Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken dag. Kanske kommer bli uppsagd/tvingas gå ner till deltid. Men har redan en intervju på gång där min fd kollega numera är chef, så hon har headhuntat mig för tjänsten.
Strax efter min chef förvarnat mig om min anställning så hör mäklaren av sig - någon vill väldigt gärna komma på visning på torsdag.

Det enda jag har på min bostadsort är mitt jobb. Blir jag uppsagd har jag ingen som helst anledning att stanna kvar - utöver att jag inte får sålt min lägenhet. Men tänk om jag får sålt den? Tänk om jag får jobbet? Tänk om allt bara magiskt klaffar?

Vilken dag. Kanske kommer bli uppsagd/tvingas gå ner till deltid. Men har redan en intervju på gång där min fd kollega numera är chef, så hon har headhuntat mig för tjänsten.
Strax efter min chef förvarnat mig om min anställning så hör mäklaren av sig - någon vill väldigt gärna komma på visning på torsdag.

Det enda jag har på min bostadsort är mitt jobb. Blir jag uppsagd har jag ingen som helst anledning att stanna kvar - utöver att jag inte får sålt min lägenhet. Men tänk om jag får sålt den? Tänk om jag får jobbet? Tänk om allt bara magiskt klaffar?
Håller verkligen tummarna för att det ska gå som du vill!

Oroar mig för min mage som jag misstänker är/var förstoppad. Har löst sig lite i dag förstås, men har ätit macka och det känns inte alls bra i magen, ömmar och gör ont. Kanske efterreaktion, smärtan i fredags var så jag nästan ringde ambulans och då ska mycket till, tusan knivar i magen på en och samma gång i över en timme. Låt det bara vara en känslig mage nu och inga problem!

Tittar på From och ska snart sova. Är inte på något värst bra humör pga min mage.

Oroar mig för min mage som jag misstänker är/var förstoppad. Har löst sig lite i dag förstås, men har ätit macka och det känns inte alls bra i magen, ömmar och gör ont. Kanske efterreaktion, smärtan i fredags var så jag nästan ringde ambulans och då ska mycket till, tusan knivar i magen på en och samma gång i över en timme. Låt det bara vara en känslig mage nu och inga problem!

Tittar på From och ska snart sova. Är inte på något värst bra humör pga min mage.
Packar magen ihop så packar hela kroppen ihop, jag har just blivit okej efter ett blödande magsår som bara kom utan nån anledning, nu har det konstaterats att jag har diafragmabråck (nej ingen läkare har konstaterat bråcket men det går inte att ta miste, läkarna här är askass och bara gissar och vill skriva ut en massa piller helt i onödan) så det som gäller är en Gaviskon vid sänggående i nödfall annars en lakritsbåt (ja du läste rätt), och ett halvt glas vatten vid sänggående eftersom måttligt intag av lakrits stärker magslemhinnan och det funkar hur bra som helst, billigt blir det ju också.:p

Jag har en teori om vad som utlöste magsåret, jag har hela livet haft Oboy och ett par mackor som frukost, när det blev kakaobrist ändrade Mondeles på receptet och blandade i gud-vet-vad och efter nån månad startade magvärkskarusellen som slutade med blödande magsår, nu är det favregrynsgröt som gäller på morgonen och Mondeles vägrar uppge vad dum blandat i för att dryga ut kakaon.:rage:

Ligger och väntar på att klockan ska ringa
Har surfat på nyhetssidorna. Kollat på orrar på den stora älgvandringen.

Meh... vaken 3.30 till 5isch i natt och hade i stort sett lyckats somna om, då ringer klockan vid 6 :cautious: Dagen lär kännas lång men vi ska göra en aktivitet med jobbet så det blir nog trevligt ändå :)

Varit vaken sedan alldeles för tidigt och vet nu inte om det är värt att försöka somna om en stund eller inte. Jag ska vara mentor för en av våra speciella kollegor idag (ordinarie mentor är på semester) och det ska bli lite intressant. 😅 Jag vet att kollegan tycker det ska bli jättespännande att få jobba med mig men jag har rätt lite insikt i hur mycket han egentligen klarar av att hantera utan vägledning. Jag förutspår att jag i slutet av dagen kommer att vara helt kaputt. :sleep:
Det är helt okej dock! Rör sig bara om någon dag här och där medan ordinarie mentor är på semester.

Trillade ner i ett kaninhål angående athenas_arabians banning, mytomaner, groomers, gränslöst beteende, troll och jag vet inte allt. Fick tvinga mig själv att sluta läsa gamla trådar för att inte helt ätas upp.
Herregud, jag har (till viss del iaf) levt under en sten. 😵‍💫 (och på nåt vis är jag nog rätt glad att jag gjort det. 🙈)
———

TISDAG! Sista arbetsdagen för den här veckan. 🙌🏻

Trillade ner i ett kaninhål angående athenas_arabians banning, mytomaner, groomers, gränslöst beteende, troll och jag vet inte allt. Fick tvinga mig själv att sluta läsa gamla trådar för att inte helt ätas upp.
Herregud, jag har (till viss del iaf) levt under en sten. 😵‍💫 (och på nåt vis är jag nog rätt glad att jag gjort det. 🙈)
———

TISDAG! Sista arbetsdagen för den här veckan. 🙌🏻
Kände också att jag typ har levt under en sten 🙈

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Autistic meltdown
  • Valvaka!