Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Massor med kaffe i morse, var tidigt till jobbet för att vara säker på att få en parkering och satt sedan för mig själv i mötesrummet en timme före mötet. Äntligen hunnit byta däck på bilen, ätit lunch och nu bara ett möte kvar kl 15 innan vov och jag åker till stallet.

Just kommit tillbaks på kontoret och fått förklaring till mitt totalt urusla humör de senaste dagarna :D

Hej mens.

Godissuget lättade direkt (inte humöret dock) men men nu hittade jag iallafall orsaken :rofl:

Fortfarande fullt ös medvetslös här på jobbet

Inte undra på att samhället går bakåt när det ska curlas och tas hänsyn in absurdum.:banghead:

"Många idrottslärare väljer att ta bort eller modifiera brännbollen från lektionerna.

Idrottsläraren Pierre Jakobsson berättar att det kan sätta press på enstaka elever när man behöver kliva fram och slå till bollen när alla tittar.":banghead:

Traskade iväg till Stordammen för lite egentid
20260428_141951.webp

Wow, mäklaren meddelade just att lägenheten är den mest klickade på i hela innerstan! Totalt 4066. Han har redan visat den för fyra olika spekulanter som inte kan komma lör/söndag. Några var spekulanter på en annan lägenhet som ligger två trappor under och som såldes för ca två månader sedan. De skulle hem och räkna.

Igår (måndag) var det 39 som anmält att de kommer på visning.

Tydligen är det en del äldre par som säljer sin villa och vill flytta in till centrum nu när barnen är vuxna och de inte orkar med att bo i hus. För dem är storleken och läget perfekt.

Inte undra på att samhället går bakåt när det ska curlas och tas hänsyn in absurdum.:banghead:

"Många idrottslärare väljer att ta bort eller modifiera brännbollen från lektionerna.

Idrottsläraren Pierre Jakobsson berättar att det kan sätta press på enstaka elever när man behöver kliva fram och slå till bollen när alla tittar.":banghead:
Jag tycker ju i och för sig att ALL lagsport bör vara frivillig i skolan. :angel:

Jag tycker ju i och för sig att ALL lagsport bör vara frivillig i skolan. :angel:

Instämmer. Jag var svårt mobbad så ingen ville ha mig på sitt lag och dessutom okoordinerad så det gick dåligt när jag ändå tappert försökte, så du kan ju tänka dig hur glad jag var åt såna påhitt under skoltiden. Påtvingad lagidrott är ett rent helvete för många elever och det är inte ett dugg sympatiskt mot dom att tycka att det daltas om moment förenklas eller är helt valfria.

Alltså, jag var mobbad i skola. Men en sak var jag stolt över, och det var att jag var en jäkel på att slå långa bollar i brännboll. Folk backade snabbt bakåt när jag skulle slå.
Det var det enda jag hade självförtroende i när det gällde idrotten i skolan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka