Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sovit otroligt dåligt i natt men försöker ladda om (kroppen och jag är inte överens i dag) inför att hämta hö om en stund. Ska lämna av värktabletter hos grannen på vägen som fått flunsan och ligger helt däckad stackaren.
Katten är ute och jagar, hästarna står och myser i solen och nu är kaffekopp nr 2 på G så snart så kan dagen börja.

Drar mig i sängen. Har drömt om bränder hela natten, tack för den valborg 😅
Idag blir det lugnt, ska snart gå upp och röja av köket efter grillkvällen igår, sen ta mig an trädgården och klippa ner vissna perenner - helt klart i senaste laget.

• Gilla
Reactions: Sel
Asså det här med sommartid, det är rätt jobbigt ändå med det tidiga dagsljuset och att honkatten påverkas av det...Hon kom in 23.30 igår. Väckte mig 01.30, somnade om. Väckte mig igen 04.30 😩 och fullt dagsljus i sovrummet, hopplöst att somna om ju om man inte mörklägger....Med sambons hjälp fick vi upp ett svart lakan framför fönstret: dämpar en del och snart behövs det ju bara på ena sidan när skivan till AC'n åker fram. Lyckades somna om och så kom katten igen efter 8, då fick de båda springa ut 😄.

Fy farao. Alltså vi hade också ett slakteri i samhället men jag minns aldrig någon speciell överväldigande lukt därifrån.
Det var nog där nånstans jag blev van vid allehanda lukter och slutade bry mig, nu har dom precis spridit svingödsel runt min lilla gård och den doften kommer att ligga kvar minst en månad framåt om det inte regnar så kvävet och doften hamnar i myllan istället för ovanpå, jag störs inte ett smack men sommarfolket från stan störs rejält trots att dom har sina stugor en bra bit härifrån.

Försöker få i mig en mugg te, ta mediciner och sen ska vi gå på långpromenad före stallet. Hoppas skogen är folktom och att de ligger hemma och är trötta från igår. :)
Det är så himla skönt när man får ha skogen för sig själv, nu sen jag köpte moppen förra året tar jag mig ju ända fram till timmeravläggen och har sen resten av skogen för mig själv för ingen orkar gå så långt. Igår hade jag hela Coop-butiken för mig själv, det var inte en kotte där på förmiddagen och på Jula var det nästan också folktomt, det är då man kan botanisera i sortimentet man annars bara hastar förbi.:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII

Barn

Hund

Katt, Andra Djur