Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har aldeles för mycket att göra privat just nu, men ändå tänkte jag tidigare under vårvintern "min kompis ska gå jägarexamen, såklart jag ska göra det också!". 8 träffar, teoriprov, skjutträning, lite träning hemma och uppskjutning ✅

Känner såhär när jag är klar att det var en fruktansvärt dålig ide, jag varken hade tid eller ork men nu är det gjort 🤪

Mammas päronträd blommade fint också ❤️

IMG_1582.webp

Leker med SVERAKs nya rasväljarverktyg. Hela tre raser kunde den presentera som matchar mina övriga preferenser och kan trivas med hund. 🤣 Och bara en av dom kanske jag kan tänka mig att äga.

Nämen då så, då skippar jag att köpa nån ny katt. 💔 Jag har provat att ta katthemskatt och det blev inte bra, faktiskt så illa att jag aldrig mer vågar prova en omplacering. Då är det bara bondkattsunge kvar som alternativ och tja... det behöver vi inte diskutera hur dålig den aveln ser ut i dom allra flesta fall.

Leker med SVERAKs nya rasväljarverktyg. Hela tre raser kunde den presentera som matchar mina övriga preferenser och kan trivas med hund. 🤣 Och bara en av dom kanske jag kan tänka mig att äga.

Nämen då så, då skippar jag att köpa nån ny katt. 💔 Jag har provat att ta katthemskatt och det blev inte bra, faktiskt så illa att jag aldrig mer vågar prova en omplacering. Då är det bara bondkattsunge kvar som alternativ och tja... det behöver vi inte diskutera hur dålig den aveln ser ut i dom allra flesta fall.

Vad vill du ha för katt? Om den är ensam rekommenderar jag en vuxen implacering

Vad vill du ha för katt? Om den är ensam rekommenderar jag en vuxen implacering

Jadu, samma som mina tidigare bonnisar varit? Mellanaktiv, snäll och godmodig, sällskaplig men inte plåstrig, lättskött päls och moderat ljudnivå.

Omplacering är som sagt inte ett alternativ. Jag hade inte ens nån tanke om att starta en diskussion utan ville bara reflektera lite. Det känns att det fattas nåt utan en katt i huset men jag har ju en trevlig hund och det kanske får räcka så tills vidare.

Jadu, samma som mina tidigare bonnisar varit? Mellanaktiv, snäll och godmodig, sällskaplig men inte plåstrig, lättskött päls och moderat ljudnivå.

Omplacering är som sagt inte ett alternativ. Jag hade inte ens nån tanke om att starta en diskussion utan ville bara reflektera lite. Det känns att det fattas nåt utan en katt i huset men jag har ju en trevlig hund och det kanske får räcka så tills vidare.
Du vet vad Mark Twain sa?
Ett hem utan en katt är är bara ett hus.. ;)

"A home without a cat — and a well-fed, well-petted, and properly revered cat — may be a perfect home, perhaps, but how can it prove title?"

Katten drog i väg igen, har följt henne i gpsen i några timmar. Skulle se om hon tänkte komma hem själv i kväll eller om jag skulle åka och hämta henne men nu är hon på väg med stadiga steg hemåt :up: Hon jobbar hårt på att ta igen all tid hon missat ute under sin konvalecent :D

Tvätten är äntligen klar, måste dock inhandla nytt sköljmedel för den flaskan jag köpt fick tvätten att lukta pyton så jag fick tvätta om den utan :cautious:

Ligger på soffan efter en extremt god calzone. Kollar Dune II och håller på att somna hela tiden (inte för att filmen är dålig, bara seg).

Undrar var min motivation har tagit vägen. Inte är den hos mig iaf.

Ska försöka laga lite mat imorgon och kanske en löprunda. Så kanske jag kommer igång lite med allt, allteftersom.

Ligger nyduschad I renbäddad säng, sååå skönt och välbehövligt med tidigare sänggång. Förvisso till att börja med en stund med benen upp på väggen som jag gör då och då- skönt och effektiv metod. Sen läsa lite i en bok och soooova 😴.

• Gilla
Reactions: Sel
Hittade en påbörjat stickning jag glömt bort. Ett eget mönster, så lite av ett experiment. Ska sticka klart den och se om mönstret är något att ha. 😁

Nu en kopp te och en rostad macka. Håll tummarna för att barnet mitt är pigg nog att åka till skolan imorgon. 🤞🏻

Lilla hunden är upprörd och har sagt till flera gånger nu att det är dax att sova :mad: Hon är inte gjord för så här sena nätter och inte kan hon hoppa upp i sängen själv heller :p
Fastnade vid datorn och sökte några jobb. Vi får väl se vad som händer. Jag behöver en förändring.
Men nu ska jag göra den lilla hunden till viljes och gå och lägga mig. Natti! 😴

Jag har äntligen gjort sista morgonpasset och börjar min vanliga tid imorgon. Alltså jag vet att sju inte är särskilt tidigt egentligen men det är inte min favorit och jag absolut avskyr passet, så motiveringen till att kliva upp är lägst i världen. 😅
Imorgon är vi tillbaka till vanliga tider, så typ sovmorgon!

Slängt lite plast och kartong, rensat kattlådorna och gett katterna kvällsmat. Varit ute på kvällskiss med vov när jag slängde skräpet och chansade vilt med ett rått ägg i en ficka. Chansningen slog väl ut, när där jag hittade en igelkott igår (samma?), fanns det en som jag fick syn på ikväll. Satte hundarna i en dragkrok på en bil i närheten, knackade ägget och gick fram till kotten som rullade ihop sig och fräste åt mig. La ägghalvan med gulan en liten bit framför den, gick tillbaka till hundarna och inbillar mig att den nosade sig fram till ägget. när jag kollade på avstånd.

Tog hundarna och gick en annan sväng med dem och sen när vi nästan var hemma satte jag fast dem i dragkroken och gick lite närmare kotten. Den var fullt upptagen med att styra ägghalvan framför sig medan den åt så jag ville inte störa utan tog med mig hundarna hem. Nu har vi alla lagt oss, klockan ringer 06 i morgon bitti så hög tid att försöka sova så jag orkar packa färdigt innan vi ska fylla släpet och köra ner till huset. :heart

Linimentat underbenen då jag inbillar mig att det hjälper foten lite.

Jag har aldeles för mycket att göra privat just nu, men ändå tänkte jag tidigare under vårvintern "min kompis ska gå jägarexamen, såklart jag ska göra det också!". 8 träffar, teoriprov, skjutträning, lite träning hemma och uppskjutning ✅

Känner såhär när jag är klar att det var en fruktansvärt dålig ide, jag varken hade tid eller ork men nu är det gjort 🤪
Uppskjut icke till morgondagen det du kan skjuta ner idag. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund