Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis hemkommen från en lång promenad i skogen med vännen och hennes hundar. hämtade upp katten på vägen... :meh: hon mår visst lite väl bra på nya kortisonet, har lite storhetsvansinne och springer flera km hemifrån nu och jagar. Tur hon har gps så jag hittar henne :up:

Hittat en byrå på IKEA. @bettysmatte problemet är att först ska man ta sig till en loppis, inte så lätt i en närförort i Stockholm utan bil. Sedan att forsla hem byrån, återigen utan bil och bära den uppför en smal och slingrig trappa är mer eller mindre hopplöst. Så jag föredrar IKEA där man kan beställa hemkörning och uppbärning även om det är dyrt. Och inte riskerar att tappa den i trappen (har hänt när min kusin hjälpte mig bära upp en fåtölj.

Min gamla byrå har definitivt gått sönder nu trots klistrande. Så ja, efter 20 år så har den ändå hållit ett bra tag.

Tog i från tårna och klippte en bit av gräsmattan. Haqr brukat skopja att gräsklippare hos mig till hälften tjänstgör som jordfräs.

Efter vinterns sorkanfall stämmer det bättre än någonsin. Rena puckelpisten. Den här biten representerar resten som ser likadant ut :arghh:
1779028361643.webp

Jag är nog dum i huvudet men checkar efter en lägenhet på markplan
Både för hundarna att gå ut själv och leka och sen för katten också att kunna gå ut
Men jag älskar ju den lägenheten jag bor i med

Varit så sjukt trött att jag inte var i stallet förrän vid 15 idag! 😵 Kanaljen fick både morötter och äpplen i fölsedagspresent. 😍

Nu har jag lagt mig en liten stund efter att jag gått med lite sopor och röjt i min tidigare panikstädning så jag har sorterat ut ännu mer sopor och börjat plocka ihop så smått. Planen är att packa ihop sängen ikväll och sova i gästrummet. Rulla ihop bäddmadrassen, skruva loss benen och ställa sängar och resårmadrasser mot en vägg så jag kan fortsätta och ställa in flyttkartonger allt eftersom ikväll och tömma vardagsrummet så jag kan städa ordentligt där.

I morgon, äntligen, kan jag hämta och fylla släpet men först i morgon bitti åka iväg och kolla ringtryck och tanka, pussa på hästarna och sedan hämta släpet och fylla det ASAP så jag kommer iväg nån gång.

Lång dags färd till natt men om jag bara följer listan kommer jag ihåg det viktigaste nu när vi åker. Katternas ena klätterträd ska natrurligvis packas ner, kattmat ligger redan i bilen och kattsanden är på väg till huset med posten. 😸

Blir några dagars portioner hundmat som ska packas i bilen ikväll och sopor som ska bäras ut. Ladda diskmaskinen och packa porslin. Tänker försöka göra en tidig kväll och ställt klockan på flera hålltider i morgon. :up:

Varit så sjukt trött att jag inte var i stallet förrän vid 15 idag! 😵 Kanaljen fick både morötter och äpplen i fölsedagspresent. 😍

Nu har jag lagt mig en liten stund efter att jag gått med lite sopor och röjt i min tidigare panikstädning så jag har sorterat ut ännu mer sopor och börjat plocka ihop så smått. Planen är att packa ihop sängen ikväll och sova i gästrummet. Rulla ihop bäddmadrassen, skruva loss benen och ställa sängar och resårmadrasser mot en vägg så jag kan fortsätta och ställa in flyttkartonger allt eftersom ikväll och tömma vardagsrummet så jag kan städa ordentligt där.

I morgon, äntligen, kan jag hämta och fylla släpet men först i morgon bitti åka iväg och kolla ringtryck och tanka, pussa på hästarna och sedan hämta släpet och fylla det ASAP så jag kommer iväg nån gång.

Lång dags färd till natt men om jag bara följer listan kommer jag ihåg det viktigaste nu när vi åker. Katternas ena klätterträd ska natrurligvis packas ner, kattmat ligger redan i bilen och kattsanden är på väg till huset med posten. 😸

Blir några dagars portioner hundmat som ska packas i bilen ikväll och sopor som ska bäras ut. Ladda diskmaskinen och packa porslin. Tänker försöka göra en tidig kväll och ställt klockan på flera hålltider i morgon. :up:
Jag minns hur det var när jag flyttade hit och då var det bara 2 mil och jag hade lastbil men det var ju inte bara "några pinnstolar och lite skit" som en kompis sa när han bytte lägenhet:D utan en hel j*vla mekanisk verkstad också med svarv, fräsmaskin, verktygsslip och hundrafemtielva andra pinaler också, det var då jag bestämde mig att nästa gång jag flyttar blir det till kyrkogården med fötterna före. 😵

Tog i från tårna och klippte en bit av gräsmattan. Haqr brukat skopja att gräsklippare hos mig till hälften tjänstgör som jordfräs.

Efter vinterns sorkanfall stämmer det bättre än någonsin. Rena puckelpisten. Den här biten representerar resten som ser likadant ut :arghh:
Visa bifogad fil 185425
Å vad roligt sånt där är, verkligen skitkul *Morr*, jag har puckelpist runt växthuset och det är tuvor till förbannelse och ojämnt så det sista jag ska göra när det är färdigkört med minilastaren är att koppla på fräsen och grundfräsa och jämna ut hela ytan och sen hålla efter med gräsklippning så den blir stabil annars växer tuvorna snabbt igen, hört talas om kvickrot? Jag har massor, vill du ha?:p

bakat en kaka och ätit lite middag! Sen har jag fortsatt skapa kaos i bytet mellan vinter och sommarkläder... det är kläder ÖVERALLT:nailbiting: Vissa ska provas efter jag duschat men tänker att det blir mer slänga ner i ungefärliga lådor och reda ut vad som är vad senare. Fast borde hänga upp en hög i garderoben... så tråkigt ju:D

Stickat färdigt min tröja, nu ska den blötläggas och sedan blockas. Vill redan börja på en ny. 😅

Slitit bort resten av staketnätet och lagt ut det på marketplace (dvs det nät som är i fint skick..). Stekt pannkakor och klippt gräs, grävt upp lite växter i trädgården och berättat för grannen att vi ska flytta.
Skolat om lite plantor och gjort en plan för att flytta växter till nya huset.

Vi hämtade nya tuppen vid lunch. Jag hade helt missat att det rörde sig om en dvärgkorsning. :D Han är så himla söt! Han är egentligen näääästan samma storlek som hönorna, men jämfört med Romeo som vad en jättebamsing ser han pytteliten ut. Så smidig i jämförelse också, det är bara första dagen och jag har redan sett honom sitta på minst tre upphöjda platser Romeo aldrig skulle försökt sig på.
Hönorna tog emot honom fint, men det är klart det kommer ta någon vecka innan han verkligen är tupp i hönshuset. :)

1779036635453.webp

Varit hos föräldrarna och firat far som fyllt 80 år. Moster med man var här en stund och det gick väl okej, men hon har verkligen passerat min gräns för att vilja umgås längre stunder (och tyvärr har jag smittat av mig på barnet…)

Hur som helst. Vi fick firat 17 maj på ett bra sätt också, lånade till och med grannens flaggstång och fick hänga upp min traderafyndade Norgeflagga 😁

IMG_1586.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39

Barn

Hund