Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Examenshögtidsceremoni i eftermiddags för dottern som nu titulerar sig läkare. Overkligt. Stolt pappa.

Just nu taco-kväll på G, så ska läkaren få sin önskemiddag imorgon kväll och fira med familjen. Ikväll var det välförtjänt firande med läkarkollegor (de som i förmiddags var studiekamrater).

Försöker bli grillmästare! :angel:Jag har skruvat ihop grillen fel, men så länge man inte använder handtaget för att flytta den så går det bra :rofl:, efter otaliga försök så brinner äntligen briketterna...tror jag...:cautious: nu ligger folieknytten på med lax och grönsaker. Hoppas jag får nåt att äta till slut :d, annars har jag mackor som backup :idea:

Stängde ner jobbdatorn tidigt och åkte sen och hämtade ut ett paket innan jag drog till stallet :) Tog en riktigt långsam eftermiddag i stallet och städade bland annat sadelkammaren och min plats för kraftfoder.

Hemkommen så gick vi en runda med hunden och nu har jag förberett ugnspotatis medan sambon grillar kött :d

Grillat för första gången i år, blev egenmarinerad hel fläskbog, tomat, gul lök och massor med sparris. Jösses vad jag är mätt nu och så saftigt och fint köttet blir när man grillar i bit istället för skivor. Undrar om vi orkar rabarberpajen som står och vilar i ugnen, blir vaniljglass till men just nu vilar jag min stackars fot. :(

Fick åka höghöjdslift på jobbet idag, ca 70m upp i luften 🤩
Tur att man inte är höjdrädd 😁

IMG_20260529_144009.webp

Haft en fin dag på jobbet, men var totalt slut när jag väl kom hem. Slumrade en stund på soffan medan sonen såg en film, perfekt!

Haft ett telefonmöte som gick som jag ville, ett stressmoment mindre. ✅

Blivit mansplainad av en gubbe också, som talade om för mig att mitt nya hus minsann låg i en helt annan kommun än det gör. Öhm nej? Kommungränsen går bokstavligen vid min tomtgräns. Lovar att jag har koll på det här lilla gubben. 😆😅

Känns konstigt att det bara är några få arbetsdagar kvar tills jag slutar på jobbet. Kommer sakna mina elever. 🥺

Funderar på om jag ska lyssna på ljudbok och sticka ikväll, eller om jag ska se på nån film och sticka. Svåra val. 😆

Jag får svindel av bilden! 😱
Oh hell no! 😱
Men vilken vacker blå himmel!
Ja det var onekligen bra utsikt på toppen 😁 Jag tycker att en del av det bästa med mitt jobb är att få se stan ovanifrån eftersom jag ganska ofta befinner mig på tak, höga som låga.

Liftföraren berättade att de har planer på att köpa in en 100m-lift till bolaget. Jag hade gärna åkt den också 😅

Här till exempel, här står jag och tittar ner på Domkyrkan:

IMG_20260529_202637.webp

Ja det var onekligen bra utsikt på toppen 😁 Jag tycker att en del av det bästa med mitt jobb är att få se stan ovanifrån eftersom jag ganska ofta befinner mig på tak, höga som låga.

Liftföraren berättade att de har planer på att köpa in en 100m-lift till bolaget. Jag hade gärna åkt den också 😅

Visa bifogad fil 185943
Göteborg ändå. ❤️

Visa bifogad fil 185943
Min dotter kan säkert göra dig sällskap. -jag not so much..

Visa bifogad fil 185943
Inte lika läskig bild, tack. Det känns som att man kan landa på taket och typ överleva, kanske. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka