Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wow, mäklaren meddelade just att lägenheten är den mest klickade på i hela innerstan! Totalt 4066. Han har redan visat den för fyra olika spekulanter som inte kan komma lör/söndag. Några var spekulanter på en annan lägenhet som ligger två trappor under och som såldes för ca två månader sedan. De skulle hem och räkna.

Igår (måndag) var det 39 som anmält att de kommer på visning.

Tydligen är det en del äldre par som säljer sin villa och vill flytta in till centrum nu när barnen är vuxna och de inte orkar med att bo i hus. För dem är storleken och läget perfekt.
Är inte förvånad 🙂

Instämmer. Jag var svårt mobbad så ingen ville ha mig på sitt lag och dessutom okoordinerad så det gick dåligt när jag ändå tappert försökte, så du kan ju tänka dig hur glad jag var åt såna påhitt under skoltiden. Påtvingad lagidrott är ett rent helvete för många elever och det är inte ett dugg sympatiskt mot dom att tycka att det daltas om moment förenklas eller är helt valfria.
Alltså, jag var mobbad i skola. Men en sak var jag stolt över, och det var att jag var en jäkel på att slå långa bollar i brännboll. Folk backade snabbt bakåt när jag skulle slå.
Det var det enda jag hade självförtroende i när det gällde idrotten i skolan.

Jag gillar alltså självklart inte att någon av er blev mobbad, utan håller bara med. :) Jag inser att lagsport kan vara både upplyftande och bedrövligt, därför bör det vara helt valfritt!
Jag var inte alls mobbad i skolan men gymnastiklektionerna dödade absolut allt eventuellt intresse jag kunde ha byggt upp för så gott som all sport - exkluderat ridningen då men den rörde de tack och lov inte. 😅

Brukar köra varje sommar! Vi är så många att vi kör fyra lag samtidigt. Två inne, två ute, där innelagen står på varsin motsatt kortsida. Totalkaos när man försöker komma ihåg vilken boll som ska kastas åt vilket håll🤣
Åh! Underbart ju!
Hade en sommar när jag bodde i Göteborg där vi var ett stort gäng som spelade brännboll. Men sedan flyttade folk osv. Men var riktigt roligt!

Jag är glad att de förbjudit brännboll. Jag minns med fasa min barndoms brännboll när killarna alltid valde lag (som det var på den icke psykologiska tiden) och jag alltid blev sist vald och laget som jag tillhörde klagade och frågade måste hon verkligen vara på vårt lag, etc. Sedan när jag skulle slå så träffade jag aldrig bollen. Det var en fruktansvärd plåga.

Jag började mycket tidigt skolka från gympan. Det var en enda lång plåga för mig. Jag hade mens konstant mellan och högstadiet. Så bra att det tas bort!

På tal om vegetarisk-skolmat-tråden så åt jag chicken nuggets idag - och det var gott ;) (jag är kanske ett barn ibland, trots allt :D ). Men jag åt också en rejäl sallad till, och hemgjorda potatisklyftor :d.

Stort jösses på jobbet idag.
Misstänker det som bov till huvudvärken.

Men sedan suttit ute och läst lite :love:
Nu blir det ost och chark och mera läsa.
Skulle egentligen lagat pasta, men kanske blir imorn istället. Plockmiddag kommer man långt på!

Kommit in i ett dröm-stim igen 😩 Drömmer inte jobbiga drömmar nödvändigtvis, men blir så trött av att drömma nätterna igenom…
Vaknade på fel sida pga det, men trevliga kollegor gjorde att jag iaf kunde avsluta dagen på skapligt vis 🙂

Jag är glad att de förbjudit brännboll. Jag minns med fasa min barndoms brännboll när killarna alltid valde lag (som det var på den icke psykologiska tiden) och jag alltid blev sist vald och laget som jag tillhörde klagade och frågade måste hon verkligen vara på vårt lag, etc. Sedan när jag skulle slå så träffade jag aldrig bollen. Det var en fruktansvärd plåga.

Jag började mycket tidigt skolka från gympan. Det var en enda lång plåga för mig. Jag hade mens konstant mellan och högstadiet. Så bra att det tas bort!
Jag skolkade bort sista vårterminen i gymnasiet pga en orättvis och elak lärare. Hon var inte taskig mot mig men mot en av de andra tjejerna i klassen så jag vägrade delta i fortsättningen, själv var jag duktig på gymnastik men alltid varit arg över orättvisor. Konstigt nog fick jag ett slutbetyg men sänktes från en 5:a året innan med en annan lärare till en 2:a trots att jag inte var där. 😡

Puuh, det känns som om förkylningen är på G på riktigt nu. Skönt på sätt och vis ändå, jag hatar att gå runt med småkänningar som aldrig går över, nu kan jag ta en lemsip och tycka synd om mig själv. Jag städar i alla fall bara hus de kommande två dagarna så jag behöver inte vara uppi folk.

Beställt mer hö av min fina höbonde :bow: och cyklat en sväng med hundarna, den lilla var inte på humör i kväll :cautious: och fick mest sitta i cykelkorgen medan bordercollien tog täten och tillfället och sträckte ut rejält :banana: inte en chans att hänga med där och hon vet så väl om det 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka