Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
När alla hästar skulle ha pass träffade jag en häst som inte släppte ut mig ur boxen. När skulle gå lindade den halsen runt mig och föste in mig igen. Mysig upplevelse
En gång på travet var det en tjej som skulle kolla frysmärkningen på en häst men hon tordes inte gå in till hästen eftersom den grinade illa (rödfuxmärr, oh yeah! :laugh: ) så jag klev in i boxen, gav madamen en puss på mulen och kollade frysmärkningen, gav henne en kram och då kom ägaren och bara stannade och sa "vaf. hon äter ju upp alla hon kommer i närheten av", tydligen var hon ökänd men det visste ju inte jag och när hon senare fick se mig gnäggade hon efter mig.:heart

Så vacker! Förra sommaren hade jag en blå huggorm i hästhagen, ville helst inte hade den där men det gick tydligen bra. Däremot hade jag också en svart snok i stallet som var aggressiv :eek:, det har jag inte upplevt tidigare.
Fast även om snoken är rädd/aggressiv spelar det ju ingen roll. :)

Har diskat, dammsugit, hämtat och skickat paket, provat mig igenom mina klänningar och rensat ut några som inte passar längre. Ätit en god macka.

Var förbi närbutiken och hämtade ut paket och handlade lite bla några säckar jord (och nu är rundlarna ogräsrensade och fyllt på med ny planteringsjord å nu är det bara det roligaste kvar: bestämma blommor, plantor och köpa och plantera 😊). En skön promenad med pållarna och sen fick min fokusera på massa övergångar mellan trav och galopp I longerlina och lymfmassage 🥰.

Nope den blev inte långvarig i stallet. Men kontrasten var så stor, huggormarna jag mött har varit så fredliga och även andra snokar men den här gled in i stallet och sökte väsande upp en och gick man iväg kunde följa efter. Sjukt obehagligt beteende. Kändes inte helt normalt.
Mycket märkligt! Det är ju inte som om ormar "skyddar sina små" heller.

Måste pallra mig i säng. Borde varit där för länge sedan. Tagit en insomningstablett i hopp om att få sova hyfsat i natt.

• Gilla
Reactions: Sel
Värma sig under filt med kaffe efter en joggingrunda 27 maj. Blä, ge mig värme!
Men lönen har kommit och räkningarna är dragna.

Telefonkiosken är på plats!
IMG20260527062727.webp

Vi är en väldigt progressiv kommun, som har telefonkiosk :D

Det ska vara festligheter i samhället om fredag och lördag, antar att det är därför den kommit fram igen.

600 kronor var per månad och hushåll. Alltså närmare 20 tkr per månad
Ändå inte så farligt för en professionell extern ordförande. Tycker det är så konstiga regler kring att ta uppdrag som extern ordförande. Bland annat får man inte fakturera för uppdraget i egen firma, utan uppdraget måste tas ut som lön, samtidigt som det inte ger någon form av anställningstrygghet. Man tar även på sig ett otroligt personligt ansvar (exempelvis blir styrelseledamoten personligt ansvarig för eventuella skatteskulder i företaget). Så 240k per år, minus arbetsgivaravgifter och skatt blir ca 9600:- i hand, för att gå in i ett bolag med personligt ansvar.

Ändå inte så farligt för en professionell extern ordförande. Tycker det är så konstiga regler kring att ta uppdrag som extern ordförande. Bland annat får man inte fakturera för uppdraget i egen firma, utan uppdraget måste tas ut som lön, samtidigt som det inte ger någon form av anställningstrygghet. Man tar även på sig ett otroligt personligt ansvar (exempelvis blir styrelseledamoten personligt ansvarig för eventuella skatteskulder i företaget). Så 240k per år, minus arbetsgivaravgifter och skatt blir ca 9600:- i hand, för att gå in i ett bolag med personligt ansvar.
I detta fall var det HSB som styrelsen hade frågat om pris.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat