Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på videosamtal med läkare för ringen på min arm som jag misstänker är borrelia. Vårdcentralen var fullbokad så de hänvisade till appen.
Det är en väldigt svag ring så jag tror de får svårt att se den :meh:

Skolavslutning idag så har varit i kyrkan och lyssnat på yngsta dottern och hennes skolkamrater och sen blev det jordgubbstårta och kaffe hemma :) Även fotosession med båda ungarna och två av hästarna. Nu ska jag försöka jobba några timmar men det är svårt att starta arbetsdagen vid lunch istället för på morgonen tycker jag 😅

Ska "ha sommarhäst" i sommar, fnular på hur jag (eller vi, jag och en bekant från ridskolan) ska få ihop det.
Blir ju viss skillnad från att vara ridskolan då och då :D

Mitt jobb är rätt flexibelt, så jag anar att jag nog kommer hoppa på de flesta morgonpassen. Iofs rätt pepp på att gå upp tidigt och komma iväg i bra tid. Så får jobbdatorn åka på äventyr några dagar i veckan :angel:
Och jag får öva på att kravla mig upp innan 08:30 :rofl:

(Och omg omg, ska hjälpa till med häst i sommar, är så TAGGAD :love: )

Nej nej, dom känner att det finns gottig märg där längst inne... :angel: :p
Det är alltså för det som alla djur och speciellt hundar anser att jag är en tuggleksak.:laugh:
Undrar om jag är ensam om att ha blivit tuggad på av en älg, älgtjuren som var min trädgårdsälg gjorde som Madam, "råkade" missa moroten och fick nåt av mina fingrar mellan tänderna istället och vägrade släppa.:rofl: Jag misstänker starkt att Madam var inblandad i det buset.:D

Kollar ut och har två hästar för mycket på betet 🤔 Grinden mellan hagarna har nog bara varit stängd med snöret osurrat så den blåst upp. Jaja dom två som inte ska vara där kan få vara lyckliga en liten stund så får vi jaga över dom till bantningshagen igen sen 😅

Rensar upp lite på gården och har hivat in en laddning gamla lastpallar och annat bös i storpannan och satt fyr på skiten så nu blir det värme av möget. 🔥Jag trodde det skulle vara slut på eldningssäsongen men ack vad jag bedrog mig, värmen är väck och sen ska det ju regna i 2 veckor tydligen och bli råkallt och blåsigt.:meh:
Men nä :( Jag går på semester på fredag ju och har fyra veckor. Tänkte tälta någon gång då också.

Rensar upp lite på gården och har hivat in en laddning gamla lastpallar och annat bös i storpannan och satt fyr på skiten så nu blir det värme av möget. 🔥Jag trodde det skulle vara slut på eldningssäsongen men ack vad jag bedrog mig, värmen är väck och sen ska det ju regna i 2 veckor tydligen och bli råkallt och blåsigt.:meh:

Lastpallar? Det är väl att betrakta som kemiskt avfall och får inte eldas hur som helst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur