Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slängt lite plast och kartong, rensat kattlådorna och gett katterna kvällsmat. Varit ute på kvällskiss med vov när jag slängde skräpet och chansade vilt med ett rått ägg i en ficka. Chansningen slog väl ut, när där jag hittade en igelkott igår (samma?), fanns det en som jag fick syn på ikväll. Satte hundarna i en dragkrok på en bil i närheten, knackade ägget och gick fram till kotten som rullade ihop sig och fräste åt mig. La ägghalvan med gulan en liten bit framför den, gick tillbaka till hundarna och inbillar mig att den nosade sig fram till ägget. när jag kollade på avstånd.

Tog hundarna och gick en annan sväng med dem och sen när vi nästan var hemma satte jag fast dem i dragkroken och gick lite närmare kotten. Den var fullt upptagen med att styra ägghalvan framför sig medan den åt så jag ville inte störa utan tog med mig hundarna hem. Nu har vi alla lagt oss, klockan ringer 06 i morgon bitti så hög tid att försöka sova så jag orkar packa färdigt innan vi ska fylla släpet och köra ner till huset. :heart

Linimentat underbenen då jag inbillar mig att det hjälper foten lite.
Det som funkar bra är kamfersalva till kor har jag märkt och det är ju samma med vissa liniment, nackdelen är bara att man luktar som en rysk brottare.:laugh:

Jag har varit känslomässigt involverad i något och nu när det är över så känns det mest tomt igen. Lyfte mig lite ur min depression kände jag. Insåg nu i kväll att jag måste hitta något annat att pyssla med så jag inte faller tillbaka. Är lite ledsen oh besviken i situationen som blev och hoppas det snart går över. Jag fattade dock rätt beslut, för min skull.

Ny vecka med jobb och ett terapeutbesök (känns som om jag behöver det för jag har verkligen ingen koll på vem jag är längre eller vad jag borde vara), men snart semester, vecka 25 om jag inte minns fel.

Har vinkat av vännen efter en jättetrevlig helg tillsammans, städat, bytt sängkläder och duschat. Nu har jag lagt mig i sängen och det är SÅ skönt! Jag älskar min säng. Den blev om möjligt ännu mer fantastisk när jag relativt nyligen köpte nya sängkläder. Och så kombinationen av nystädat, nyduschad och nytvättade sängkläder... Det kan nästan inte bli bättre än såhär.

Har röjt lite mer hemma - nu har mina böcker flyttat in i ett skåp istället för att ligga i en trave. Skönt!

Nu ska jag träna lite. Det är fantastiskt väder ute - soligt och klart.

• Gilla
Reactions: Sel
Vaken
Ska till tandläkaren 9, eftersom jag har tappat en stor bit lagning ur en framtand
Hoppas på att de kan laga den eller sätta dit en krona

Solen skiner så ska nog promenera till jobbet! Egentligen ingen fysisk ansträngning, men gör det inte så ofta eftersom det tar mig nästan en timme istället för 15-20min med buss.

Som så många gånger glömmer jag buke på helgerna och bara förlorar mig i alla roliga saker jag gör när jag är ledig. Som att gräva hål i trädgården, skyffla jord, skjutsa till fotbollsmatcher, göra klart båten för sjösättning, köpa ännu mer jord, skyffla mer jord, bära jord, laga middagar, dricka vin...

Men nu är det måndag. Tur det för jag höll på att vänja mig vid att ha ledigt.

Sitter på närakuten. Det eländiga fingret hade inte slutat blöda i morse. Ringde vc men de hade inga rider och tyckte pga diabetesen att jag borde åka till närakuten.

Där de konstaterade att det borde sytts men nu är försent så förhoppningsvis kan de limma. Nästa gång ska jag åka in direkt sa ssk torrt när jag sa ingen åker in en söndagskväll för ett finger. Iaf känner jag mig inte så sjåpig och som en hypokondriker nu.

Det blev vab. Inte oväntat men stressande. Nå, bara att gilla läget.

Har tagit tag i lite grejer inför flytt. Sagt upp fritids, meddelat skolan, fixat blankett till ny skola, mailat kvitton till jobbet för utlägg osv.
Ska väl ta tag i att fixa elavtal, försäkring och sophämtning också. Samt säga upp mitt fiber- och tvavtal, eftersom nya huset inte har fiber ännu.

Sitter på närakuten. Det eländiga fingret hade inte slutat blöda i morse. Ringde vc men de hade inga rider och tyckte pga diabetesen att jag borde åka till närakuten.

Där de konstaterade att det borde sytts men nu är försent så förhoppningsvis kan de limma. Nästa gång ska jag åka in direkt sa ssk torrt när jag sa ingen åker in en söndagskväll för ett finger. Iaf känner jag mig inte så sjåpig och som en hypokondriker nu.

Bra att du sökt vård nu. Och jo, en åker in på helgen om det behövs. Faktiskt så gjorde en kollega det häromveckan: skar sig på söndagskvällen och fick vackert ta sig in och sitta halva natten eftersom eländet behövde ett stygn.

Jag var rätt glad att jag åkte till akuten och inte vårdcentralen, när jag bröt mitt finger (jag trodde att det var ur led..det var det inte. De drog fingret till rätt läge och sen fick jag snällt fasta och komma tillbaka dagen efter för att opereras.).

Men, jag vet - en vill inte söka i onödan. När jag åkte in på 1177:s inrådan med en hjärnskakning, bad jag om ursäkt tusen gånger för att jag var där och tog upp plats..vilket bestämt tillbakavisades av samtliga - inkl båda läkarna som jag träffade. :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur