Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska ta ut kisse i sommarkvällen en stund innan vi slår oss till ro för kvällen. Det är så underbart att bara dra på skorna och gå ut utan jacka eller extra. <3
Måste nog beställa mig nya vandringssandaler för mina fötter börjar känna sig instängda.

Så mycket tankar och ångest idag. Red båda hästarna för att hitta motivationen igen... alla borde förövrigt få uppleva en sån häst som min hingst :heart i kväll har vi flugit fram i en härlig galopp i skogen, barbacka och han får mig att skratta och känna mig som om jag vore 12 år år igen. Han är verkligen en på miljonen:heart

Har fyllt veckans dosetter och tagit kvällsmedicin. Lyckades sätta en tablett i halsen och har nu hostat lungorna ur mig känns det som. Ja ja, motion är bra sägs det...

Varit på plats på jobbet, möten, tex ett med arbetsgivare och AF för att förlänga mitt lönebidrag, så det är nu gjort till det som kallas utvecklingsbidrag, vad nu det menas, har glömt. Oavsett påverkar det inte mig och anställningen på något vis som det är nu. Jag fortsätter som vanligt.

Flexade ut lite tidigare för jag mådde inte alls bra, helt utmattad. Brukar bli det när jag jobbar på plats men det var lite mycket i dag. Gick ut med hundar, åt och sov när jag kom hem. Gjorde middag nu i eftermiddags/kväll då jag kände att jag verkligen behövde lagad mat, sov en stund till, gick ut med hundar och har nu ätit macka med kaviar. Känner mig bättre men inte piggare, men förhoppningsvis råder en sömntablett bot på det strax så jag får sova i natt.

Surar över att jag inte hittade ett avsnitt av From i dag och inte heller ett avsnitt av Chicago Fire... men inte lönt att sura så bara att skita i det.

I morgon är jag ledig men måste ändå kliva upp, ska till terapeuten, och jag hoppas att jag hittar ett paket till hundarna vid min dörr när jag kommer hem. Rottekotten blir glader :D En igelkott med pip och en bläckfisk hon kan ge mig och spionen stryk med, hur bra är inte det :D

Nu börjar den där enerverande tiden på året när det är alldeles för ljust att gå och lägga sig... :cautious: Klockan närmar sig 22 (dvs läggdags) men man vill tro att det inte alls är så sent!
Min fyraåring varje kväll: det är ljust, det är morgon, jag vill inte sova på morgonen. Samma fyraåring varje morgon(? idag inträffade detta kl 4.47): det är ljust, det är morgon!

Funderar över fenomen och saker som försvunnit. Droppade i ögondroppar nyss. Mindes plötsligt de "ögonkoppar" som fanns. Liten kopp av plast eom man fyllde med koksalt och blinkade i. Bra mot skräp i ögat eller och torra ögon. Verkar inte existerar numera. Synd för det var skönt när ögonen var trötta.
.

Tacos var himla gott en ledig måndagskväll också 👌.

Innan dess en härlig vagnstur I alla gångarter, påbörjat ogräsrensning I trädgården och kört ett par maskiner tvätt med nya ättikssköljmedlet från sunda (det vanliga traditionella ska ju vara så dåligt för miljön, kroppen och tvättmaskinen) som doftar underbart 😍.

Varit helt slut på idag efter mina 150 mil utan sömn och massor med kaffe, fast jag sov ju natten som gick, men nu hittar jag inga insomningstabletter och kan inte sova. :meh:

Nej, jag tänker inte köra ett nytt lass igen, får räcka för den här gången. Får bli nästa lön istället så får jag röja här hemma både invändigt och utvändigt. :cautious:

H-vete vad mina boklådor väger! Lustigt nog drog bilen mindre soppa trots att det var så tungt last, fast jag hade nog tur med medvind ända ner mot Älvkarleby innan den han mojna.

Märks stor skillnad på mörkret redan nu. Trots regn när jag parkerade förra natten vid 02 var det inte helt mörk, inte som när jag körde ner natten mot tisdag för då var det kolsvart när jag kom ner efter midnatt.

Min ”stora hund” tyckte det var himla taskigt att inte han fick följa med när de andra hundarna gick på promenad. Han följde med bredvid vägen i hagen så långt det gick.
När vi kom tillbaks och jag sprang för att leka med hundarna springer han med på sin sida staketet. 😂❤️
IMG_5477.webp

Funderar över fenomen och saker som försvunnit. Droppade i ögondroppar nyss. Mindes plötsligt de "ögonkoppar" som fanns. Liten kopp av plast eom man fyllde med koksalt och blinkade i. Bra mot skräp i ögat eller och torra ögon. Verkar inte existerar numera. Synd för det var skönt när ögonen var trötta.
.
Vi hade (möjligt att föräldrarna fortfarande har den) en ögonkopp i glas till och med :) !

Är så trött! Åt lite godis och annat skräp innan jag gick och la mig, vilket jag inte tror är så lämpligt egentligen. Sen vaknade jag vid 02 av någon granne som skrek? Eller om det var ute. Jag var för trött för att engagera mig 😴

Som beräknat, nu är migränen försiktigt på ingående, jag trodde dock att jag skulle få en dag till innan den slog till efter ridningen i går men tydligen inte, så i dag är jag redo att ta emot allt vården kan erbjuda, men jag får min behandling först i morgon.
Nu ska jag försöka häva den eller åtminstone fördröja den. Har en intervju nu på fm som jag hoppas jag kan genomföra.
Så nu intar jag lite kaffe och hoppas på mirakel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka