Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stirrar på katten... Känns nästan för bra för att vara sant men i dag är tredje dagen med nya kortisonet och kissen kliar inget...verkligen inget.... :cautious: :bow::banana: Nu får vi hoppas det håller i sig så också! Hon mår i alla fall toppen just nu :heart, kom hem med en harunge dock, rätt stor faktiskt häromdagen, jättestolt :meh: Det har hon inte gjort på 10 år för hon vet att jag verkligen inte uppskatta det men ja, just nu kan jag inget säga. Hon var stolt och nöjd och jag lät det gå förbi även om jag tycker otroligt synd om den lilla haren så klart :(

Lugn dag hemma…
Bäddat rent
Dammsugit och våttorkat
Zickzackat delar till två par byxor
Tvättat och hängt tre tvättar ute på uteplatsen.
Gjort varma mackor till frukost åt mig och dottern.
Pressat alla smådelar till alla tre byxor och satt på mellanlägg där det ska vara.
En liten paus och sen på och pressa de stora delarna.

Jag tycker det är lite roligt att det är en sådan där inbyggd "social reflex"... i alla fall hos mig. Det spelar ingen roll om jag svarar i telefonen klockan tre på morgonen, om någon frågar "Oj, förlåt, väckte jag dig?" är svaret ALLTID "Åh, nejnej, jag var vaken!" 😅

Åh, när ett pucko från vår IT-säkerhetskonsult i Australien ringde mig vid kl 3 fick han VERKLIGEN veta att han väckt mig... :devil: :rofl: Jag tror de har STORA varningsflaggor vid mitt namn numera... som i "reta inte kärnhäxan i Sverige", jag har nämligen gått några varv med deras folk i UK också :angel:

Nu är bilen fixad igen. Sist den var inne skulle de byta fläktremmen, visade sig dock snart att den inte var spänd.. Så problemet med att bilen skrek kvarstod. Så nu har den varit inne för att de skulle spännan remmen.
Men sedan ska den in på ett annat ställe på tisdag för att fixa det som verkstaden nere i Göteborg förstörde på den.

Roligt med bilar.
Jag har ju alltid varit min egen verkstad och detta bestämde jag mig snabbt för eftersom jag såg hur "ärlige Harrys bryt och bänd" och "AB Spett och slägga" lagade sönder kundernas bilar och nu har jag skruvat i 50 år, både på egna och andras fordon och maskiner utan att få en enda reklamation, ska man skruva på andras grejer ska man vara lika noggrann som om det var ens egna prylar.

Väcktes med frukost på sängen av sonen som ritat ett eget kort och plockat blommor till mig på morgonen. 😍

Nu har han nyss kommit hem efter att ha varit iväg med mormor och handlat till kalaset han ordnar för mig idag. Lyckligt lottad som har en så fantastiskt omtänksam son. 🥹❤️

Stoppa mig innan jag börjar bära haremsbyxa.
Lugn bara, du kommer inte att märka förvandlingen innan det är för sent, se hur det gick för mig bara för det började med sommarstuga på landet när jag var nyfödd och slutade som lantis med fötterna så långt nerkörda i myllan som det bara går och det går aldrig att ta sig ur det träsket.:o

Tog en semesterdag idag :) Sovmorgon, gym, sen frukost, långpromenad, läst en del, bytt bil med maken då han tog den med min planteringsjord i i morse och satt in kött i ugnen. Nu ska jag plantera om dahliorna som ska bo krukor :) Sen borsta och longera min häst innan han får eksemtäcket på sig igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat