Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det påstås ju att svenskabetygen bland ungdomarna sjunker och efter att ha läst denna annons finns inte längre något tvivel.:laugh:

"

Hej jag söker efter en duett kaross

Den ska ha delad framruta Rutuna ska vara fina bak och fram och döra ska var fullt komblta kaross gör inget om det är dålig ska ha att kapa lite blått som tack och hörnen vid backstam det gör inget om den inte finns i registret bild på dartens a traktor jag bo i jönköping län" :crazy:

Det påstås ju att svenskabetygen bland ungdomarna sjunker och efter att ha läst denna annons finns inte längre något tvivel.:laugh:

"

Den ska ha delad framruta Rutuna ska vara fina bak och fram och döra ska var fullt komblta kaross gör inget om det är dålig ska ha att kapa lite blått som tack och hörnen vid backstam det gör inget om den inte finns i registret bild på dartens a traktor jag bo i jönköping län" :crazy:
Är du säker på att det är en ungdom?
På sista raden läser jag det som ”bild på dotterns a-traktor”

"

Jag tänker att med all den stavningshjälp som finns numera är det rätt märkligt att lägga upp en sådan här annons.

Läser lite och ska precis ut och springa en sväng. Slås av hur mycket saker jag vill göra samtidigt. Pressa lemonad, göra en jordgubbstårta, läsa en bok om dagen, förstå precis allt om hjärnforskning, måla, skriva en barnbok, bygga ett förråd och bada naken. Helst idag. Jag inser att det är lite av min natur när jag mår bra. Jag är omättlig, babblig och vetgirig. Som ett barn. Jag har nog alltid känt mig lite för mycket genom mitt liv. Inte sådär sval och mystisk. Nu närmar jag mig 40-års åldern och inser att har inte vill bromsa mer. Jag måste bara hitta ett sätt att kan kanalisera all den här energin utan att varken bränna ut mig själv eller folk runtom mig. Det känns bara fint att ha kommit på att jag kanske är okej, precis som jag är.

Tvättar och försöker bestämma mig om jag ska ut och springa en sväng, gör lite yoga eller duscha och åka in till stan och handla lite....Så många val på en gång :p

Jag tänker att med all den stavningshjälp som finns numera är det rätt märkligt att lägga upp en sådan här annons.
Är du säker på att det är en ungdom?
På sista raden läser jag det som ”bild på dotterns a-traktor”
Jag blir mest förvånad över att det ens är möjligt att stava så illa, undrar om personen gick 2 år i samma klass och slutade efter andra klass och ägnade sig åt "livets hårda skola" istället?

Det där händer mig också någon gång ibland i mataffären. Jag kan tycka att det är lite märkligt, men tycker inte att det är något att bry sig speciellt mycket om. Ibland blir ju folk distraherade av något annat och glömmer vad de borde göra.
Har inget emot att de pratar med kollegorna men avbryt för hej eller ett leende eller att säga summan för att visa att kunden faktiskt existerar när det inte är stressigt. Kom på att det är nog samma som gjort så förut men saksamma det är inte som när alla kvinnliga på den affären vägrade hälsa för en massa år sedan :confused: (ingen jobbig kund, kände ingen i personalen, fortfarande märkligt) Vissa borde nog göra annat än att bemöta människor alla timmar i sitt jobb:p

Vi har varit iväg till "vår" handelsträdgård, ätit lunch och ska snart ut och plantera så snart bebis är mätt och nöjd. Är så mysigt att pyssla med växter :D

Inget kul väder här idag tyvärr. Det BLÅSER något hemskt :down: . Stod nyss och fyllde på vattenbaljan till hästarna och vattenstrålen hotade att blåsa iväg flera gånger... 🤪 Hade önskat en repris av gårdagen som var mycket trevligare!

Städat badrummet och torkat av köket och varit ute och sått zucchini. Dammsugaren kör sin runda och tvättmaskinen är igång. Min mamma kommer hit om en stund så därav lite städning :angel:

Har städat lite, tvättat och kört diskmaskinen. Nu har jag lite tråkigt. Barnet är hos en kompis. Hade passat bra att träna men jag har lite vilovecka efter en hårdare fas så jag får väl vila då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka