Blir de av med handpenningen om de inte får sålt och hur lång tid har de på sig?Vi har ju sålt släktings lägenhet men köparna behöver sälja sin lägenhet för att kunna köpa den. Även om de redan betalat handpenning och blivit godkända av brf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blir de av med handpenningen om de inte får sålt och hur lång tid har de på sig?Vi har ju sålt släktings lägenhet men köparna behöver sälja sin lägenhet för att kunna köpa den. Även om de redan betalat handpenning och blivit godkända av brf.
Blir de av med handpenningen om de inte får sålt och hur lång tid har de på sig?
Fy bubblan vilken stress!Yep, eftersom vi redan skrivit kontrakt och det bara var villkorat att de skulle bli godkända så förlorar de handpenningen som är 10%.
Men väääldigt vanligt på bostadsmarknaden idag.Fy bubblan vilken stress!
Men tänk att förlora flera hundra tusenMen väääldigt vanligt på bostadsmarknaden idag.
Men är det villkorat att köparen måste få sin lägenheten såld och om det inte lyckas sälja sin så får de häva köpet och endast betala handpenning?Yep, eftersom vi redan skrivit kontrakt och det bara var villkorat att de skulle bli godkända så förlorar de handpenningen som är 10%.
Joo, men det är lite så det verkar funka nu. Jag tror nästan alla jag känner som sålt och köpt bostad de senaste fem åren hamnat i "limbo" minst ett par månader, på olika vis. Antingen för att de inte sålt ännu, eller för att de de köpt lägenheten av inte kunnat flytta ut för att lägenheten DE i sin tur väntar på inte blivit såld så någon har varit tvungen att hyra bostad i mellanläget... och.. ja allt möjligt.Men tänk att förlora flera hundra tusen!!
Köparen av min och exets lägenhet (dessutom ordförande i föreningen) fick inte sin egna såld och bad oss om senare tillträde, det var redan satt efter deras egna önskemål från början och så ville de ha 4 månader till. Jag sa tvärnej då jag själv ju köpt min egna lägenhet och det efter vi sålt för att va på säkra sidan och jag ville inte stå för extra bolån i 4 månader till.Joo, men det är lite så det verkar funka nu. Jag tror nästan alla jag känner som sålt och köpt bostad de senaste fem åren hamnat i "limbo" minst ett par månader, på olika vis. Antingen för att de inte sålt ännu, eller för att de de köpt lägenheten av inte kunnat flytta ut för att lägenheten DE i sin tur väntar på inte blivit såld så någon har varit tvungen att hyra bostad i mellanläget... och.. ja allt möjligt.
Jag fattar ATT det funkar så, men inte hur folk bär sig åt... Visserligen köpte jag det huset jag bor i nu innan mitt förra var sålt, men det var ju verkligen inte de summorna det handlade om! Det var jobbigt nog ändå med dubbla lån, dubbla uppvärmningskostnader, osv.Joo, men det är lite så det verkar funka nu. Jag tror nästan alla jag känner som sålt och köpt bostad de senaste fem åren hamnat i "limbo" minst ett par månader, på olika vis. Antingen för att de inte sålt ännu, eller för att de de köpt lägenheten av inte kunnat flytta ut för att lägenheten DE i sin tur väntar på inte blivit såld så någon har varit tvungen att hyra bostad i mellanläget... och.. ja allt möjligt.
Det går att ha en liten båt precis bredvid, så det kan jag nog redan i år!Jag vet inte om det finns förtöjning i bäcken fortfarande eller om man måste till hamnen nästgårds.Men ja, det är trevligt med båt där. Och så har du cykel/gångstige genom skogen in till havsbadet alldeles intill ju. På vintern är den skoterled om jag inte missminner mig. Jag hoppas att du ska trivas.
![]()
Nejmen så gulligaFöräldrarna hälsar att @Unafraid är väldigt trevlig också, för den som undrar.![]()
Googlade. Helt klart (haha) spännande!Mafune Gonjo
Visa bifogad fil 185353
Gjorde flera häftiga verk i klarglas, bland annat två klänningar gjorda av glasbitar och tunna kedjor.
Den där var läckerVarit iväg till Härnösand och sett två konstutställningar, en var spännande och lekfull, blev inspirerad. Den andra var väl bra, men inget jag kommer lägga på minnet.
Visa bifogad fil 185340
Jag brukar ofta vara lite tveksam till glaskonst, materialet blir lätt lite spektakulärt och för mycket. Men den här utställningen fångade mig, den gjorde att jag kunde se glas ur ett annat perspektiv.Den där var läcker
Jag älskar glaskonst.
Ändå intressant att höra, det är så lätt att folk tror att dom alltid kommer gå plus på sin bostadsaffär.Det tog sedan 1,5 år innan de lyckades sälja sin lägenhet. Till ett mycket lägre pris än de tänkt sig.
Plus tt det är ledsamt att vi hamnat i att bostäder är något man tjänar pengar på. När det faktskt är ett basbehov. Alla måste bo någonstans.Ändå intressant att höra, det är så lätt att folk tror att dom alltid kommer gå plus på sin bostadsaffär.