Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en boox, det enda problemet är att det inte går att få tag på de böcker jag vill läsa i Sverige :meh: uppskattar att den har Android.
Aldrig hört talas om Boox ^^ Så man måste ha koll på märke för att kunna se vilka böcker som finns? Är det typ som en mobil med en app man köper igenom? Varför behöver det alltid vara så jäkla mycket valfrihet, ge mig bara en liten platta med böcker att läsa :arghh: :rofl:

Betygsättning idag. Baksidan med mitt jobb, att behöva sätta betyg på eleverna. Inte för att det är en tråkig uppgift, utan för att betygen påverkar deras självbild alldeles oavsett vad vi säger. Och det finns alltid några elever som blir ledsna och besvikna, oavsett hur mycket betygssnack vi har under terminens gång. :(

Aldrig hört talas om Boox ^^ Så man måste ha koll på märke för att kunna se vilka böcker som finns? Är det typ som en mobil med en app man köper igenom? Varför behöver det alltid vara så jäkla mycket valfrihet, ge mig bara en liten platta med böcker att läsa :arghh: :rofl:
Det jag menar är att böckerna jag vill läsa finns att köpa på Amazon som e-böcker, men de går inte att köpa i Sverige :mad: många sidor har böckerna i pocket. Fördelen med Android är att du kan ladda ner biblioteketse-boks app direkt i plattan

och där blev jag genomsvett. Lite varmare än jag räknat med men vad ska mna räkna med när man har tjock tröja och springer runt på lagret och lastar. Kolegan var ute på lagret och gjorde samma och han blev blöt innefrån och utifrån. Regnar men varmt :rofl:

Får man åka hem och duscha byta om? Straxs frukost

Har lämnat iväg Sparky för röntgen av en tand som veterinären var väldigt osäker kring om den behövdes tas eller inte.
Oavsett får hon sina tänder rengjorda utöver det, lika bra eftersom hennes tänder är lite smådåliga.

Till skillnad från första gången jag lämnade henne till dem (då var det andra gången hon blev sövd och första gången fick hon ju en halvsidesförlamning) är jag så himla lugn kring att det kommer gå bra. De är så himla urgulliga med Sparky och hanterar henne så fint, och har alltid kvar henne lite extra efter sövning för att kunna se till att hon får gå lite promenad i några omgångar för att se att inget knasigt har hänt. Dessutom har vi alltid samma veterinär vilket är så himla skönt! :)

Betygsättning idag. Baksidan med mitt jobb, att behöva sätta betyg på eleverna. Inte för att det är en tråkig uppgift, utan för att betygen påverkar deras självbild alldeles oavsett vad vi säger. Och det finns alltid några elever som blir ledsna och besvikna, oavsett hur mycket betygssnack vi har under terminens gång. :(
Jag brydde mig aldrig om vilka betyg jag fick, det enda som var viktigt var att så fort det bara gick komma så långt från skolan och mina mobbare det bara gick och hade det varit idag hade jag blivit hemmasittare och utbildat mig själv, jag är i stort sett autodidakt och löser problemen vartefter dom uppstår.

Att man överlevt så här länge och fortfarande är frisk beror säkert på vilka intressanta leksaker som fanns när jag växte upp. :D

1780389482027.webp

Pratat med min fantastiska veterinär om skitponnyn och han bekräftade väl egentligen bara det jag redan visste. Alternativen krympte ytterligare. Men han sa också att det var länge sedan vi hördes och att det var skönt att alla ändå mår bra. Med tanke på att han har varit mitt nästan mest ringda nummer sista 2 åren och dessutom frivilligt svarat och hjälpt mig på hans lediga tid som kvällar, helger och även på sin semester så var det skönt att känna att det var ett tag sen vi hördes. Han är lite knepig men det är nog jag med så vi funkar fint ihop och han är guld med hästarna.

Jobb jobb jobb.
Tvätt. Disk. Blurk.
Skulle vilja beställa ett sommarlov!

Ska strax gå och handla, funderar på att sätta mig på lokal och äta lunch. Får nog utvärdera där, mkt oklart väder.
Tänkte sitta på balkongen men det är en massa fläktgubbar som ränner på taket hela tiden 😅

Ska kolla ansiktkräm också.. Smörjde in fejset med Cetaphil som ska vara så snäll så, ansiktet BRANN i fem minuter.
Dålig stil av mitt ansikte att bara verka gilla Nivea express hydration 5-in-1 :rofl:
Det var ju billigt och bra men nu har de bytt till 7-in-1 (jösses) och konsistensen är blergh.

Har totalt kört fast på en jobbgrejj så fick be kollegan att hjälpa mig tänka...får se om vi löser det under dagen eller inte 😅

Ska snart ta lunchrast och rida unghästen en kortis på banan. Hon har inte förstått grejjen med att bli riden på banan än så tar det i små och positiva doser 🥰

Pratat med min fantastiska veterinär om skitponnyn och han bekräftade väl egentligen bara det jag redan visste. Alternativen krympte ytterligare. Men han sa också att det var länge sedan vi hördes och att det var skönt att alla ändå mår bra. Med tanke på att han har varit mitt nästan mest ringda nummer sista 2 åren och dessutom frivilligt svarat och hjälpt mig på hans lediga tid som kvällar, helger och även på sin semester så var det skönt att känna att det var ett tag sen vi hördes. Han är lite knepig men det är nog jag med så vi funkar fint ihop och han är guld med hästarna.
Hur många hästar har du? 🙂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur