Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inviger balkongen för säsongen - helt underbart med varm sol och en lagom vind. Sist jag skulle inviga så blåste min sallad nästan bort, så den stunden räknas inte :rofl: .

1000005342.webp

Och jag tycker det gör inget annat än regnar o skvätter hela tiden, gräver jag 3-4 cm ner i jorden så är det vått, samma i skånehuset
Det måste vara högst lokalt hos dig... 🤪

Under inledningen av 2026 är det ovanligt låga vattennivåer i både sjöar och grundvattenmagasin i Skåne. För att undvika en akut vattenbrist under våren och sommaren är det viktigt att vi minskar vår vattenanvändning där det är möjligt. På den här sidan hittar du information om vattenläget i Skåne, frågor och svar samt tips på hur du kan spara vatten.

Sidan uppdaterad 19 maj 2026.

https://www.lansstyrelsen.se/skane/...h-hantering-av-torka/vattenlaget-i-skane.html

Det måste vara högst lokalt hos dig... 🤪

Under inledningen av 2026 är det ovanligt låga vattennivåer i både sjöar och grundvattenmagasin i Skåne. För att undvika en akut vattenbrist under våren och sommaren är det viktigt att vi minskar vår vattenanvändning där det är möjligt. På den här sidan hittar du information om vattenläget i Skåne, frågor och svar samt tips på hur du kan spara vatten.

Sidan uppdaterad 19 maj 2026.

https://www.lansstyrelsen.se/skane/...h-hantering-av-torka/vattenlaget-i-skane.html
Lokalt på två ställen eller bara just där @dobbis är? :D:rofl:

Här har det varit riktigt april väder de senaste par dagarna, blandat regn och sol. Så det är skönt med lite fint väder idag.

Det kommer här på måndag :cautious: Här är inte snustorrt men visst det behövs ändå...men jag vill ha mer väder som vi haft i dag :love:
Samma här och sen efter det ska det tydligen skvätta var o varannan dag, och jag har ingen lust att lägga plasttak i regn eller gud förbjude blåst.

Lokalt på två ställen eller bara just där @dobbis är? :D:rofl:

Här har det varit riktigt april väder de senaste par dagarna, blandat regn och sol. Så det är skönt med lite fint väder idag.
Jag tänkte lokalt när @dobbis är i Skåne. Hennes andra ställe har jag ingen koll på :) . Skämt åsido, det varnas flitigt för risk för skogsbränder här... :( Det är verkligen snustorrt i södra Sverige. Vi behöver MASSOR med regn - för skördarnas skulle också.

I dag har jag blivit vän med chatgpt. Bad den skriva ett juridiska mail till bedragaren, det blev bra, jag blev nöjd. På måndag kommer jag polisanmäla om dom inte följer lagen, som jag är helt övertygad om att dom inte tänker följa men nu har jag gjort allting rätt och stalkat dom tillräckligt och har underlag.
Nu ska jag försöka att inte ägna dom en tanke på hela helgen för i morgon är min dag och den ska dom inte få förstöra.

Tvärtom för mig - Linkin Park är väl typ det enda band som jag verkligen vill se live ❤️ . (Har varit på en av deras konserter i Globen, för ett gäng år sedan - på Chester-tiden.)
Avis! Förstår inte varför jag aldrig gick på Chester-tiden :arghh:

Tycker dock att Emily passar in toppen i bandet och gillar verkligen nya skivan :up:

Googlade och upptäckte att The Offspring ska spela på Sweden Rock i år men jag har noll lust att åka till Sölvesborg under typ den värsta tiden för bara en rockgrupp :cautious::meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka