Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yep, eftersom vi redan skrivit kontrakt och det bara var villkorat att de skulle bli godkända så förlorar de handpenningen som är 10%.
Men är det villkorat att köparen måste få sin lägenheten såld och om det inte lyckas sälja sin så får de häva köpet och endast betala handpenning?

Annars om det inte finns någon sådan klausul så begår de kontraktsbrott och ska stå för era omkostnader för att sälja lägenheten på nytt och även mellanskillnad om den inte skulle gå lika dyrt.

Men tänk att förlora flera hundra tusen :nailbiting: !!
Joo, men det är lite så det verkar funka nu. Jag tror nästan alla jag känner som sålt och köpt bostad de senaste fem åren hamnat i "limbo" minst ett par månader, på olika vis. Antingen för att de inte sålt ännu, eller för att de de köpt lägenheten av inte kunnat flytta ut för att lägenheten DE i sin tur väntar på inte blivit såld så någon har varit tvungen att hyra bostad i mellanläget... och.. ja allt möjligt.

Joo, men det är lite så det verkar funka nu. Jag tror nästan alla jag känner som sålt och köpt bostad de senaste fem åren hamnat i "limbo" minst ett par månader, på olika vis. Antingen för att de inte sålt ännu, eller för att de de köpt lägenheten av inte kunnat flytta ut för att lägenheten DE i sin tur väntar på inte blivit såld så någon har varit tvungen att hyra bostad i mellanläget... och.. ja allt möjligt.
Köparen av min och exets lägenhet (dessutom ordförande i föreningen) fick inte sin egna såld och bad oss om senare tillträde, det var redan satt efter deras egna önskemål från början och så ville de ha 4 månader till. Jag sa tvärnej då jag själv ju köpt min egna lägenhet och det efter vi sålt för att va på säkra sidan och jag ville inte stå för extra bolån i 4 månader till.

De fick lite jobbigt och dagen innan tillträde hade de behövt byta bank och var sena att anmäla det till mäklaren så han fick fullt upp att få båda bankerna att kunna samma tid för själva överföring av betalningen på tilldrädesdagen.

Det tog sedan 1,5 år innan de lyckades sälja sin lägenhet. Till ett mycket lägre pris än de tänkt sig.

Jag fattar ATT det funkar så, men inte hur folk bär sig åt... Visserligen köpte jag det huset jag bor i nu innan mitt förra var sålt, men det var ju verkligen inte de summorna det handlade om! Det var jobbigt nog ändå med dubbla lån, dubbla uppvärmningskostnader, osv.

Först stallet lite kvickt i förmiddags; klart strax efter 09.00 och så härligt när solen kom fram efter det välbehövliga regnet 😍.
Sen direkt ett gäng timmar på "vedparty" hos sambons familj, blev duktigt mör efter några timmar vid vedklyven 😄.
Gott med grillat och när solen kom fram på uteplatsen blev det nästan väl varmt men ändå så härligt att sitta ute 🥰.

Jag vet inte om det finns förtöjning i bäcken fortfarande eller om man måste till hamnen nästgårds. 🤔 Men ja, det är trevligt med båt där. Och så har du cykel/gångstige genom skogen in till havsbadet alldeles intill ju. På vintern är den skoterled om jag inte missminner mig. Jag hoppas att du ska trivas. <3
Det går att ha en liten båt precis bredvid, så det kan jag nog redan i år!
Föräldrarna hälsar att @Unafraid är väldigt trevlig också, för den som undrar. :D
Nejmen så gulliga 🥹🤭

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar