Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har koll på dem varje dag på jobbet. De är alltid på skärmen brevid.
Tycker det är hur kul som helst när hon blir irriterad på någon pinne som ligger fel och håller på och flyttar runt den lite småaggressivt :D
Hade inte haft den här underhållningen på jobbet om du inte hade länkat förut, så tack för det 🤩
Vad kul! De är så fina! <3
Ett tag innan hon la äggen och de fortfarande höll på att boa till det hade de lyckats lägga en jättepinne tvärsöver boet och båda två snubblade över den hela tiden. :D

Mer än halv storm igeeeeen, lite jäkla tröttsamt för tredje dagen då man ju inte kan dra ner markisen som lär lyfta....Irriterande men inget att ödsla energi på. Räckte att jag vaknade en aningens matt av att jag drömde en massa skit tydligen. Nåja, dags att åka och jobba 😊.

Min förman har en av sina griniga dagar och idag var det jag som fick ta det. Det värsta är ju nästan att han är omedveten om det så nu två timmar senare är jag fortfarande grinig och han helt oberörd. :cautious:
Det är då du skulle svarat förmannen "fan vad grinig du var då, har du mensen eller håller du på att få tänder?" :devil:

Tog kompledigt i eftermiddag, slutade jobbet vid lunch. Har skickat paket, städat av hemma och tränat. Nu ska jag hem och duscha, tvätta håret, äta och dricka något gott medan jag tittar på något trevligt, och lägga upp annonser på Tradera. :D

Velar om jag ska åka till jobbet imorgon eller jobba hemifrån. Ytterligare en parkering är avstängd inför helgens festligheter. Buss går inte, passar inte mina tider och blir besvärligt med lämning/hämtning på förskolan.
Har med mig alla grejer hem så jag kan jobba hemma.

Klippte lite gräs innan regnet kom, hann inte klart dock, får bli en annan dag. Stickat några varv på sonens tröja och scrollat Pinterest alldeles för länge för renoveringsinspo. 😅

Tränat och sedan ätit kvällsmat - äggröra, ugnsbakad lax och broccoli, herregud så gott! :d

Stör mig på stt det är ett skitår odlingsmässigt. Flera sorters frö har inte grott alls. Andra har grott dåligt.
Ett plommonträd är täckt av gråa lavar och har inte en enda blomma i år.
Satt sticklingar av krukväxter och de får knappt rötter.

Försöker universum säga något till mig

På min lediga onsdag var tanken att jobba i trädgården, men vädret har varit alla väder idag + stormbyar. Just blåsten är min akilleshäl, den dödar hela min kropp men i synnerhet nacken och då blir jag helt obrukbar :down:
Så det fick bli tvätt och dammsugning, och sen planterade jag om alla växter i rumsfönstret - alla 7 :up:
Det är några år sedan jag gjorde det så nu blir dom väl glada. Några fick t.o.m. större kruka :nailbiting:
Jag brukar hålla ner växligheten genom att inte ge dom ny jord, näring eller större krukor - dom har ändå en tendens att växa ur fönstret :cautious: :o

Helt slut i huvudet efter webbsändning en heldag. Men intressant kring rekrytering, anställning och säkerhet.
Imorgon är det röntgen o sen webbsändning igen, men denna gång om lite annat.
Fysioterapeut-tejpningen sitter kvar och hjälper lite fortfarande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat