Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inte allergisk men blir jag stucken är det pincett och sen ättika som gäller, även om man aldrig tidigare reagerat så kan det vara ett enda stick som fick "bägaren att rinna över", speciellt när det gäller getingar. Här är det getingfritt så när som på mina "tama" bålgetingar, dom håller rent i omgivningarna och skulle aldrig komma på tanken att attackera om dom inte blir klämda vill säga. Dom kommer in en sväng i huset på kvällen och rensar rent från flygfän, himla praktiskt.:up:
Gillar dem också
En och en får de komma. inte i flock.
Fick in en flock i källaren en gång. De flög ut när jag släckte och tände ytterbelysningen istället

Hemma, köpte lite mini plommontomater och nektariner på väg hem. Nu är det helg och jag funderar på vad jag ska göra imorgon. På schemat är att försöka ta kartonger till ÅV och sedan åka och handla lite.

Var in och handlade på Granngården. Inget konstigt med det, men kunde inte betala. Kortet funkade inte. Fick lämna varorna och gå ut igen.

Väl i bilen kom jag på vad problemet var. Jag hade inte aktiverat kortet :banghead:
In i butiken igen, betala och glatt traska iväg med tre nya stora krukor :up:

Igår var syrran och 2 sv hennes barn ut våran sommarstuga för att rensa lite
Jag och syrran åkte dit på kvällen sedan för att kolla om vilka Nycklar som passar till Lillstugan
Passade då på att rensa lite där och ta med 2 träns och en grimma från Lyran
Idag var syrran till mäklaren en sista gång för att lämna över nycklarna mm och skriva på sista papprena
Så nu är sommarstugan såld efter 43 år

Fick åka runt till flera affärer för att kunna köpa pepparrot idag. Första affären hade bara riktigt stora som vägde typ ett halvt kilo, lite onödigt när jag bara behöver två matskedar. Sedan var det slut hos två affärer, men på sista affären lyckades jag hitta en lagom stor bit så pepparrotsjakten kunde sluta.

Fortsatt intensiva dagar men det är roligt också :)
Igår jobb, stallet och sen träffade jag mina föräldrar en stund. De är nere på besök och hade på eftermiddagen umgåtts med dottern. Hon hade till fika gjort kladdkaka med Daim-fluff och till kvällsmat wokade nudlar med kyckling och grönsaker.
På kvällen såg vi på ESC.
Idag har jag och pappa varit i stallet innan jag duschade och packade inför utflykt.
Vi har fikat och promenerat i nationalpark innan vi checkade in. Därefter drink och lite umgänge i spelhallen.
Nu ska jag byta om till kvällskläder och om ungefär 45 minuter ska vi ses igen. Middag väntar och är förhoppningsvis mycket gott :d

1000038125.webp

Fortsatt intensiva dagar men det är roligt också :)
Igår jobb, stallet och sen träffade jag mina föräldrar en stund. De är nere på besök och hade på eftermiddagen umgåtts med dottern. Hon hade till fika gjort kladdkaka med Daim-fluff och till kvällsmat wokade nudlar med kyckling och grönsaker.
På kvällen såg vi på ESC.
Idag har jag och pappa varit i stallet innan jag duschade och packade inför utflykt.
Vi har fikat och promenerat i nationalpark innan vi checkade in. Därefter drink och lite umgänge i spelhallen.
Nu ska jag byta om till kvällskläder och om ungefär 45 minuter ska vi ses igen. Middag väntar och är förhoppningsvis mycket gott :d

Visa bifogad fil 185290
Är det Söderåsens nationalpark?

Jag undrar verkligen om jag har fått fel färg från färgaffären... Matt ska den vara, för att kontrastera mot den andra blanka färgen. Målade för några timmar sedan och den är fortfarande JÄTTEBLANK. Kan det vara rätt... :nailbiting: Och det vara deras förslag att jag skulle ha matt färg - och det står klart och tydligt "matt" på etiketten - så det hade ju nästan varit komiskt om det hade blivit fel! Men den kanske bara behöver torka ännu mer. Får se hur det ser ut imorgon!

Fick åka runt till flera affärer för att kunna köpa pepparrot idag. Första affären hade bara riktigt stora som vägde typ ett halvt kilo, lite onödigt när jag bara behöver två matskedar. Sedan var det slut hos två affärer, men på sista affären lyckades jag hitta en lagom stor bit så pepparrotsjakten kunde sluta.
Du kan frysa pepparrot :up:
(hel eller i bitar, inte färdigriven)

Har ägnat ett par timmar åt att montera taklampa i vardagsrummet. Älskar verkligen modellen, men att den ska ta 20min att montera är ju ett skämt. Nu är jag trött! Ska plocka undan och göra kväll.

Haft en fin födelsedag trots allt. Ätit tårta och öppnat paket, grillat och firat med bara allra närmaste familjen. ❤️
Ser fram emot mina födelsedagspresenter, från släkten, senare - att åka till handelsträdgård och köpa växter till min nya trädgård. 😍

Nu serie, te och stickning. 🙌🏻

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar