Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade inte den känslan eftersom jag långt innan bestämt att Madam definitivt skulle bli min sista häst, jag var klar med allt meck runt hästeriet trots att jag älskade henne innerligt så därför slutade vi med flaggan i topp, hon blev ju trots allt 25 år och var kärnfrisk in i det sista, hade hon inte gjort sig illa hade vi fortsatt vår gemensamma vandring, nästa gång vi ses är jag också klar här. Döden är inte slutet utan början på nästa äventyr.

Skönt.

min var också 25 och kärnfrisk så vi hade räknart med fler år + minst 10 år till med nummer 2 och som tur var hittade vi ett hem åt ponnyn annars hade jag tagit bort alla 3.

Att se hagarna växa igen, stallet tomt och ingen rörelse mer än de vilda djuren som vanligt är fruktansvärt tomt.

Skönt.

min var också 25 och kärnfrisk så vi hade räknart med fler år + minst 10 år till med nummer 2 och som tur var hittade vi ett hem åt ponnyn annars hade jag tagit bort alla 3.

Att se hagarna växa igen, stallet tomt och ingen rörelse mer än de vilda djuren som vanligt är fruktansvärt tomt.
Det blir tomt, fruktansvärt tomt och en rutin som plötsligt bryts, det är ju "inte bara ett djur" utan en älskad familjemedlem man inte längre kan krama :heart som försvinner.

Skönt.

Förstår dig ❤️. Mammas gård är tom på sånär en katt och alltid varit djur innan sen lääänge, främst kor och hästar ❤️.

Jobbar hemifrån. Trött och fortfarande lite frusen eftersom det stora hällregnet igår som tajmade barnets simskola. En ljusning är att LFs återbäring plingar till i telefonen för en stund sedan. Eftersom jag är får skatteåterbäring var det ett väldigt välkommet tillskott 😊

Rensar upp lite på gården och har hivat in en laddning gamla lastpallar och annat bös i storpannan och satt fyr på skiten så nu blir det värme av möget. 🔥Jag trodde det skulle vara slut på eldningssäsongen men ack vad jag bedrog mig, värmen är väck och sen ska det ju regna i 2 veckor tydligen och bli råkallt och blåsigt.:meh:

Satt och tittade ut genom fönstret. Det blåste massor under hundpromenaden och jag funderade på när det tänkte börja regna. Väderleksrapporten sa ca kl 14-15. Höjde blicken från mobilen, ser en vattendroppe på fönstret. POFF så kom världens störtskur. Typiskt sommarregn, för jag hann inte ens få klart en kopp te innan solen var framme igen :rofl: Men, precis nu när jag skriver det här och mitt te snart är svalt nog att drickas så börjar det regna igen. Vi stannar nog inne ett tag nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur