Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min roliga och underbara häst som man inte har tråkigt med 😅 🥰 ! Vilken energi hon laddat upp idag 😄. Först stabil ute på asfaltsvägen bland bilar, flera mc och en cyklist i samma svep, sen på hemvägen braka det loss efter en galopp med ett bocksprång på grusvägen. Skulle ta lite galopp till men blev explosiv så först trav för att sen rulla in i galopp sansat. Kände att hon behöver mer motion så fortsatte ett stycke bakom stallet men hade fortfarande väl mycket energi så avslutade med några varv i trav på ridbanan som var ganska tung efter regnet, där kör jag aldrig annars.
Hemma hade sambon precis hunnit klippa gräset innan regnet började igen och nu börjar rapsfälten lysa gult 😍. Sen fredagsmys och Masked Singer och nu lägga oss eftersom det blir en lång dag imörra ☺️.

IMG_2453.webp

En gatukorsning! Något större än min hund när jag hade henne :D
Men bra att få passa hund såhär, känner att jag inte är redo för egen ny hund.

Imorgon ÄR jag faktiskt ledig efter morgonpasset, jag har dubbelkollat. :D Ska bli skönt.

Jag har också blivit tillfrågad om att ta hand om alpackorna några timmar under arbetsveckan så jag ska se om jag kan prata med storchefen om det imorgon eller Söndag, få se om vi får ihop det. Det vore underbart att få vara ute och mocka och greja lite som motvikt till allt inomhusjobb. Jag får dessutom ha shorts på mig då! :angel:

Imorgon ÄR jag faktiskt ledig efter morgonpasset, jag har dubbelkollat. :D Ska bli skönt.

Jag har också blivit tillfrågad om att ta hand om alpackorna några timmar under arbetsveckan så jag ska se om jag kan prata med storchefen om det imorgon eller Söndag, få se om vi får ihop det. Det vore underbart att få vara ute och mocka och greja lite som motvikt till allt inomhusjobb. Jag får dessutom ha shorts på mig då! :angel:
Åh! Alpackor är ju bland de gulligaste djuren ändå. 😍

Min roliga och underbara häst som man inte har tråkigt med 😅 🥰 ! Vilken energi hon laddat upp idag 😄. Först stabil ute på asfaltsvägen bland bilar, flera mc och en cyklist i samma svep, sen på hemvägen braka det loss efter en galopp med ett bocksprång på grusvägen. Skulle ta lite galopp till men blev explosiv så först trav för att sen rulla in i galopp sansat. Kände att hon behöver mer motion så fortsatte ett stycke bakom stallet men hade fortfarande väl mycket energi så avslutade med några varv i trav på ridbanan som var ganska tung efter regnet, där kör jag aldrig annars.
Hemma hade sambon precis hunnit klippa gräset innan regnet började igen och nu börjar rapsfälten lysa gult 😍. Sen fredagsmys och Masked Singer och nu lägga oss eftersom det blir en lång dag imörra ☺️.
Jag hade ju en sån galen donna, när hon började pipa var det bara att hålla i sig i manen för då blev det först rodeo och sen gasen i botten fast kände hon att jag hamnade det minsta på trekvart "vred" hon sig åt den sidan så jag hamnade mitt på ryggen igen, busa ensam gick aldrig för sig, nänä, husse skulle vara med annars var det inget kul.:laugh:

Alpackor är festliga, passar det inte går dom iväg som en kränkt katt utan att se sig om,:laugh: grannen hade alpackor som mötte mig vid postlådan lite då och då, dom hoppade ut och gick på upptäcktsfärd över åsen och en sväng i skogen och sen gick dom hem igen och hoppade in i hagen och det gjorde dom var osh varannan dag. En av dom blev kompis med rådjursgänget och hälsade på dom lite då och då.:D
685a980161eba394779912.webp

Lamor tycker jag är läskiga, men alpackor ser så harmlösa ut. ❤️
För många år sen var det en gård här som hade två lamor, jag blev varnad för dom att dom spottades men det hände aldrig och speciellt inte som jag bjöd dom på morötter, jag hade ju massor eftersom jag sålde fodermorötter och den gården köpte av mig så jag träffade dom ofta. Jag döpte dom till Phnys och Fnys för det var det enda dom gjorde när vi busade lite med varann, dom gillade mig även utan morötter och ville gärna gosa och småbusa.:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka