Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår inte heller vitsen med att stå och titta på en brasa. Vi gick och köpte glass istället
Lika intetsägande är det ju att åka till nån midsommarfest och träffa folk man annars aldrig har nåt gemensamt med, dessutom hatar jag ringlekar och allt annat sånt, det har aldrig någonsin varit min grej och jag skäms nästan när "vuxna" människor nedlåter sig till nåt dylikt spektakel, jag är nog ganska tråkig egentligen.

Ingen ridtur och ingen valborgsmässoeld uppe i kyrkbyn (det sista skulle det ändå inte bli då jag skulle ha jobbat om jag inte vore förkyld) men kan ändå piffa upp med att ha fina naglar ☺️. Sommarvärme idag så efter plankstek de tre sista årens valborgsmässoafton fick det idag istället bli grillat med massa goda tillbehör som bla årets första vattenmelon som var himla god, picklad rödlök, örtmarinerade vitlöksklyftor och cider med is 😍😋👌. Och så lite melon, vindruvor och jordgubbar med chokladbitar till långfilm; Gladiator II 😊.

Lika intetsägande är det ju att åka till nån midsommarfest och träffa folk man annars aldrig har nåt gemensamt med, dessutom hatar jag ringlekar och allt annat sånt, det har aldrig någonsin varit min grej och jag skäms nästan när "vuxna" människor nedlåter sig till nåt dylikt spektakel, jag är nog ganska tråkig egentligen.
Eller hur, skittråkigt ju

Ja, det är något speciellt med att elda i kaminen, det tycker jag också. Det är nog något inbyggt i oss sedan stenåldern... :D
Kanske är det så. :D Redan när man som liten fick ha ett ljus på skolbänken och lyssna på sagor var det ju magiskt att få zonka ut och bara sitta där och peta i den lilla lågan.
Ett riktigt stort bål kan vara nästan euforiskt och att elda dikeskanterna var så himla spännande!

Kanske är det så. :D Redan när man som liten fick ha ett ljus på skolbänken och lyssna på sagor var det ju magiskt att få zonka ut och bara sitta där och peta i den lilla lågan.
Ett riktigt stort bål kan vara nästan euforiskt och att elda dikeskanterna var så himla spännande!

Eller peta hål i kanten av ljuset så stearinet rann ner på bänken :D
Jag minns också att vi hade ljus på bänkarna vid några tillfällen. Undrar om det finns någon skola numera som tillåter att man tänder levande ljus? Jag har inte varit med om det på länge.

Fick se en oplanerad majbrasa på kvällspromenaden
1000006043.webp

Jag minns också att vi hade ljus på bänkarna vid några tillfällen. Undrar om det finns någon skola numera som tillåter att man tänder levande ljus? Jag har inte varit med om det på länge.
Jag har absolut noll aning men det vore otroligt tråkigt om det är så att det inte tillåts idag. Det är några av mina få varma minnen från grundskolan.

Jag spenderade stor del av min universitetstid eldandes, vedugnar som tog upp till tre dygn att elda. Underbart!

Visa bifogad fil 184702
När jag växte upp och vi spenderade nästan hela vårens fritid i skogen var det barnens uppgift att hålla ordning på elden medan mamma och pappa fällde, kvistade och drog ihop. Många pinnar blev petade, många gamla varmkorvsburkar fyllda med tallbarrste, samlade kottar, rökigt färskt ris... det blir liksom aldrig gammalt. <3

Hemma från ridningen. Vi var bara två idag 😅 och instruktören hade dessutom (på mitt förslag) bokat stora ridhuset, så blev väldigt lyxigt 🤩
Jätterolig lektion med banhoppning och jag fick till en riktigt bra känsla!

Imorgon åker jag och ska hälsa på en kompis och hennes familj över helgen. Det ser jag fram emot 😍

Jag har absolut noll aning men det vore otroligt tråkigt om det är så att det inte tillåts idag. Det är några av mina få varma minnen från grundskolan.
Tror att de flesta skolor har väldigt känsliga brandvarnare, så jag misstänker att det inte är så vanligt att man får "elda" inne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka