Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså....Nog för jag kan göra onödigt många inlägg på fb bland men när en okänd (tydligen tillräckligt känd för en flashbacktråd) dykt upp i mitt flöde senaste dagarna blev jag "nyfiken" då det är väldigt mycket inlägg från människan. Blev typ snurr i bollen och tappade räkningen vid 50+ inlägg bara idag och klockan är inte ens 13.00. Vederbörande är nog inte speciellt frisk i knoppen....

Tittar på jobbannonser och tycker att det är skrämmande att det står "ingen arbetslivserfarenhet krävs" på flera annonser för personlig assistent. Det är ju trots allt människor i behov av stöd och hjälp som man arbetar med
Att det i vissa fall kanske är bättre med en person som inte jobbat som personlig assistent tidigare, men där personkemin stämmer. Jämfört med en som har kunskap men där personkemin inte stämmer. Har dock inte någon erfarenhet från yrket.

Att det i vissa fall kanske är bättre med en person som inte jobbat som personlig assistent tidigare, men där personkemin stämmer. Jämfört med en som har kunskap men där personkemin inte stämmer. Har dock inte någon erfarenhet från yrket.

Kan hålla med dock om det är "svårare fall" med tex svår EP och/eller peg, andningsmaskin med trakk osv ska skötas kan jag tycka erfarenhet är viktigt! Men annars är absolut personkemin avgörande för detta arbete :)

Alltså....Nog för jag kan göra onödigt många inlägg på fb bland men när en okänd (tydligen tillräckligt känd för en flashbacktråd) dykt upp i mitt flöde senaste dagarna blev jag "nyfiken" då det är väldigt mycket inlägg från människan. Blev typ snurr i bollen och tappade räkningen vid 50+ inlägg bara idag och klockan är inte ens 13.00. Vederbörande är nog inte speciellt frisk i knoppen....
Det är mycket knepigt folk på både fb och fejjan, jag är med i en grupp för oss som har gamla Volvo-bilar och där är det en som numera tack och lov blockerats och slängts ut som visste allt, kunde allt, var bäst på allt oavsett hur fel han än hade och efter lite forskande visade det sig att han var med i massor av fordonsgrupper men han hade aldrig haft ett körkort och det är ytterst tveksamt om han ens ägt en cykel.:rofl: Han gjorde sig ovän med alla som satt på ren fakta och nu är han blockad i många grupper och fler lär det bli, det finns mycket folk som känner annat folk som känner osv.;)

Det är mycket knepigt folk på både fb och fejjan, jag är med i en grupp för oss som har gamla Volvo-bilar och där är det en som numera tack och lov blockerats och slängts ut som visste allt, kunde allt, var bäst på allt oavsett hur fel han än hade och efter lite forskande visade det sig att han var med i massor av fordonsgrupper men han hade aldrig haft ett körkort och det är ytterst tveksamt om han ens ägt en cykel.:rofl: Han gjorde sig ovän med alla som satt på ren fakta och nu är han blockad i många grupper och fler lär det bli, det finns mycket folk som känner annat folk som känner osv.;)

Jösses sicket fölk

Körde trimmer en stund, helt genomsvettig i värmen så tog hundarna och åkte bort till sjön och kastade mig i! Helt underbart! ❤️

Bifogade filer

• IMG_3278.webp
    IMG_3278.webp
    283,6 KB · Visningar: 23
Hemma. Strålande sol och jag blev varm i min vår/eftervinter jacka. Men det var småkyligt på morgonen. Svårt väder att klä sig i just nu.

Har varit in till stan och köpt en ny bläckpatron till skrivaren, och silikonformar till stora iskuber. Lagt upp ett par klänningar på Tradera. Skickat tillbaka några träningsplagg som inte riktigt var min cup of tea. Nu ska jag göra en latte och sätta mig i solen på balkongen en stund.

Ligger på soffan och har sovit 45 minuter. Lyxade till det med att gå hem efter lunch i dag.

I kväll blir det Linkin Park. Ser mycket fram emot. Men nu känner jag mig mest mosig och trött 😅
Åh! Fasen!! Missade att de är här och spelar ikväll!

Nu blir det ju alldeles för tätt inpå att hinna planera något :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar