Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
På väg. Sjukt trött sovit dåligt. Hoppas kunna vila på tåget lite
1000006808.webp

Sovmorgon till 06:30 Sjukhusbesök (de behövde bara sticka 3ggr idag för prover :D ) Sköterskan Har du alltid varit svårstucken? Jag bara - Ja men nu efter transplantationen har det blivit mycket bättre. :rofl:

Vi skrattade bägge två och hon sa att hon gillar mig men inte mina kärl.

Nu är jag på kontoret i Skövde och kollar av butiken lite samt ska på kundmöte över lunch. (Jäj slipper matlåda :banana: )
lla dieten bara då de gärna vill ha pizza och helt ärligt det vill jag också. Finns inget bättre än att äta pizza på plats ute på pizzerian. Var gång jag handlar hinner den alltid kallna och man fr värma på den i varmluftsugnen hemma.

Nu äter vi pizza väldigt sällan så nu ska det bli extra gott.

Bra dag idag tycker jag allt. Solen skiner och det är nästan 20gr Tur för alla studenter idag

Sovmorgon till 06:30 Sjukhusbesök (de behövde bara sticka 3ggr idag för prover :D ) Sköterskan Har du alltid varit svårstucken? Jag bara - Ja men nu efter transplantationen har det blivit mycket bättre. :rofl:

Nu är jag på kontoret i Skövde och kollar av butiken lite samt ska på kundmöte över lunch. (Jäj slipper matlåda :banana: )
lla dieten bara då de gärna vill ha pizza och helt ärligt det vill jag också. Finns inget bättre än att äta pizza på plats ute på pizzerian. Var gång jag handlar hinner den alltid kallna och man fr värma på den i varmluftsugnen hemma.

Bra dag idag tycker jag allt. Solen skiner och det är nästan 20gr Tur för alla studenter idag
Dom få gånger jag behövt lämna blodprov har jag stuckit själv, mina kärl "rullar" och det behövs lite specialövertalning och extra handkraft på rätt ställe för att det ska lyckas så sist jag kom in överlämnade sköterskan röret med ett "ja just ja, det var ju du" och satte fingret på ena sidan kärlet medan jag stack, det gäller att sticka snett och inte som vanligt, då funkar det.:up:

I natt skulle jag åka och hälsa på en gammal bekant men dom var inte hemma, däremot hade en sekt slagit sig ner på gården och när jag åkte därifrån åkte jag över en mosse och fick krångla mig fram bland en massa kullar och stenblock innan jag kom ut på vägen mot Nyköping, vägen var en gammal banvall som slutade i Oxelösund och där nånstans började jag gående leta mig hem. Efter många förvecklingar och konstiga möten kom jag till Mellösa många mil bort och där nånstans bestämde sig hjärnan att det är dags att ge upp.:laugh:

Jag kanske inte skulle ätit dom där blå pillren (godiset) som mobila teamet överlämnade utan tagit dom gula istället.😜

Kräktes i en papperskorg i korridoren så fick inte stanna på jobbet. Konstigt va?
Nu sitter jag hemma under en filt och blänger på allt jag vill göra men inte orkar. Det är varmt och soligt ute, behöver vattnas och fixas men icke. Så fort jag ställer mig upp mår jag illa.

Snart dags för lunchpromenad med hundarna. Blir en favoritrunda i skogen. Ska ta med kameran ifall något rådjur visar sig :)
När grannen hade sin gamla schäferbuse kvar fick han som vanligt vara lös när hon var i stallet, när han inte syntes till trodde hon han låg och sov i skuggan nånstans men icke, han hade hittat nya polare uppe i skogsbacken bakom stallet, en rådjursfamilj han blivit kompis med och dom hade jättekul däruppe så matte smög ner till stallet igen och fortsatte och han och rådjuren träffades dagligen. När hon ropade kom han så han följde inte med dom nånstans utan dom var bara där bakom stallet på samma plats. En gång försov han sig, då låg han och hela högen rådjur och sov i värmen. :heart

Tvärlandat hemma för att hämta cykel och byta trasor. Ska iväg och mata fåglar innan nästa hus.
Morgonhuset hade extra städhund idag! En mycket gammal cockerspaniel som jag tror tillhör svågern, jag minns dock inte namnet på gamle gubben. Så söt., alldeles förvirrad och grå om näsan.

Funderar på hur lång tid det är rimligt att det tar för att fk ska återkoppla, de la ett ärende förra måndagen. Väntar inte på något beslut utan bara svar på en fråga

Åhh pizza!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur