Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Packar magen ihop så packar hela kroppen ihop, jag har just blivit okej efter ett blödande magsår som bara kom utan nån anledning, nu har det konstaterats att jag har diafragmabråck (nej ingen läkare har konstaterat bråcket men det går inte att ta miste, läkarna här är askass och bara gissar och vill skriva ut en massa piller helt i onödan) så det som gäller är en Gaviskon vid sänggående i nödfall annars en lakritsbåt (ja du läste rätt), och ett halvt glas vatten vid sänggående eftersom måttligt intag av lakrits stärker magslemhinnan och det funkar hur bra som helst, billigt blir det ju också.:p

Jag har en teori om vad som utlöste magsåret, jag har hela livet haft Oboy och ett par mackor som frukost, när det blev kakaobrist ändrade Mondeles på receptet och blandade i gud-vet-vad och efter nån månad startade magvärkskarusellen som slutade med blödande magsår, nu är det favregrynsgröt som gäller på morgonen och Mondeles vägrar uppge vad dum blandat i för att dryga ut kakaon.:rage:
Ja jag föder hellre barn än har sådan smärta igen, det är då säkert, det var fruktansvärt och utmattande efteråt också. Köpte annat laxeringsmedel som jag vet sätter fart på magen direkt och det gjorde det den här gången med. Är nu inte ens öm i magen längre men har inte ätit i dag förstås, får se hur det blir efter det. Köpte näringsdrycker på apoteket som jag ska ta istället då jag tänker att flytande kanske är bättre än fast föda just nu. Återstår att se. :)

Forbereder mig for mitt livs forsta operation imorgon! (Som patient, har inte plotsligt blivit kirurg!)
Det ar knat som brakar - skadade min meniskus under en tag rugby match och har haft ett last kna i flera veckor innan det nu antligen blivit dags for operation.
Kommer sovas ner, och ar lite nervos over hur jag kommer att ma efterat, men har ordnat med en god van som kommer att hamta mig pa sjukhuset, har fardiglagad mat redo och energy bars osv redo vid sangsidan, och tva vanner som kommer och tittar till mig dagen efter, sa det ar val sa redo man kan bli?

Forbereder mig for mitt livs forsta operation imorgon! (Som patient, har inte plotsligt blivit kirurg!)
Det ar knat som brakar - skadade min meniskus under en tag rugby match och har haft ett last kna i flera veckor innan det nu antligen blivit dags for operation.
Kommer sovas ner, och ar lite nervos over hur jag kommer att ma efterat, men har ordnat med en god van som kommer att hamta mig pa sjukhuset, har fardiglagad mat redo och energy bars osv redo vid sangsidan, och tva vanner som kommer och tittar till mig dagen efter, sa det ar val sa redo man kan bli?
Hoppas operationen går bra och att rehaben går snabbt. 😊

Jag ligger på psykakuten och väntar på nästa medicintid vid 21. Jag håller på att bli galen. Det finns inget att göra vilket är meningen. Har fått extra Haldol och Hemiverin. Den sista gör att mitt huvud kokar, det bränner och sticker i ögonen och näsan. Det känns som tusen spikar nerhamrade pannan. Den tänker jag aldrig mer gå med på.

Har varit hos terapeuten och han har skrivit en ansökan till en talande spishäll, får se hur det går med det, det anses som standardförhöjning, vem fan som nu vill ha något som babblar till en när man inte har behov av det?!

Har jobbat och därefter varit på apoteket.

Rastat doggar i det fina vädret och haft magknip och suttit på toa, sedan faktiskt soooovit gott en stund också.

Har ätit en macka, tänkte äta upp sista skiva av brödet och ta näringsdryck hädanefter och nu mumlar min mage saker. Ja bara den inte värker är jag nöjd ;)

Tänkte se From innan jag snart lägger mig igen!

Ätit middag, jag tror katten har fått middag men nu är jag osäker eftersom hon svälter. Vet inte om jag ska ge henne lite mer om det nu var så att jag inte gav henne.

• Gilla
Reactions: Sel
Varit i människobyn och handlat mat så jag inte måste ge mig ut i valborgsvimlet senare i veckan.

Nu sitter jag och funderar om jag ska skicka det där mailet till en hunduppfödare som ligger i mina utkast... eller om jag ska lyssna på magkänslan som säger näe av oklar anledning. :crazy:

Har varit hos terapeuten och han har skrivit en ansökan till en talande spishäll, får se hur det går med det, det anses som standardförhöjning, vem fan som nu vill ha något som babblar till en när man inte har behov av det?!

Har jobbat och därefter varit på apoteket.

Rastat doggar i det fina vädret och haft magknip och suttit på toa, sedan faktiskt soooovit gott en stund också.

Har ätit en macka, tänkte äta upp sista skiva av brödet och ta näringsdryck hädanefter och nu mumlar min mage saker. Ja bara den inte värker är jag nöjd ;)

Tänkte se From innan jag snart lägger mig igen!
Min mage värkte konstant 10-12 timmar i stöten var och varannan natt ett tag men sen jag slutade med Oboy och all typ av processade matoljor och smörgåsmargarin och helt la om till smör, grädde, havregrynsgröt och annat oprocessat så hade jag väl 2-3 skov i början men nu, ingenting mer än diafragmabråcket som ger lite halsbränna men den är snabbt avklarad med en Gaviscon om det inte funkar med en lakritsbåt, vilket det gör 9 gånger av 10.
Läkaren ville att jag skulle ta en Omeprazol vid behov,,,, eeeh, den funkar liksom inte så och är ingen quick-fix och dessutom kan den ha rätt allvarliga biverkningar också så tack men nejtack, dessutom behöver jag inte knapra dom eftersom problemen sitter högre upp.

Jag minns fortfarande med fasa när mamma och pappa stängde in sig i köket med drivor av ekonomiska papper och skatteverksblanketter när jag var liten för att deklarera. Jag undrade alltid hur jag skulle kunna klara av det där när jag blev stor. Nu tittar man snabbt igenom siffrorna och skickar ett SMS och så är det klart. Vissa saker har helt klart blivit bättre.

Min mage värkte konstant 10-12 timmar i stöten var och varannan natt ett tag men sen jag slutade med Oboy och all typ av processade matoljor och smörgåsmargarin och helt la om till smör, grädde, havregrynsgröt och annat oprocessat så hade jag väl 2-3 skov i början men nu, ingenting mer än diafragmabråcket som ger lite halsbränna men den är snabbt avklarad med en Gaviscon om det inte funkar med en lakritsbåt, vilket det gör 9 gånger av 10.
Läkaren ville att jag skulle ta en Omeprazol vid behov,,,, eeeh, den funkar liksom inte så och är ingen quick-fix och dessutom kan den ha rätt allvarliga biverkningar också så tack men nejtack, dessutom behöver jag inte knapra dom eftersom problemen sitter högre upp.
Jag insåg förra året att jag är mjölkproteinallergiker, och har varit hela livet- svaret, delvis, på min krångliga mage, så jag kan inte äta smör och grädde och sånt. havregrynsgröt äter jag varje dag dock, mycket gott! Bra att det funkar för dig och att du kommit på vad som var fel. Ont i magen är inte roligt alls faktiskt.

Jag har halsbränna efter operationen där jag får Omeprazol mot, en om dagen plus alla andra mediciner. Det är ju en epilepsimedicin som orsakat förstoppningen från början, men ja, den ÄR ju bra, men vad tusan liksom!

Mina rabarber växer
Messenger_creation_45F1341A-2EA0-4A00-A1B0-56825074652E.webp

Jag insåg förra året att jag är mjölkproteinallergiker, och har varit hela livet- svaret, delvis, på min krångliga mage, så jag kan inte äta smör och grädde och sånt. havregrynsgröt äter jag varje dag dock, mycket gott! Bra att det funkar för dig och att du kommit på vad som var fel. Ont i magen är inte roligt alls faktiskt.

Jag har halsbränna efter operationen där jag får Omeprazol mot, en om dagen plus alla andra mediciner. Det är ju en epilepsimedicin som orsakat förstoppningen från början, men ja, den ÄR ju bra, men vad tusan liksom!
Jag har en kompis som har diabetes samt värk i kroppen, han skulle få en ny medicin mot värken eftersom där gäller testa och se och då blev det tvärstopp i "kanalen" samtidigt som värken i kroppen försvann, så himla typiskt va när dom hittat vad som äntligen funkat mot värken.

Jag har en kompis som har diabetes samt värk i kroppen, han skulle få en ny medicin mot värken eftersom där gäller testa och se och då blev det tvärstopp i "kanalen" samtidigt som värken i kroppen försvann, så himla typiskt va när dom hittat vad som äntligen funkat mot värken.
Ja pest eller kolera ibland. :)

Fy tusan. Huvudvärken(migrän?) gick över efter en dryg timme, eller ja det värsta. Känner mig öm och typ bakis och om en stund ska jag ta Ipren igen för det maler. Men jämfört med i natt är det inget. Fy för sån smärta.
Joggingrundan blev inte av.
Dricker kaffe och fått i mig en macka.
Jobb till 8-16. Hoppas att det funkar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur