Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite trött idag också. Men har haft en bra start på dagen iallafall med kaffe i sängen, fix med hästarna och go frukost medan jag hann läsa en del :) Får försöka vakna till ännu mer och kötta jobb nu.

Sovit dålig i natt och tog en oväntad lång sovmorgon :o så nu vet jag inte hur jag ska hinna allt innan mitt läkarbesök i eftermiddag men jaja, kaffe ska intas i lugn och ro annars är hela dagen förstörd.

Har gått vidare i en rekryteringsprocess på ett annat jobb, dom skrev att dom är mycket intresserade :up:

En kartong bildelar till Duett-renoveringen på G, denna gången blev det samtliga lister till samtliga rutor som det var 25% rabatt på och så en ny framruta som jag fick 10% rabatt på.:up: Jag fick kommentaren av en snålk*k som bara gnäller på att allt är dyrt "kan du inte hitta en begagnad ruta nånstans som är billigare", 1400 spänn för en spritt ny framruta tycker iallafall inte jag är dyrt, den gamla var bra sönderblästrad och repig som en grammofonskiva så varför sätta in nån likvärdig när det finns nya, dessutom behövs ingen glasmästare för att sätta in den, det gör man lätt själv och nej, jag hade inte en tanke på att spara och återmontera dom gamla listerna som var hårda som bakelit, vilket han tyckte jag skulle göra.:laugh:

Ledig onsdag! 🙌

Fått en massa saker checkade på min To-Do-list:
* Haft möte med universitetet om att återuppta mina studier i höst
* Fixat sophämtningsavtal till nya huset
* Sagt upp fiberavtal
* Tecknat nytt bredbandsavtal

Nu ska jag äta en kaka och sedan klippa gräs innan jag ska hämta sonen i skolan.

Jag har ju glömt uppdatera: våra fiskgjusar (som vi inte trodde skulle lyckas få ungar i år) har nu två ägg!

https://forestryandland.gov.scot/vi...alley-forest-park/tweed-valley-osprey-project
Har koll på dem varje dag på jobbet. De är alltid på skärmen brevid.
Tycker det är hur kul som helst när hon blir irriterad på någon pinne som ligger fel och håller på och flyttar runt den lite småaggressivt :D
Hade inte haft den här underhållningen på jobbet om du inte hade länkat förut, så tack för det 🤩

Bilen bes. kaffe intaget, nu mot byggaffären, sen ska jag o 4 beningarna ta oss till närmaste slussen (500m bort) o titta på veteranbilar och Gissas favorit bilen som kör runt i kanalen, hon har ff inte insett att det är en bil utan lever på att det måste vara en JÄTTE fågel. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat