Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spöregn idag, råkallt i huset så tänt brasa och nu börjar värmen sprida sig.
Varit och handlat och postat paket, så nu är alla måsten klara för idag. Ska fika tårta med sonen och sedan sätta mig med min stickning. Bara sista av sista ärmen kvar nu! 😁
Här har det regnat klart, det kom 12mm till här i Katrineholmsområdet och det var välbehövligt.

Idag får trädgårdsarbetet med växthuset och odlingsbäddarna vila eftersom det är för blött, jag vill inte köra sönder gräset mer än nödvändigt men nu är det snart färdigt, 3 skopor jord till, ytterligare en inne i växthuset och en på var sida ute vid långväggarna då är all jord till alla bäddar där dom ska vara.

Jag fick med svartmyror i en skopa jord så nu har jag kokat av sumpen från kaffemaskinen och spätt den och vattnat ut den över jorden så jag blir av med myrorna.

Startat ännu en omgång tvätt, startat robotdammsugaren, snabbstädat badrummet och bytt sängkläder. Nu väntar jag bara på att sambon ska komma hem från affären så vi kan äta lunch :)
Ska iväg sen och träffa en vän, vi brukar gå olika vandringsleder när vi ses.

Väntar på att badkaret i hagen ska bli fullt nån gång. Rinner så sabla sakta att det tar över en halvtimme när jag tömt och skurat ur det. 🙄

Det var ingen lama det var 2 alpackor som loskade sitt maginnehåll på en kompis, jag sprang innan :D
Steve har faktiskt spottat på en gäst en gång (våra stackars pojkar hade nästan nyss anlänt och var inte så trygga), och det var lite roligt just då eftersom vår Maintenance manager också hette Steve och några ögonblicks förvirring uppstod när någon utbrast: "Steve just spat someone in the face!! 😱😱"
:D

Steve har faktiskt spottat på en gäst en gång (våra stackars pojkar hade nästan nyss anlänt och var inte så trygga), och det var lite roligt just då eftersom vår Maintenance manager också hette Steve och några ögonblicks förvirring uppstod när någon utbrast: "Steve just spat someone in the face!! 😱😱"
:D
:rofl::rofl::rofl:

• Haha
Reactions: Sel
Skrev ett inlägg här inne i går att det är 17 maj i dag....ingen reagerade och tydligen inte jag heller :D

Hursomhelst, ska ge mig i väg till granngården strax, i natt frost och nån plusgrad. Nu 8 plusgrader och spöregn. Woho! Eller nåt :cautious: Ska simma till bilen nu.....
Jodå, jag reagerade men inte tillräckligt för att skriva något. Min älskade lille gutt kanaljen fyller nämligen år i morgon 😍och min semester börjar på måndag, den 18/5.

Var ute på några ärenden: glömde påsen till second hand, mitt paket var inte hos ombudet trots allt och tja... köpte ingen glass så det gick inte enligt plan :meh: Fick iaf in lite steg och handlat lite nödvändigt och... inte nödvändigt :p

Fått iväg körkortsförnyelsen. Så dumt att behöva betala 250 kr för 6 bilder när jag bara behöver EN. Men, vad gör man? Finns inte en uppsjö ställen på lilla orten där man kan skaffa foto. Jag fick uppräknat allt jag kunde använda resten av bilderna till - inget av det var relevant för mig... 🤪

Skrev ett inlägg här inne i går att det är 17 maj i dag....ingen reagerade och tydligen inte jag heller :D

Hursomhelst, ska ge mig i väg till granngården strax, i natt frost och nån plusgrad. Nu 8 plusgrader och spöregn. Woho! Eller nåt :cautious: Ska simma till bilen nu.....
Jo men det spelade ingen betydande roll.

Fått iväg körkortsförnyelsen. Så dumt att behöva betala 250 kr för 6 bilder när jag bara behöver EN. Men, vad gör man? Finns inte en uppsjö ställen på lilla orten där man kan skaffa foto. Jag fick uppräknat allt jag kunde använda resten av bilderna till - inget av det var relevant för mig... 🤪
Jag gjorde hos Trafikverket sist, funkar precis som när man gör pass.

Det blåser rätt rejält ute, är 11 grader och mulet. Inget alls skönt utomhusväder med andra ord, så här sitter jag i soffan och eldar i kaminen. Ska nog göra en liten gympaomgång - det brukar pigga upp :) .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka