Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du påminner mig om en man jag mötte för länge sedan, men då måste du ha bott i östergötland för det...?
Är det du på bilden? :) varför har jag fått för mig att du är en tjej/kvinna 😄. Ja jo kanske för vi är de dominerande på forumet förstås 😅
Jag har bott i Södermanland hela livet, först i Eskilstuna där jag är född och uppväxt för att sen flytta ut på landet mellan Flen och Mellösa och bli lantis på riktigt och sen köpa detta stället som är en gammal avstyckad jordbruksfastighet mellan Sköldinge kyrka och Floda kyrka. Min mamma är född i ett litet torp inte långt härifrån som min mormor och morfar arrenderade, sök på Bodvarstugan Katrineholm, därifrån har jag den delen av mina rötter så cirkeln är liksom sluten. Farsan kommer inte heller långt härifrån fast i en annan socken på andra sidan Malmköping.

Sådär, nu kan "buke-maffian" leta upp mig men kom ihåg, i skogen kan ingen höra dig skrika. :angel::devil:

:p

Klokt! När min var unghäst var jag på ridbanan max ett pass/vecka. Det är så viktigt att utbilda dem ute när de är unga slynglar 😁😊

Ja hon är inte riden alls många ggr hittills på banan utan det är mest ut för just nu är ju fokus på framåtbjudning, glädje och har stärka kroppen 🥰 Men vill ändå kunna göra vissa saker på banan så vill visa henne att det kan vara roligt även där inne. När jag ridit in mina tidigare unghästar har jag inte ens haft tillgång till ridbana så det är ju en lyx nu att kunna ha båda.

Sitter och väntar på akuten. Nu har vi varit här i över 3 timmar utan att träffa någon läkare. Visst fattar jag att man tar fallen efter hur akuta de är, men en 88-årlig kvinna med en skada fot och som inte ätit sedan i morse, liggandes på en brits i korridoren är tydligen väldigt lågt prioriterat.

Nu fick hon på nåder äta en polarklämma med ost iaf. 🙄

Nyss hemkommen. Seg dag men tog ett möte vid lunch sen drog jag till gymmet. Handlade på vägen hem och nu jobbar jag hemifrån det sista för att ta igen tid från gymmet.

Läkarbesök morgon och eftermiddag så en heldag på SkaS med avbrott för lite jobb.

Ska dessutom ha pizzapartaj med en av mina kunder imorgon så tur jag gick till gymmet idag :D

Väntar på sjukresa. Sitter påklädd i hallen eftersom man aldrig riktigt vet när den kommer. Hoppas jag slipper medresenörer som vill småprata hela tiden idag. Jag orkar inte det är ju inte direkt någon nöjesresa man är på.
Säg ifrån! Om det är svårt, så förbered en fras. ”Jag kan tyvärr inte prata.” duger bra. ❤️ Du har ingen skyldighet att vara artig. Att ha öronproppar eller lurar kan vara en bra signal, då går det att bara peka, slippa säga något.

Ja hon är inte riden alls många ggr hittills på banan utan det är mest ut för just nu är ju fokus på framåtbjudning, glädje och har stärka kroppen 🥰 Men vill ändå kunna göra vissa saker på banan så vill visa henne att det kan vara roligt även där inne. När jag ridit in mina tidigare unghästar har jag inte ens haft tillgång till ridbana så det är ju en lyx nu att kunna ha båda.

Förstår det! 😀

Hemkommen från en promenad med hundarna i skogen, mötte ett vildsvin, en kulting som uppenbart är helt blind. Det är väl därför den aldrig lämnar åteln långt. Det var ett högst märkligt möte. Nu klurar jag på hur man kan hjälpa den, han som har åteln är lite knepig och vägrar jakt.

Sitter och väntar på akuten. Nu har vi varit här i över 3 timmar utan att träffa någon läkare. Visst fattar jag att man tar fallen efter hur akuta de är, men en 88-årlig kvinna med en skada fot och som inte ätit sedan i morse, liggandes på en brits i korridoren är tydligen väldigt lågt prioriterat.

Fast ärligt, en skadad fot borde väl vara på vc eller närakuten (om det finns en) om den inte pölar blod eller är tydligt bruten.
Vad gäller ätandet så tar man med eller skickar dig att köpa.
Vi vet ju alla hur det funkar på akuten.

När jag var hos (när)akuten så fick jag vänta sex timmar. Då sa de att jag fick vänta så länge eftersom de alltid tar äldre i förtur.

Fast ärligt, en skadad fot borde väl vara på vc eller närakuten (om det finns en) om den inte pölar blod eller är tydligt bruten.
Vad gäller ätandet så tar man med eller skickar dig att köpa.
Vi vet ju alla hur det funkar på akuten.
Jag frågade om jag fick gå och köpa något åt henne men fick inte. Här fick hon ligga och frysa på en brits i korridoren under två filtar tills vi gav upp. Det brukar inte hjälpa att komma in med öppna sår som blöder och måste sys om jag skjutas in henne, nästa gång ringer jag väl ambulansen istället så hon slipper vänta i timmar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat