt otippat men skitkul så vi kom att diskutera bla. proggen, en låtskatt att ösa ur och allt, precis allt, går att spela på en kyrkorgel, även Eddie Meduzas Evert.:D

Har varit ute med hundar, duschat, ätit och gått igenom klockorna jag samlat på mig under åren. Insåg att en som varit för liten nu passar och den jag vanligen brukar ha är batteriet dött på samt att den börjar bli lite väl stor. Jag kan inte se tiden på mina klockor, men tycker det är ett snyggt smycke. Laddar nu min digitala variant så får vi väl se om jag kan använda den (för andras skull känns det dumt att använda klockor med döda batterier på även om jag inte ens kan använda dem för att se tid på ändå).

Ska ta mig rejält i kragen och fylla i bostadsanpassningsansökan samt färdtjänstansökan så får vi se om jag får avslag....

Tvätta lite och ta hand om blommor och gå i skogen står på schemat.

Samma sak vråltidigt på morgonen med honkatten även idag....Förkylningsblåsa långt bak på tungan och när jag hostar får jag ont på en punkt i bakhuvudet, blä. Strålande solsken och verkar bli sommarvärme idag med fast det blåser halv jäkla storm. Hoppas verkligen att regnet kommer nu inom kort, behövs!

Feber är intressant ändå 😅
Särskilt när man inte riktigt kunde låta bli att hålla sig helt från solen (idiot me :idea: ).

Trodde jag var lite halvsjuk igår.
Nu när jag faktiskt är friskare ser jag tillbaka på igår och bara.. wtf? Hade ju svinmycket feber trots Ipren hela dagen. Hela eftermiddagen igår känns helt overklig.

Nu verkar hjärnan ha slutat koka också för idag känns det självklart att vila och hålla sig i skuggan.
Bättre sent än aldrig antar jag :angel:

Beställt nya tunna neoprenepaddlarbrallor med hög midja, jag har dom som jobbarbrallor när det är hett ute och jag måste vara i solen för blöter man ner dom utanpå funkar dom som ett kyltäcke till hund, avdunstningen gör hela jobbet och kroppen riskerar inte att överhettas. Okej, man blir lite fuktig på insidan också men hellre detta än att få värmeslag och dom har ju förvarnat om en het sommar igen. Jag har kört med detta koncept i många år nu och det bara funkar.:up:

Det är ju en ”billighetsaffär” så tycker inte det är konstigt att de inte erbjuder sådan service.
175 cm är inte så långt, det går ju in i de flesta bilar med bakluckan öppen? Annars finns det gratis släp att hyra (kolla free trailer).
En del av vägen måste köras på motorväg och jag har mätt bilen, så bakluckan behöver vara lite öppen. Jag funderar på hur man isåfall kan binda fast den på bästa sätt :nailbiting:

Iofs så har jag för att kolla efterfrågat pris hos ett bud, och totalpriset skulle fortfarande vara billigare än priserna i andra affärer 😅

Var en sväng förbi affär+affär för lösviktsgodis (extrapris varje lördag:o) men är nu inte sugen på godis. Har tvättat och kom in i min ljudbok såpass att jag kom på två minuter efter tvättiden slutat att jag inte var klar men sprang dit för att möta av nästa person som var mycket trevlig och har nu min tvätt iaf:D Som jag borde packa upp men nu verkar det komma solstrålar ute så kanske jag måste fånga dom? Skuggiga dagar är meningslösa:p

Man skulle ju tycka att det är lätt att skala av håret med en maskin
Jomentjena
Inte mitt hår
Hur jag än gör blir det ojämnt
Så nu får sonen hjälpa mig klippa klart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39