Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så mycket tankar och ångest idag. Red båda hästarna för att hitta motivationen igen... alla borde förövrigt få uppleva en sån häst som min hingst :heart i kväll har vi flugit fram i en härlig galopp i skogen, barbacka och han får mig att skratta och känna mig som om jag vore 12 år år igen. Han är verkligen en på miljonen:heart
Trots att jag är en sto-människa (ju rödare desto roligare):angel::p har jag träffat hingstar som haft det där lilla extra.:heart Grannens som bet dom han inte gillade drog in mig i boxen och ville ha ett enskilt samtal man mot man,:laugh: vi busade alltid med varann och en annan grannes hingst ville hålla handen när vi skulle gå nånstans.:heart

Det där med löneanspråk är bara jävla dumheter på ren svenska, det vore bättre att det var "du får 31 spänn i timman, vill du fortfarande ha jobbet?"
Verkligen, sällan känns det som man förhandlar ändå. Dom verkar mest som att man bara ska göra det men det spelar sällan någon roll.

Jag fick dock en dålig känsla och valde att avstå jobbet även om jag behöver det. Man fick inte vara sjuk,då åker man ut, var kollegan sjuk finns ingen vikarie att tillgå och man får då lösa det bäst man kan. Jag tror knappast jag får betalt för två även om jag får den arbetsbördan. Hittade att dom annonserat om denna tjänst redan i februari på ett annat ställe....

Verkligen, sällan känns det som man förhandlar ändå. Dom verkar mest som att man bara ska göra det men det spelar sällan någon roll.

Jag fick dock en dålig känsla och valde att avstå jobbet även om jag behöver det. Man fick inte vara sjuk,då åker man ut, var kollegan sjuk finns ingen vikarie att tillgå och man får då lösa det bäst man kan. Jag tror knappast jag får betalt för två även om jag får den arbetsbördan. Hittade att dom annonserat om denna tjänst redan i februari på ett annat ställe....
Låter klokt att skippa det.

Det blåser fortfarande, så promenaden blev inte så trevlig som den kunde varit. Satt en deg till surdegsbröd när vi kom hem. Denna gång blir det med linfrö och graham. Fikar under tiden, tills det är dags för 1:a vikningen. Sen blir det järnet till affären för att hinna hem tills nästa vik. Helst ska jag hinna hämta paket också, men får väl inse att 30 minuter går fort :)

Och precis där gick luften ur.. får man åka hem och köra vara-själv-i-skogen utan telefon nu?

3h kvar innan jag är helt hemma
Jag har bestämt att imorgon ska jag gå upp i skogen till ett speciellt ställe där varken mobilsignaler eller radiosignaler finns och sätta mig och "ladda batteriet", det är en hotspot där ingen elektronik funkar, djuren går omvägar och försöka få en häst eller hund att passera är lönlöst, ett väldigt skumt ställe med en väldigt skum energi men den energin passar mig perfekt.
Jag har en kompis som är skeptiker och inte trodde mig när jag berättade om hotspoten utan det blev ett höhöhö och ett flin, han följde med dit och blev helt desorienterad och hans mobil hade stängt av sig trots fullt batteri och gick inte att starta förrän vi kom ut ur skogen så det blev inga bilder tagna, han ville aldrig följa med dit nån mer gång. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka