Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror inte jag gav mer än 400 för den, så billigt för sån kvalitet 😍
Det där är en riktig slitvarg till symaskin, min mamma sydde kläder och lagade kläder som hemarbete när jag växte upp så jag är liksom "insydd" :D och hon slet ut en Husqvarna Automatic, när den blev allt för sliten bytte jag in den mot en ny Husqvarna skolmaskin som är extraförstärkt, jag fick den billigare då den var ett skyltexemplar och det är den jag syr det mesta på nu. Sy och laga är kul, när jag började sy stretchmaterial blev overlock ett måste, det är en Huskylock, traderafynd, riktigt rolig maskin och att den hamnade på Tradera förstår jag varför, en undernål var sprucken men nålkit fanns på Amazon till en bråkdel av priset av vad symaskinsaffären skulle ha och "kan inte byta själv" finns inte i min värld, allting går att fixa själv, precis allting.:D

Men släpp det, sluta vara bror duktig och låt folk sköta sig själv.
Ja det hade varit enklare att göra som ~80% av befolkningen, sticka huvudet i sanden och hoppas på det bästa och framförallt billigare för stunden men livet består inte bara av dukade bord och "tjänstefolk" som ska passa upp utan vi måste alla bjuda till på ett eller annat sätt.

Ja det hade varit enklare att göra som ~80% av befolkningen, sticka huvudet i sanden och hoppas på det bästa och framförallt billigare för stunden men livet består inte bara av dukade bord och "tjänstefolk" som ska passa upp utan vi måste alla bjuda till på ett eller annat sätt.
Och du tror att lösningen är att tjata på enstaka individer på ett forum?
Lycka till då.

Jag är en av dom som inte orkar oroa mig över vad som KAN hända worts-case- scenario hela tiden eller bryr mig om hur andra lever. Vissa lever på gränsen hela livet vissa är preppade till max för allt.

Samma här.
Jag vet nog inte nån som oroar sig överdrivet. Vet ingen som är totalpreppad.

Däremot känner jag många som har en grundtrygghet och dessutom kännedom om vad man kan göra. Vem man kan fråga om hjälp.
Tror det skulle vara svårare om jag boddde i stad eller tätort.

Har beställt träns och bett till stoet. Nu kollar jag sadlar men har ingen koll på islandssadlar och vad som passar vilka ryggar :confused: Att provrida är inte heller aktuellt då hon är ett projekt. Visserligen ska hon inte ridas just nu men en dag så ....

Samma här.
Jag vet nog inte nån som oroar sig överdrivet. Vet ingen som är totalpreppad.

Däremot känner jag många som har en grundtrygghet och dessutom kännedom om vad man kan göra. Vem man kan fråga om hjälp.
Tror det skulle vara svårare om jag boddde i stad eller tätort.
Själva nyckeln i det hela är att tänka igenom sin egen livssituation, vad har jag, vem har det jag inte har och som kan användas, är det i ett skymningsläge möjligt att i så fall få hjälp eller gäller det bara när läget är normalt?

Det finns många frågor man bör ställa sig när man planerar för ett sämre läge att ta höjd för och mycket är varken dyrt eller svårt att uppnå.

Vill att klockan ska bli 16:00 NU. Inväntar kollegan så jag kan sätta mig i bilen och dra.

varenda en av oss på jobbet idag känns som om vi lallar runt och gör ingenting mer än väntar på att få åka hem :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka