Men alltså hur ska dagens ungar veta om deras hår fattat eld om de inte fått lära sig hur det luktar?Tror att de flesta skolor har väldigt känsliga brandvarnare, så jag misstänker att det inte är så vanligt att man får "elda" inne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men alltså hur ska dagens ungar veta om deras hår fattat eld om de inte fått lära sig hur det luktar?Tror att de flesta skolor har väldigt känsliga brandvarnare, så jag misstänker att det inte är så vanligt att man får "elda" inne.

Du tror inte de märker om det brinner?Men alltså hur ska dagens ungar veta om deras hår fattat eld om de inte fått lära sig hur det luktar?![]()
![]()
Alltså jag tycker jag har sett tillräckligt många videos med försenade reaktioner för att jag ska känna mig lite skeptisk.Du tror inte de märker om det brinner?
Faran med för mycket produkter i håret, rätt vad det är så är man som ett tomtebloss!
Inte om de har hårspray i håret.Alltså jag tycker jag har sett tillräckligt många videos med försenade reaktioner för att jag ska känna mig lite skeptisk.![]()
Du ser! Växte inte upp med skolljus!
Jag trodde faktiskt inte att dagens produkter var så lättantändliga! Är det inte något av en Hollywood trope att man kan göra eldkastare av typ allt i en sprayburk?Inte om de har hårspray i håret.![]()
Mammor är bästÄr iväg för att handla lite valborgsgott till mig och barnen varpå dottern ringer helt förtvivlad "jag lade min Ipad ute på gatan och sedan gick jag in och när jag kom tillbaka var den borta"
Försök till att trösta dottern (går sådär över mobilen), lägger snabbt tillbaka det jag tagit, slänger mig i bilen och kommer till första rondellen. Då ringer dottern igen "den låg här inne på dockvagnen, jag hade visst inte letat så noga"
Sååå, nu sitter jag och djupandas lite på parkeringsplatsen innan jag ska gå in och göra ett nytt försök med handlandet![]()
Det finns mycket man bör veta hur det luktar och mycket annat man INTE vill veta hur det luktar, som att någon i gänget pinkar på bastuaggregatet.Men alltså hur ska dagens ungar veta om deras hår fattat eld om de inte fått lära sig hur det luktar?![]()
![]()
Okej, jag är glad att vår skola delade kvarter med en karamellfabrik... och att vi hade en pissgran ute så att folk slapp urinera i bastun.Det finns mycket man bör veta hur det luktar och mycket annat man INTE vill veta hur det luktar, som att någon i gänget pinkar på bastuaggregatet.
Den bruna krematoriestanken från slakteriets panna där dom eldade slaktrester och kadaver glömmer man inte heller, jag gick i skolan i samma kvarter där slakteriet låg och var det "lågt i tak" så flöt röken på gatorna och jag minns speciellt en gång som blev minnesvärd, vi skulle se på film om judeutrotningen och det var en sån dag när det var "lågt i tak", den dan och den filmen glömmer nog ingen, snacka om att pricka rätt.
Luktade det inte brända djurkroppar så luktade det svavelrök från gjuterierna, bor man i en industristad som Eskilstuna som är levande blir det så men nu är slakteriet borta sen många år och gjuterierna också, det är bara ett litet gjuteri kvar.
Slakteriet var på ena sidan skolgården och en mesostfabrik på den andra så antingen luktade det kadaver eller mesost beroende på varifrån vinden kom, det kunde lukta dynga också från stallarna vid slakteriet.Okej, jag är glad att vår skola delade kvarter med en karamellfabrik... och att vi hade en pissgran ute så att folk slapp urinera i bastun.
Fy farao. Alltså vi hade också ett slakteri i samhället men jag minns aldrig någon speciell överväldigande lukt därifrån.Slakteriet var på ena sidan skolgården och en mesostfabrik på den andra så antingen luktade det kadaver eller mesost beroende på varifrån vinden kom, det kunde lukta dynga också från stallarna vid slakteriet.![]()