Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hunnit hem och varit ute med katten, men hualigen vad kallt det blev nu igen! Jag ska minsann slå på värmen en stund.

Intensiv vecka med massa tillsyn, mängder med möten och kronan på verket - ärende till nämnden idag 😮‍💨
Men imorgon är jag ledig och ska träna agility med Sparven och på kvällen ut och äta på Pinchos med kollegorna. Det blir fint!

Killen som kör timmerbil och levererar min ved kom förbi för att titta på växthusbygget, han ska också bygga växthus och har samma tankar som mig ang. beredskap i en orolig tid och att lagra i jordkällaren, börja konservera och fixa mat för vintern i händelse av,,,,,,
Han har också märkt av människors "snack men ingen verkstad" när det gäller eget beredskapslager, han sa ordagrant "dom kanske lär sig när dom får svälta en tid" och det har han förbaskat rätt i. Vi har samma syn på det mesta vad det gäller att klara sig själv, han var inte heller född med silversked i munnen.

Duschade hunden när vi kom hem från kursen, sen blev det middag och nu har jag kammat ur underull på hunden och sambon har satt nya frön på groning :)

Grattis älskade katter, vår honkatt och brorsan (mammas katt) 🥳 ❤️. 11 år idag men det låtsats de inte om så ungdomliga och spänstiga som de fortfarande är ❤️.

Nu när det närmar sig sommar är ju inte soppa särskilt lockande som vi annars brukar äta allt som oftast till middag på torsdagar så blev att testa västkustburgare på lax och sej som jag hittade på närbutiken härromdagen 😊.

Uff. Jeeeetesjuk tors-sön förra veckan. Vilade inte så ordentligt som jag borde. Friskare söndag och framåt. Helt frisk igår men trött i kroppen av ridning - tänkte jag.
Idag, attackfeber efter lunch.
Vad händer :arghh:

Ska äta glass nu iallafall! Se hur man mår imorgon…

Måste bestämma mig för när jag ska sluta på mitt jobb.

Ska jag jobba så länge jag får och sedan gå på utköpet?
Eller ska jag gå på utköpet snarast möjligt?

Jag har i nuläget inget nytt jobb som väntar men har samtidigt aldrig haft en semester längre än tre veckor. Svindlande tanke att få vara hemma så länge med full lön 😵‍💫🤯

Kollat på ett möjligt utflyktsmål för helgen, känner verkligen att jag vill ut i naturen. Jag vill till vatten. Och leta fina stenar. Och ta med mig matsäck.

Känner mig lite extra ensam i helgen då barnet åker till andra mamman, min mamma åker till Italien, min pappa är på Gotland och min speciella vän i Norge 🥲

Men jag har ju förstås katten ❤️

Bokat en elektriker som ska installera ett eluttag i badrummet. Första steget mot en egen tvättmaskin och slippa den skitiga tvättstugan :) .

I eftermiddags köpte jag ett gäng blommor till min lilla balkong. Jag skulle egentligen bara ha 2 pelargoner men det var lite annat som anföll och slängde sig ner i korgen också :angel:.

Sen en snabbis till Ikea för att köpa ett nytt bord och stolar till balkongen. Det ska bli så roligt att få lite ordning där.
När jag flyttade in förra året ställde jag bara dit lite stolar och ett bord jag redan hade. De tog alldeles för mycket plats så det har inte varit mysigt att sitta där ute.

1000027301.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Helt knäckt
  • Svensk politik 9
  • Autistic meltdown

Barn

Hund